Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a închis un proiect finanțat cu fonduri UE de 5,5 milioane de lei, prin care au fost puse bazele sistemului de monitorizare a transporturilor cu mărfuri cu risc fisacal eTransport.
În cadrul eTransport sunt declarate transporturile de mărfuri în funcție de categoriile stabilite prin ordin de președinte ANAF.
ANAF a implementat, începând cu data de 11 octombrie 2019, pentru o perioadă de 48 de luni, proiectul „Îmbunătățirea sistemului de monitorizare a tranzacțiilor intracomunitare”.
CITEȘTE ȘI Termenele de executare a obligațiilor de plată ale instituțiilor publice vor fi reduse drastic. LISTA cu bunurile și veniturile ce pot fi urmărite de creditoriValoarea totală eligibilă a proiectului este de 6,5 milioane lei (inclusiv TVA), din care valoarea eligibilă nerambursabilă este de 5,46 milioane lei din Fondul Social European, iar cofinanțarea de 1,04 milioane lei.
Scopul proiectului îl reprezintă consolidarea capacității ANAF de optimizare a proceselor decizionale orientate către cetățeni și mediul de afaceri, prin dezvoltarea și introducerea unui sistem informatic de monitorizare a tranzacțiilor intracomunitare.
Obiectivele specifice ale proiectului sunt:
- Reducerea poverii administrative și a birocrației pentru cetățeni și mediul de afaceri prin elaborarea unei proceduri îmbunatățite și simplificate de monitorizare a tranzacțiilor intracomunitare de bunuri;
- Consolidarea capacității administrative în domeniul controlului tranzacțiilor intracomunitare de bunuri și eficientizarea analizei de risc prin implementarea sistemului informatic de monitorizare;
- Creșterea capacității administrative de control a Agenției în domeniul antifraudei fiscale prin gestionarea uniformă și controlul eficient al documentelor privind tranzacțiile intracomunitare de bunuri;
- Eficientizarea activității de prevenire și combatere a evaziunii fiscale în domeniul comerțului intracomunitar ca urmare a încărcării și gestionării electronice prin aplicația informatică a informațiilor primite de la operatorii economici;
- Creșterea gradului de conștientizare a mediului de afaceri și a nivelului conformării voluntare prin derularea campaniei de informare și promovare a procedurii simplificate și a sistemului informatic aferent;
- Îmbunătățirea cunoștințelor și abilităților angajaților de la nivelul ANAF prin instruirea acestora în vederea însușirii procedurii îmbunatățite de monitorizare a tranzacțiilor intracomunitare și utilizării sistemului informatic dezvoltat în cadrul proiectului.
Obiectivele specifice au fost îndeplinite prin următoarele rezultate atinse în cadrul
proiectului:
- Procedură de monitorizare a tranzacțiilor intracomunitare de bunuri, îmbunătățită.
- Sistem informatic operațional care să permită gestionarea datelor culese prin aplicația informatică destinată monitorizării tranzacțiilor intracomunitare de bunuri;
- Campanie de informare și promovare a procedurii simplificate și a sistemului informatic aferent, derulată;
- Cunoștințe și abilități ale personalului din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală - Direcția Generală Antifraudă Fiscală, îmbunătățite, prin derularea unor sesiuni de instruire organizate în domeniul tranzacțiilor intracomunitare.