Piața de IoT (Internet of Things) crește în fiecare an cu două cifre la nivel global, iar dacă până acum câțiva ani se discuta despre conectarea a cât mai multor oameni la tehnologie, astăzi discuțiile se învârt în jurul posibilității de a conecta cât mai multe mașini, echipamente la internet, de a transmite informații și de a decide pe baza acestor informații, explică, la PROFIT NEWS TV, Marius Coman, IoT Country Sales Manager Vodafone România.
„Eficiența operațională este unul dintre lucrurile pe care companiile le au în vedere atunci când își doresc să implementeze soluții de IoT, de digitalizare, de transformare digitală. De exemplu, interacțiunea mai bună cu clienții, noi oportunități de business, respectarea unor reglementări locale, dar și ale Uniunii Europene, dorința de a se diferenția față de competiție”, subliniază Marius Coman, care prezintă ca exemplu o soluție pe care Vodafone România a implementat-o împreună cu grupul francez Lactalis.
Soluția are în vedere optimizarea rutelor de distribuție, prin reducerea numărului de kilometri și a timpului petrecut de către șoferi în trafic.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„Toate informatiile privind clienții la care trebuie distribuită marfa, mașinile care distribuie această marfă, tipul de marfă, sunt analizate într-o platformă care folosește inteligența artificială și returnează către Lactalis rutele optime de distribuție. Îmi arată care este ruta cea mai scurtă și perioada de timp cea mai scurtă. O astfel de soluție reduce numărul de km. cu 20%, și implicit costurile cu carburantul și cu utilizarea mașinii, și timpul petrecut de către șoferi în trafic cu 15%”, adaugă acesta.
Prin astfel de soluții tehnologice, companiile își pot crește eficiența operațională, pot avea o predictibilitate mai bună a livrărilor și un grad de satisfacere mai mare al clienților.
În plus, soluțiile de eficientizare operațională au devenit din ce în ce mai importante și pentru zona de producție, companiile din domeniu fiind interesate de monitorizarea costurilor cu utilitățile, mai ales odată cu scumpirile din ultimele luni.
CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT NEWS TV Marius Motofei, Business Operations & Public Sector Director, Vodafone România: Digitalizarea nu este doar un instrument, ci o strategie. Orchestrarea este cheia pentru a ajunge la succes„E clar că zona de consum a utilităților devine din ce în ce mai importantă în întreg ecosistemul de producție. Dacă până acum ceva timp prețul utilităților în costul total de producție nu era o componentă importantă, astăzi, la multe dintre companii, a devenit o componentă importantă în costul total de producție. (...) Putem măsura consumul de energie la nivelul fiecărei mașini industriale, pot fi evidențiate informații în ceea ce privește consumul, costul generat de consumul mașinilor respective, eficiența pe care aceste mașini o au în producerea anumitor tipuri de produse, comparații în diversele schimburi de producție”, mai spune Marius Coman, precizând că toate acestea sunt foarte importante pentru că, în anumite industrii, costul cu utilitățile reprezintă 80% din costul total de producție.
El consideră că cele mai deschise industrii către implementarea de soluții IoT sunt cele din domeniul producției, transport și logistică, retail, în special zona de food, și agricultură.