Regionala Ploiești a Vămii va fi preluată în cea mai mare parte de către regionala București a noii structuri a Autorității Vamale Române (AVR), care va funcționa cu șapte regionale în loc de opt, câte sunt acum la Direcția Generală a Vămilor (DGV), prevede o hotărâre de Guvern adoptată acum. În plus, județul Constanța, cu portul, ar urma să treacă din subordinea regionalei Galați în subordinea regionalei București. În plus față de proiectul pus în dezbatere publică de către Ministerul Finanțelor, din hotărârea Guvernului au fost eliminate prevederile și anexa cu cele 16 birouri vamale care ar fi urmat să fie reorganizate în puncte vamale.
Problema transformării birourilor vamale în puncte vamale a fost semnalată anterior de Profit.ro. În lipsa unor clarificări legislative, reorganizarea Vămii ar fi riscat să conducă la declasificarea aeroporturilor internaționale din România. Acum, hotărârea adoptată de Guvern modifică legislația aeroporturilor internaționale, astfel încât acestea să poată funcționa doar cu puncte vamale, nu doar cu birouri vamale, cum era până acum, dar Executivul renunță, cel puțin pentru moment, și la transformarea respectivelor birouri vamale în puncte vamale.
Ministerul Finanțelor a pus în dezbatere publică, pe 20 ianaurie, un proiect de hotărâre privind organizarea și funcționarea Autorității Vamale Române (AVR, act necesar pentru operaționalizarea noii structuri vamale. Autoritatea a fost înființată, prin lege, pentru separarea Vămii de ANAF ca entitate distinctă în subordinea Ministerului Finanțelor. Vama redevine astfel instituție subordonată direct Finanțelor, după ce actuala Direcție Generală a Vămilor, parte a ANAF, a fost înființată în 2013, preluând activitatea Autorității Naționale a Vămilor de la momentul respectiv.
Ulterior, un proiect revizuit a fost republicat pe site-ul Finanțelor cu o serie de modificări, dintre care cele mai importante sunt cele referitoare la regionala Ploiești și la modificarea unui HG privind condițiile pentru certificarea aeroporturilor civile internaționale sau deschise traficului aerian internațional.
În cazul aeroporturilor, legislația acestora va fi modificată pentru a permite clasificarea ca aeroport internațional și în situația în care funcționează acolo un punct vamal, nu doar un birou vamal, cum este prevăzut în prezent.
"Este bine că autoritățile au ținut cont de ceea ce le-am semnalat și au operat modificarea legislativă, una mai mult tehnică, în așa fel încât aeroporturile internaționale să nu fie afectate. De asemenea, urmărim cu interes situația de la regionala Ploiești și ne așteptăm, așa cum a transmis conducerea Autorității Vamale Române, ca angajații afectați de schimbări să își găsească posturi adecvate în noile structuri ale AVR", a declarat acum, pentru Profit.ro, Voinea Negoiță, președintele Sindicatului Național Meridian.
CITEȘTE ȘI FOTO ANAF și-a cumpărat primele mașini electrice, având și stație de încărcare. Modelul auto, "ghicit" de Profit.ro din toamnă pe baza.... caietului de sarciniRegionala Ploiești este împărțită între București și Craiova, București ia Constanța de la regionala Galați
București - București, Ilfov, Constanța, Călărași, Dâmbovița, Giurgiu, Ialomița, Prahova
Craiova - Craiova, Vâlcea Dolj, Gorj, Mehedinți, Olt, Teleorman, Argeș
*cu albastru județele care erau deja parte din regionalele respective, iar cu roșu județele care sunt adăugate acum
Regionala Ploiești, care va fi desființată, era compusă din județele Prahova, Argeș, Teleorman, Călărași, Dâmbovița, Giurgiu, Ialomița.
Regionala Galați, care pierde județul Constanța, avea în componență Galați, Brăila, Buzău, Constanța, Tulcea, Vrancea.