Vodafone România a înregistrat o plângere contravențională împotriva Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), care a aplicat operatorului de telefonie mobilă, în urmă cu aproape trei săptămâni, cum a anunțat atunci Profit.ro indicând numele companiei, o amendă de 70.000 de lei pentru creșterea unilaterală a prețurilor abonamentelor.
La acel moment, fără să indice numele companiei, ANPC arăta că ar fi fost folosită o practică comercială incorectă și că ia în considerare și emiterea unei decizii de încetare a practicii, în condițiile în care ar fi afectați peste 2,3 milioane de consumatori.
Instituția nu a menționat denumirea companiei, însă sursele Profit.ro arătau că este vorba despre Vodafone, care a trimis clienților mesaje în care i-a informat că prețul abonamentelor va fi majorat cu 1 euro începând cu luna mai.
ANPC nu a nominalizat direct compania, însă surse din piață au declarat pentru Profit.ro că este vorba de Vodafone, care a crescut prețul abonamentului cu circa 1 euro începând cu această lună.
Profit.ro a anunțat la începutul lunii aprilie că Vodafone urmează să scumpească abonamentele persoanelor fizice cu circa 1 euro. Clienții care nu acceptă scumpirea au dreptul de a denunța contractul, însă prin scrisoare cu confirmare de primire trimisă la sediul firmei în termen de 30 de zile, în timp ce vestea scumpirii au primit-o prin SMS.
Măsura anunțată de ANPC este executorie până la obținerea unei eventuale suspendări în instanță de către firma sancționată.
Suspendarea Ordinului poate fi obținută în câteva luni - spre exemplu, într-o altă speță ce viza Raiffeisen Bank, un Ordin de încetare emis în octombrie 2017 a fost suspendat de instanță în ianuarie 2018.
CITEȘTE ȘI Președintele Consiliului Concurenței îi scrie lui Tăriceanu: Concluziile anchetei parlamentare privind investigația pe ROBOR sunt eronate și pot avea consecințe graveANPC arată că operatorul s-a bazat pe o clauză contractuală care îi dă dreptul să majoreze costul abonamentului, în mod unilateral, oricând acesta consideră necesar, iar măsura ar încălca Legea 363/2007 privind practicile comerciale incorecte.
Vodafone România este al doilea operator de telefonie mobilă după cifra de afaceri și numărul de clienți.
Operatorul român este parte a grupului britanic de telecomunicații Vodafone.