Boeing și Airbus se bat pe piața indiană, care a urcat pe locul trei în lume ca mărime, după SUA și China

Auto/Transporturi   
Boeing și Airbus se bat pe piața indiană, care a urcat pe locul trei în lume ca mărime, după SUA și China

Marii constructori de avioane vor să încheie contracte profitabile la expoziția Aero India care începe luni, în condițiile în care traficul aerian cunoaște o creștere explozivă în India, chiar dacă doar o mică parte din populația țării zboară cu avionul în fiecare an, relatează AFP. India, care este cea de a cincea mare economie a lumii, va găzdui în capitala New Delhi, în iunie, și reuniunea generală anuală a Asociației Internaționale a Transportatorilor Aerieni (IATA).

Creșterea susținută a economiei și clasei mijlocii au făcut din India și cei 1,4 miliarde locuitori ai săi cea de a treia mare piață aeriană din lume, după cele din SUA și China.

Urmărește-ne și pe Google News

„India este steaua ascendentă a industriei aerospațiale mondiale. Este piața de aviație comercială cu cel mai puternic ritm de creștere din lume, și va rămâne așa în următorii 20 de ani”, a declarat Remi Maillard, șeful Airbus pentru India și Asia de Sud, citat de AFP, relatează Agerpres.

Și rivalul american Boeing va participa la expoziția Aero India, care se va desfășura timp de cinci zile la Bengaluru, și este la fel de entuziasmat cu privire la perspectivele pieței indiene. „Este cea mai dinamică piață de pe planetă, și cu siguranță cea mai captivantă”, a spus șeful Boeing pentru India, Salil Gupte.

Înmatriculările la Registrul Comerțului, în declin cu peste 14% CITEȘTE ȘI Înmatriculările la Registrul Comerțului, în declin cu peste 14%

Transportul feroviar rămâne extrem de popular și călătoria cu trenul dintr-o parte în alta într-o țară a cărei dimensiune este de trei sferturi din cea a Uniunii Europene este deseori lentă și haotică.

Boeing estimează că ar fi nevoie de aproximativ două procente din cei 18 milioane de călători care utilizează zilnic trenul în India, comparativ cu cei 430.000 de pasageri care zboară cu avionul, să facă trecerea la transportul aerian pentru ca piața aeriană din India să se dubleze.

Premierul naționalist Narendra Modi a făcut din dezvoltarea sectorului aerian o prioritate de la venirea la putere, în 2014. Modi a început un plan în 2016 de creștere a legăturilor aeriene între micile orașe și marile metrope din India. În ultimul deceniu, numărul aeroporturilor din India s-a dublat în ultimului deceniu, de la 74 în 2014 până la 157 în 2024, potrivit datelor Ministerului Transporturilor. Guvernul de la New Delhi alocă milioane de dolari și promite să ducă numărul de aeroporturi până undeva între 350 și 400 în anul 2047, când se va sărbători centenarul independenței. În același timp, guvernul a demarat programe pentru a pregăti aproximativ 30.000 de piloți și tot atâția mecanici în următorii 20 de ani.

Marii constructori subliniază că următorul salt în sectorul aerian din India va fi cel internațional. 'Genul de revoluție pe care l-am văzut pe piața internă din India în ultimii ani, se întâmplă acum pe piața zborurilor pe distanțe lungi', susține Maillard, adăugând că Airbus vrea să profite de avantajele oferite de locația, demografia și creșterea economică a Indiei.

La rândul său, Gupte a spus că Boeing se așteaptă la și mai multe comenzi pentru avioane capabile să zboare pe distanțe lungi, estimând că acest gen de avioane vor reprezenta 15% din flota totală a Indiei în următorii 20 de ani. Constructorul aeronautic american prognozează că piața din India va avea nevoie de cel puțin 2.835 noi avioane în următorii 20 de ani.

Pentru Airbus, India a fost responsabilă pentru o zecime din avioanele comerciale livrate anul trecut, 766 avioane livrate către 86 de clienți în 2024, dintre care 72 de aparate au fost livrate companiilor din India.

Niciunul din cei doi mari constructori de avioane nu vrea să își detalieze ambițiile cu privire la salonul Aero India. Cu toate acestea, comenzile venite din partea companiilor din India se înmulțesc.

Air India, după un uriaș contract pentru 470 de avioane (250 Airbus și 220 Boeing) anunțat în 2023, a ordonat peste 100 de noi avioane Airbus anul trecut.

Transportatorul de tip low-cost IndiGo, cea mai mare companie aeriană din India, nu este nici el satisfăcut după ce a plasat cea mai mare comandă din istoria aviației civile, 500 de aparate comandate Airbus în 2023. Anul trecut, IndiGo a ordonat alte 30 de avioane.

viewscnt
Afla mai multe despre
aviatie
airbus
boeing
air india