EXCLUSIV Antifrauda declanșează controale la mașini second-hand, aplicații precum Glovo și Tazz, transportul alternativ precum Uber și Bolt, tranzacțiile cu criptomonede

EXCLUSIV Antifrauda declanșează controale la mașini second-hand, aplicații precum Glovo și Tazz, transportul alternativ precum Uber și Bolt, tranzacțiile cu criptomonede
scris 8 mar 2023

Antifrauda va declanșa în perioada următoare controale în comerțul cu mașini second-hand aduse din alte state UE, activitățile de curierat la cerere prin intermediul aplicațiilor mobile, cum sunt, de exemplu, aplicațiile Glovo și Tazz, transportul alternativ, ca Uber și Bolt, comerțul online, dotarea cu case de marcat cu jurnal electronic, precum și tranzacțiile cu criptomonede, a transmis ANAF pentru Profit.ro.

 

Urmărește-ne și pe Google News

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider

Totodată, va continua o campanie de controale împreună cu Inspecția Muncii, în cadrul căreia sunt vizate o serie de domenii, precum protecție și pază, ca și construcțiile.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Tranzacțiile derulate prin intermediul aplicațiilor precum Glovo, Tazz, Uber și Bolt - nume de companii menționate în articol doar cu titlu de exemplu - vor fi, probabil, vizate având în vedere dimensiunea lor în domeniile în care activează. Companiile nu sunt indicate explicit de către ANAF.

ULTIMA ORĂ Mișcare pregătită - Vouchere de vacanță, suportate de la buget, pentru toți angajații din sectorul privat CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Mișcare pregătită - Vouchere de vacanță, suportate de la buget, pentru toți angajații din sectorul privat

"Din perspectiva liniilor de acțiune ale DGAF avute în vedere în perioada următoare putem evidenția acțiunile de monitorizare și control în domeniul achizițiilor intracomunitare de bunuri, al tranzacțiilor cu criptomonede, al activităților de curierat la cerere prin intermediul aplicațiilor mobile, al transportului alternativ și al comerțului cu autoturisme rulate ce provin din achiziții intracomunitare.

Totodată, în mod sistematic, sunt efectuate analize de risc și verificări ale entităților care desfășoară activități de comerț în mediul online, dar și verificări în domeniul conformării dotării cu aparate de marcat electronice fiscale cu jurnal electronic și conectarea la sistemul informatic al ANAF precum și utilizarea acestora.

Nu în ultimul rând, în anul 2023 se vor continua, la nivel național, acțiunile de control comune cu Inspecția Muncii. Așadar, DGAF își propune continuarea acțiunilor pentru prevenirea și combaterea faptelor de evaziune fiscală pe coordonatele celor menționate anterior", a transmis ANAF pentru Profit.ro.

CONFIRMARE Guvernul ia și anul acesta aproape tot profitul companiilor de stat, dar poate stabili și excepții CITEȘTE ȘI CONFIRMARE Guvernul ia și anul acesta aproape tot profitul companiilor de stat, dar poate stabili și excepții

eTransport - controalele se vor intensifica

Astfel, având în vedere operaționalizarea completă a sistemului RO e-Transport, începând cu 1 ianuarie 2023, acțiunile de control vor avea o anumită ritmicitate, iar odată cu trecerea timpului, pe măsura adaptării contribuabililor și a administrației fiscale la acest sistem nou pentru România, acțiunile de control se vor intensifica.

Comerț online - atenția inspectorilor Antifraudă este pe plățile ramburs

În ceea ce privește comerțul în mediul online, activitatea DGAF în această zonă este deja consacrată și se concentrează pe analiza de risc și verificarea contribuabililor cu risc fiscal ridicat. Fiind un domeniu nou și în expansiune, comerțul electronic este atractiv pentru toate categoriile de comercianți.

Șeful ANAF: Pe cel care fură nu-l prinzi stând în birou, ci tot pe teren CITEȘTE ȘI Șeful ANAF: Pe cel care fură nu-l prinzi stând în birou, ci tot pe teren

De asemenea, cadrul legal specific pentru acest domeniu este foarte puțin reglementat și astfel s-a constatat că există un procent semnificativ de operatori economici care activează în mediul online și care nu își îndeplinesc obligațiile legale. Aceste obligații se referă atât la înregistrarea și autorizarea activității, cât și la declararea veniturilor obținute, respectiv achitarea taxelor și impozitelor datorate.

Un specific al activității de comerț online din România este acela că majoritatea cetățenilor care efectuează achiziții online încă preferă ca mijloc de plată sistemul ramburs cu numerar. Mai mult decât atât, comercianții online, în special cei din zona cu risc fiscal ridicat, preferă remiterea rambursurilor încasate de operatorii de servicii de curierat de la clienții finali tot cu numerar.

Astfel, operatorii de servicii de curierat colectează și pot furniza informații esențiale pentru ANAF în vederea identificării beneficiarilor reali ai încasărilor aferente tranzacțiilor online, aceștia fiind un intermediar între clientul final și operatorul magazinului online.

Impozit - Șoșoacă ia fața PSD și vine cu o impozitare mai dură pe afacerile companiilor. Companiile petroliere, impozitate ca discotecile și cluburile de noapte CITEȘTE ȘI Impozit - Șoșoacă ia fața PSD și vine cu o impozitare mai dură pe afacerile companiilor. Companiile petroliere, impozitate ca discotecile și cluburile de noapte

În acest context, DGAF a propus introducerea obligației furnizorilor de servicii poștale de a raporta lunar organului fiscal central informații referitoare la trimiterile poștale care au ca particularitate achitarea de către destinatar expeditorului, prin intermediul rețelei poștale, a contravalorii bunului care face obiectul trimiterii poștale înregistrate. Propunerea a fost adoptată prin OUG 67/2022 privind unele măsuri fiscale.

Ulterior, prin OPANAF 1644/2022 s-a implementat formularul 395 care stabilește datele care vor fi raportate de furnizorii de servicii poștale pentru trimiterile contra ramburs efectuate începând cu luna decembrie 2022. Astfel sunt create premisele unor analize de risc mai performante și a unor controale fiscale mai bine țintite.

Mașinile second-hand rămân o prioritate

În contextul operaționalizării protocolului încheiat între ANAF și RAR, vor fi valorificate în plan fiscal informațiile referitoare la autovehiculele rulate ce fac obiectul unor achiziții intracomunitare, fiind create condițiile unor analize și controale orientate pe detectarea și stoparea timpurie a cazurilor de fraudă.

FOTO Pagina de Facebook a Ministerului Finanțelor, spartă de hackeri. Poza de profil a fost înlocuită cu o poză în care apar un restaurant vietnamez și mașini de lux CITEȘTE ȘI FOTO Pagina de Facebook a Ministerului Finanțelor, spartă de hackeri. Poza de profil a fost înlocuită cu o poză în care apar un restaurant vietnamez și mașini de lux

Continuă controalele împreună cu Inspecția Muncii

O altă serie de verificări vor fi cele circumscrise acțiunilor comune cu Inspecția Muncii în domeniul prevenirii și combaterii muncii subdeclarate sau nedeclarate la categoriile de contribuabili care reprezintă un risc fiscal ridicat. De asemenea, sunt vizate o serie de domenii printre care regăsim activități precum cele de curierat la cerere prin intermediul aplicațiilor mobile, transportul alternativ, protecție și pază dar și domeniul construcțiilor.

Controale la tranzcțiile cu criptomonede și case de marcat

În plus, acțiunile viitoare vor viza și tranzacțiile cu criptomonede, precum și acțiuni sistematice în vederea creșterii conformării la dotarea cu aparate de marcat electronice fiscale cu jurnal electronic, conectarea la sistemul informatic al ANAF, precum și utilizarea acestora în conformitate cu prevederile legale.

viewscnt
Afla mai multe despre
antifrauda
masini second hand
aplicatii
glovo
tazz
uber
bolt
criptomonede
inspectia muncii