Conferința Profit E-commerce, Profit.ro - Perspective bune pentru vânzări online. Neculiță, inspector șef în cadrul Antifraudă: Până în iulie avem livrări ramburs de 18,3 miliarde lei

Conferința Profit E-commerce, Profit.ro - Perspective bune pentru vânzări online. Neculiță, inspector șef în cadrul Antifraudă: Până în iulie avem livrări ramburs de 18,3 miliarde lei
Marius Oncu
Marius Oncu
scris astăzi, 12:39

În primele șapte luni din acest an, au fost încasate rambursuri de 18,3 miliarde lei pentru expediții prin intermediul furnizorilor de servicii poștale, comparativ cu 29,6 miliarde lei pentru întreg anul trecut, în contextul în care pe final de an au loc foarte multe astfel de livrări, legate de Black Friday sau Crăciun, a declarat Cosmin Neculiță, inspector șef în cadrul Antifraudă, direcția de comerț electronic, prezent la Conferința Profit E-commerce, organizată de Profit.ro.

Referitor la marile platforme asiatice de comerț online, Temu și Shein, reprezentantul Antifraudă a afirmat că, din datele analizate, au achitat TVA de 25 milioane de euro în România. Temu a plătit 8,46 milioane euro pentru perioada 29 martie 2023 - iulie 2024, iar Shein 16 milioane euro pentru perioada 10 martie 2023 - iulie 2024. Sumele nu sunt mari și indică vânzări de circa 660 milioane lei pentru care s-a achitat TVA. (Temu și Shein vând în principal către consumatorul final)

Urmărește-ne și pe Google News

Evenimentul a fost organizat cu sprijinul ARB, CEC Bank, ContentSpeed, eMag

Segmentul de rambursuri reprezintă circa două treimi din valoarea totală a comenzilor online.

Evenimente
7 octombrie - Eveniment Profit Energy.forum
15 octombrie - Eveniment Profit Health.forum
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania

"Direcția Comerț Electronic a fost creată în 2020, pentru că s-a observat o creștere exponențială a tranzacțiilor din mediul online. Ulterior s-a introdus și depunerea unei declarații fiscale de către furnizorii de servicii poștale, formularul 395, depus până la finele lunii pentru expedițiile din luna anterioară. Sunt raportate expedițiile în sistem ramburs. Pentru 2024, Antifrauda a colectat momentan date până la final de iulie. În ce privește dinamica pieței de comerț online, în 2023 au fost efectuate 105 milioane de expediții pentru care s-au încasdat rambursuri în cuantum de 29,6 miliarde de lei. În 2024, nefiind un an încă trecut prin evenimentele majore de tip Black Friday și reduceri de Crăciun, până în iulie avem 66 de milioane de expediții pentru care s-au încasat rambursuri de 18,3 miliarde lei", a declarat Neculiță.

Ucraina crește taxele pentru a finanța armata. Impozit pe venituri mai mult decât triplu CITEȘTE ȘI Ucraina crește taxele pentru a finanța armata. Impozit pe venituri mai mult decât triplu

Antifrauda monitorizează această piață, având în vedere sumele mari rulate, dar și riscurile de nedeclarare a veniturilor, mai ales în cazul livrărilor cu plata ramburs.

Chiar dacă formularul 395, prin care ANAF primește date de la firmele de curierat, a fost introdus mult mai tâzrziu, direcția de comerț electronic a verificat date inclusiv din 2014, prinse în perioada de prescripție.

"Am identificat zeci de mii de entități care nu și-au îndeplinit obligațiile fiscale în mod corect. O parte au intrat în procesul de control fiscal, dar au fost și entități care au vândut de valori mai puțin semnificative, dar aveau obligația declarării veniturilor, și pentru care am adoptat o campanie de conformare voluntară. În 2023-2024 am transmis undeva la 12.000 de notificări doar de la nivelul Antifraudă. Le-am prezentat obligațiile fiscale care decurg din desfășurarea unei activități economice. Cei care nu s-au conformat, fac obiectul unor controale fiscale", a spus reprezentantul Antifraudă.

Direcționarea rambursurilor către expeditor pentru a evita sistemul bancar, reprezintă un criteriu de risc.

"Au fost identificate persoane care au încasat rambursurile. Aceasta este marea provocare, atunci când coordonează activitatea unei persoane juridice, dar sunt tentați să încaseze rambursurile în numerar, apoi se mai plătește încă o dată expediția pentru ca numerarul să ajungă la expeditor, acesta este un criteriu de risc. O persoană de bună credință nu ar mai achita încă o dată expediția să încaseze rambursul, ci ar încasa într-un cont colector, chiar dacă au încasat în numerar de la client. Am identificat astfel de persoane care au încasat chiar și sume de peste 10 milioane de lei, venituri nedeclarate", a explicat Neculiță.

Moody\'s: Guvernul României va prezenta un plan de reducere a deficitului, dar pachetul complet de măsuri de ajustare va veni, probabil, după alegeri CITEȘTE ȘI Moody's: Guvernul României va prezenta un plan de reducere a deficitului, dar pachetul complet de măsuri de ajustare va veni, probabil, după alegeri

Temu și Shein au plătit în peste un an 25 milioane de euro TVA

Marile platforme asiatice, Temu și Shein, foarte active și în România, au achitat în ultimul an TVA de 25 de milioane de euro în România.

"Este de actualitate că aceste platforme realizează vânzări, atât prin site-uri proprii, cum sunt Temu, Shein, dar ne referim și la anumiți furnizori din afara Europei care vând prin platforme marketplace eMag. Ce este de menționat în cazul acestor vânzări, din informațiile pe care le deținem, acești furnizori achită TVA pentru expedițiile realizate în România. În ce privește TVA, acești furnizori achită pe teritoriul național. Am putea să ne referim la cei doi jucători pe care i-ați menționat, în ultimul an au plătit TVA pentru expedițiile realizate strict în România de aproximativ 25 milioane de euro", a spus Neculiță.

viewscnt
Afla mai multe despre
conferința profit e-commerce
antifrauda
vânzări online