EXCLUSIV FOTO Fondatorul French Bakery: Vizăm un exit, nu vrem să ne dăm pe mâna oricui. Pregătim un nou local

EXCLUSIV FOTO Fondatorul French Bakery: Vizăm un exit, nu vrem să ne dăm pe mâna oricui. Pregătim un nou local
Andreea Guţu
Andreea Guţu
scris astăzi, 07:30

Rețeaua de cafenele-patiserii French Bakery se extinde cu o nouă unitate, în zona Domenii, București, care va fi inaugurată cel mai probabil până la finalul anului. În prezent, rețeaua French Bakery numără 6 unități - 4 patiserii, dintre care două în franciză, și 2 cafenele. Fondatorul vorbește însă și de pregătiri pentru exit.

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider

„Odată cu extinderea acestei noi locații sperăm să ajungem la o cifră de afaceri de 2 milioane de euro. Acum avem un rulaj cam de 1 milion de euro anual. Și vrem să mergem mai departe în direcția asta. Sperăm să ajungem la 10 locații în 2025-2026. Sperăm până la sfârșitul anului să deschidem noua locație”, spune pentru Profit.ro Dinu Cismărescu, fondator French Bakery, adăugând că investiția într-un astfel de local se ridică la circa 80-100.000 de euro.

Urmărește-ne și pe Google News
EXCLUSIV Starlink al lui Elon Musk testează de câteva luni în România, cu sprijinul ANCOM, relaxarea unei reglementări globale privind sateliții ce datează din anii ‘90 CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Starlink al lui Elon Musk testează de câteva luni în România, cu sprijinul ANCOM, relaxarea unei reglementări globale privind sateliții ce datează din anii ‘90
Evenimente
7 octombrie - Eveniment Profit Energy.forum
15 octombrie - Eveniment Profit Health.forum
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania

„Nu mai apelăm la bănci, că sunt foarte alunecoase creditele în ziua de azi, și ne descurcăm din surse proprii”, adaugă el.

Despre o posibilă extindere în afara Capitalei, Dinu Cismărescu afirmă că „e complicat în momentul de față din punct de vedere logistic” și că „trebuie să ai o structură extraordinar de bine pusă la punct ca să-ți supraveghezi franciza, să menții o coerență între toate aceste prăvălii și în tot conceptul, pentru că altfel riști să să-ți faci mai mult rău decât bine, dacă faci o acțiune de asta intempestivă, neorganizată”.

EXCLUSIV FOTO Fondatorul French Bakery: Vizăm un exit, nu vrem să ne dăm pe mâna oricui. Pregătim un nou local

Iar în ceea ce privește intrarea pe noi piețe, antreprenorul spune că a avut unele tatonări, însă contextul dificil din ultimii ani nu a dus la materializarea planurilor.

FOTO Continuă extinderea agresivă în România a polonezilor sub brandul Froo. Câte magazine vor deschide în următoarele săptămâni CITEȘTE ȘI FOTO Continuă extinderea agresivă în România a polonezilor sub brandul Froo. Câte magazine vor deschide în următoarele săptămâni

„Ne-am tot împiedicat de probleme și n-am reușit până în momentul de față, dar poate vom reuși în final. Țările apropiate sunt cele mai bune pentru că sunt mai ușor de urmărit, adică Bulgaria, Moldova, poate Ungaria. E mai ușor în apropiere, la început.

Nu vizăm chestiuni mai sofisticate, precum Franța, Anglia sau SUA, cu toate că multă lumea ne-a spus că dacă am implementa conceptul acolo, am avea probabil un succes destul de bun”, precizează Dinu Cismărescu.

EXCLUSIV FOTO Fondatorul French Bakery: Vizăm un exit, nu vrem să ne dăm pe mâna oricui. Pregătim un nou local

Produsele French Bakery se regăsesc și în marile lanțuri de magazine, în Kaufland și Carrefour, extinderea pe acest segment fiind o direcție strategică de viitor.

VIDEO&FOTO Constructorul turc a început trasarea marcajelor pe Autostrada Ford. Toarnă asfalt și noaptea cu aproape 400 muncitori CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Constructorul turc a început trasarea marcajelor pe Autostrada Ford. Toarnă asfalt și noaptea cu aproape 400 muncitori

„Direcția asta a retailului e foarte bună. Am lucrat în pandemie și am lucrat foarte bine. A fost metoda noastră de supraviețuire în pandemie”, spune fondatorul French Bakery, care nu vede o distribuție a produselor către sectorul de HoReCa.  

"Piața de HoReCa intră într-un trend negativ. Nu mai are nimeni mare încredere în piața HoReCa, pentru că ce a pățit în pandemie a fost dezastruos.

Și atunci, până când să recapeți încrederea în zona asta, trebuie să mai treacă puțin timp, să se mai așeze puțin lucrurile. În plus, există în momentul de față o concurență destul de serioasă pe piața HoReCa.

CONFIRMARE Teilor Holding vizează vânzarea de obligațiuni CITEȘTE ȘI CONFIRMARE Teilor Holding vizează vânzarea de obligațiuni

Sunt puțini clienți și ofertele sunt din ce în ce mai mari. E o competiție vis-a-vis de situația în care am apărut noi, în 2004, de exemplu”, explică acesta.

EXCLUSIV FOTO Fondatorul French Bakery: Vizăm un exit, nu vrem să ne dăm pe mâna oricui. Pregătim un nou local

Dinu Cismărescu vizează și un exit din business-ul French Bakery, singurul pe care îl deține de altfel.

„Vizăm un exit la un moment dat. Încă nu știm, așteptăm să vedem. Avem de mai multă vreme discuții, tot tatonăm, dar nu vrem să ne dăm pe mâna oricui. Am avut 2-3 variante mai interesante până acum, dar au fost la nivel de tatonare.

O nouă tranzacție în IT-ul românesc CITEȘTE ȘI O nouă tranzacție în IT-ul românesc

Trebuie să te pregătești pentru un astfel de exit. Așa cum ne prezentăm cel mai probabil exit pentru noi este să ne vindem, să ne cumpere cineva și să ducă mai departe brandul pe care l-am început. Probabil că s-ar fi întâmplat până acum exitul dacă nu apăreau aceste două hopuri mari - criza și pandemia”, mai spune antreprenorul.

French Bakery a pornit în 2004, fiind prima patiserie de inspirație franțuzească din România. 

viewscnt
Afla mai multe despre
french bakery
dinu cismărescu