Microîntreprinderile românești au la dispoziție din iulie o linie de finanțare în cadrul Programului Operațional Regional 2014-2020 prin care vor putea accesa până la 200.000 de euro pentru construirea sau modernizarea spațiilor de producție, achiziția de utilaje, instalații, birotică, dar și pentru a investi în programe informatice sau licențe, inclusiv în instrumente necesare creării unui magazin online, potrivit firmei de consultanță fiscală TPA.
Valoarea ajutorului este între 25.000 euro și 200.000 euro, iar contribuția programului la finanțarea unei investiții este de maximum 90% din valoarea eligibilă a investiției.
Perioada de depunere a proiectelor, doar prin intermediul MySMIS, este 8 iulie – 8 noiembrie 2019.
CITEȘTE ȘI INFOGRAFICE Blocajul financiar se accentuează: 7 din 10 companii își plătesc cu greu facturileApelul de proiecte POR/604/2/1 (POR 2.1.A) se adresează doar microîntreprinderilor, adică firmelor sau societăților cooperative care au cel mult 9 angajați și realizează o cifră de afaceri anuală netă sau dețin active totale de până la 2 milioane de euro echivalent în lei.
Pentru a fi eligibile în vederea finanțării cu până la 200.000 de euro, microîntreprinderile trebuie să aibă o vechime de cel puțin un an fiscal integral și profit din exploatare în anul fiscal anterior depunerii cererii de finanțare, având locul de implementare al proiectului în mediul urban.
Prin această linie de finanțare, antreprenorii își vor putea finanța atât achiziția de active corporale (lucrări de construire/ extindere/ modernizare a spațiilor de producție, echipamente tehnologice, utilaje, instalații de lucru, mobilier, echipamente informatice, birotică), dar și active necorporale (brevete, licențe, mărci comerciale, programe informatice sau investiții în realizarea de instrumente de comercializare on-line a serviciilor/ produselor microîntreprinderii).
Solicitantul va putea folosi finanțarea și pentru crearea unui magazin virtual (e-shop) în care sunt implementate diferite funcționalități specifice comerțului electronic: publicarea cataloagelor de articole, prețuri și stocuri, preluarea comenzilor sau instrumente de plată electronică.
CITEȘTE ȘI ANAF vrea să introducă seminare online interactive, care să permită audienței să trimită întrebări în timp realPentru a crește șansele unui proiect de succes, specialiștii TPA România recomandă ca ideea proiectului să se încadreze în planul de dezvoltare al afacerii, să respecte toate condițiile de eligibilitate, să dimensioneze realist bugetul, dar și să aibă disponibilitate pentru a desfășura activități suplimentare prevăzute în etapa de implementare.
“Acest program poate ajuta fără doar și poate microîntreprinderile să crească mai repede, dar este important ca antreprenorii să nu ezite prea mult. Cu cât mai repede poate un consultant să depună proiectul, cu atât mai mari sunt șansele ca acesta să fie aprobat”, a declarat Johannes Becker, partener al TPA România.
Apelul POR 2.1. A se adresează microîntreprinderilor din următoarele regiuni de dezvoltare: Nord Est, Sud Est, Sud Vest Oltenia, Vest, Centru, fiind astfel excluse firmele din regiunile de dezvoltare Sud Muntenia, Nord-Vest și Bucuresti-Ilfov.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Finanțele se răzgândesc: Declarația unică va putea fi depusă și pe hârtie, nu doar onlineCererile de finanțare vor putea fi depuse prin aplicația Mysmis, începând cu 8 iulie, ora 12:00 și până în 8 noiembrie 2019, ora 12:00.
Antreprenorii pot consulta ghidul solicitantului pe site-ul oficial al Programului Operațional Regional:
TPA Group oferă servicii de consultanță fiscală și audit în 12 țări din Europa centrală și de sud-est: Albania, Austria, Bulgaria, Croația, Muntenegru, Republica Cehă, Ungaria, Polonia, România, Serbia, Slovacia și Slovenia. Compania are peste 1,500 de angajați în 30 de birouri.