Dacia continuă să vândă mai bine decât Citroen pe piața franceză de autoturisme, rezultatele din luna februarie fiind, însă, destul de apropiate. Dacia a înregistrat o creștere importantă față de anul trecut, în timp ce rivalii francezi au încheiat luna cu o scădere ușoară, relevă datele analizate de Profit.ro.
Dacia a vândut în luna februarie 12.815 autoturisme, în Franța, recuperând parțial scăderea de luna trecută. Cu o creștere de aproape 10 procente, Dacia a depășit cu 1.300 de autoturisme vânzările Citroen (11.576, -2,3%), pe piața de origine a celebrei mărci franceze.

Și marca Renault a reușit să-și depășească principalul rival, Peugeot, având 24.446 autoturisme, față de 22.379. Renault a avut o creștere foarte mare, de peste 20 de procente, pe segmentul de autoturisme.
Chiar dacă Renault Group are doar două mărci de volum, la care se adaugă Alpine, cota de piață și volumul vândut de grupul din care face parte Dacia s-au apropiat destul de mult, la 26,8%, față de 28,7%, de rivalii de la Stellantis, care sunt prezenți în Franța cu nu mai puțin de nouă mărci din cele 14 pe care le dețin. Stellantis a vândut în febriarie 40.667 autoturisme, având o scădere de 10,7%.
Piața auto din Franța a scăzut cu două procente în februarie, dar segmentul de autoturisme a avut un declin mult mai mic, de 0,7%, cu un total de 141.568 unități înmatriculate, în condițiile în care în acest an luna a avut o zi lucrătoare în minus.

După primele două luni ale anului, Dacia rămâne cu o scădere importantă, -11,2%, față de perioada similară din 2024, din cauza unui debut foarte slab în ianuarie. Cu un total de 22.790 de autoturisme înmatriculate în Franța în intervalul ianuarie – februarie, Dacia are acum o cotă de piață de 8,9%, în scădere față de cea din urmă cu un an.

Franța a înregistrat o creștere discretă a cotei de piață a vehiculelor electrice în primele două luni ale anului, de la 17,3 la 17,7%, dar a avut o majorare consistentă pe segmentul hibrid. Acesta a urcat la 48,7% din piața auto, incluzând toate formele de motoare hibrid, de la 36,7% în urmă cu un an.
Ambele categorii, full hybrid și mild hybrid, au înregistrat creșteri ale cotei de piață, la 22,5% și, respectiv, 21,8%, în timp ce vehiculele PHEV au scăzut la 4,4%, de la 8,4%.
Mașinile pe benzină au scăzut de la 89.823 de unități, în februarie 2024, la 65.084 luna trecută, adică 25,4%, față de 33,9%.

Dacia Sandero este în continuare cel mai vândut model al mărcii în Franța și al treilea cel mai vândut din această țară, după Renault Clio și Peugeot 208.
Sandero s-a vândut în 11.327 de exemplare în primele două luni ale anului, în timp noul Duster a înmatriculat 7.360 de unități și se află pe locul 7. Jogger a contribuit la vânzările mărcii cu 2.495 unități, iar Spring pare că începe să revină în atenția francezilor, odată cu noul design, având 1.506 unități înmatriculate în lunile ianuarie și februarie.