Compania Vector Watch a vândut în România și la nivel internațional câteva zeci de mii de ceasuri inteligente de la momentul lansării, 15 octombrie 2015, și până la finele anului trecut, a declarat pentru Profit.ro directorul comercial al producătorului pentru zona Europa Centrală și de Est, Rareș Florea.
“Lansarea produsului în retail a fost pregătită începând cu luna august și până la 15 octombrie. Ceasul a fost lansat în Marea Britanie, Elveția și în România. S-au vândut câteva zeci de mii la nivel global și în România în ultimele două luni și jumătate ale anului trecut. Pe piața românească, cifrele realizate au depășit de două ori țintele propuse”, a afirmat Florea, fără să dea mai multe detalii.
Anterior, reprezentanții companiei au estimat că vânzările la nivel mondial ar putea atinge 100.000 de unități într-un an de la momentul lansării.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Pe piața locală, până la finele anului trecut, produsul a fost distribuit exclusiv prin rețeaua de magazine și pagina web a operatorului de telefonie mobilă Orange România, liderul pieței de profil.
Ulterior, compania a anunțat că ceasurile Vector Watch vor fi distribuite, începând cu luna ianuarie, și prin rețelele altor retaileri, cum ar fi eMAG, Flanco sau Altex.
“Noi am crezut că doar Orange România poate reuși într-un interval scurt de timp să facă lansarea ceasului. S-a agreat de la început ca perioada de exclusivitate să se încheie la finele anului 2015, apoi să extindem parteneriatele de la 1 ianuarie. Colaborarea cu operatorul de telefonie mobilă a mers extraordinar de bine și vrem să replicăm modelul și pe alte piețe în perioada următoare”, a spus Florea, care a evitat să dea cifre privind vânzările realizate.
CITEȘTE ȘI Orange lanseză în teste o aplicație care permite controlul prin telefon al unor senzori montați în locuințăCu prețuri cuprinse între 1.350 și 2.200 lei, ceasurile Vector au fost dezvoltate de la zero în România, de la aplicațiile software până la platforma hardware și la design. În prezent, oferta Vector numără 19 modele, de la 12 modele la momentul lansării.
Ceasurile sunt compatibile cu toate platformele software majore de pe piața telefoanelor inteligente (Apple, Google și Microsoft).
Terminalele se conectează la un telefon inteligent (smartphone) și recepționează diferite informații pe care le afișează pe ecran, cum ar fi apeluri, mesaje scrise (SMS) sau mail-uri.
Senzorii ceasului măsoară date precum numărul de pași făcuți într-o zi de utilizator sau colectează automat date despre somn, care sunt afișate în aplicația de pe telefon, prin intermediul căruia pot fi configurate o parte din funcțiile smartwatch-ului.
Principalul atu al ceasurilor Vector este durata de viață a bateriei, până la 30 de zile, plus rezistența la apă până la 50 de metri.
“Lumea este mulțumită de ceas. Compania a vrut un ceas care să arate a ceas, fără să reinventăm roata. Modelul rotund se vinde mai bine, spre exemplu, în România, dar în Elveția se vinde mai bine modelul dreptunghiular. Ceasul este subacvatic, dar asta nu înseamnă că poți să te duci pe fundul mării. La duș sau la piscină, e în regulă”, a spus reprezentantul companiei.
CITEȘTE ȘI Finanțele confirmă: taxare inversă limitată pentru distribuitorii de telefoane mobile, tablete, PC, consoleCeasurile sunt produse în mai multe țări din Asia de către producători consacrați, implicând atât un proces manual, cât și unul automatizat. În medie, pentru producția unui ceas Vector Watch este nevoie de 2-3 săptămâni.
Întrebat despre țintele de vânzări în acest an, Florea spune că, într-o estimare realistă, vânzările în România vor fi de 10 ori mai mari decât cifrele din 2015.
“Anul trecut, piața românească a fost estimată între 20.000 și 30.000 de unități, ceasuri și brățări, conform unui studiu din aprilie 2015. Cred că piața locală a înschis anul trecut undeva la 20.000 de unități”, a spus Florea.
El a adăugat că, la nivel internațional, Vector Watch a extins distribuția în Australia la începutul acestui an, următoarele piețe vizate fiind cele din Polonia și Ungaria, precum și alte piețe din vestul Europei.
“În Elveția suntem deja prezenți prin Swisscom, atât online și cât și offline. În Marea Britanie lucrăm cu John Lewis, un mare retailer offline și online, precum și cu Amazon și Argos. Livram și în Canada și Statele Unite, prin Amazon și Bestbuy. În prezent, ceasul primește notificări în română, franceză, germană, italiană și spaniolă. Am extins numărul la 20 de limbi în care ceasul suportă notificări, fapt ce ne va permite să distribuim ceasul și în alte state”, a afirmat reprezentantul Vector Watch.
El a menționat că toate vânzările Vector Watch sunt înregistrate pe o companie din Marea Britanie.
“Societatea din România se ocupă de partea de cercetare-dezvoltare a produsului. Vector Watch este o companie internațională, cu birouri în Marea Britanie (sediul central), România, Olanda și Hong Kong. Vom deschide un birou și în Silicon Valley, care se va ocupa de dezvoltare și vânzări în SUA”, a spus Florea.
Compania Vector Watch a fost înființată în 2014 de antreprenorul Andrei Pitiș, care l-a atras în acționariat și pe omul de afaceri Radu Georgescu, proprietarul GECAD Group, și proiectează și dezvoltă tehnologie purtabilă (wearables).
La finele lunii noiembrie 2015, compania a anunțat că GECAD Group, Catalyst Romania și mai mulți investitori privați vor finanța cu 5 milioane de dolari dezvoltarea Vector Watch și a biroului companiei din zona Bay Area din Statele Unite ale Americii.
Cu această rundă de finanțare, investițiile în Vector Watch din 2014 și până în prezent se ridică la 7 milioane de dolari, din care GECAD Group a contribuit cu 4 milioane de dolari.
Fondul de investiții Catalyst Romania a alocat pentru Vector Watch suma de 1,5 milioane de dolari.
Ceilalți investitori privați sunt Radu Apostolescu și Bogdan Vlad, foști acționari Dante International, compania care administrează cel mai mare retaileri online eMAG.ro, și Mihai Popescu, specialist în domeniul IT.