Vânzările Nestle România au crescut 7% anul trecut, impulsionate de reducerea TVA

Vânzările Nestle România au crescut 7% anul trecut, impulsionate de reducerea TVA
scris 22 mar 2016

Scăderea TVA din iunie anul trecut a impulsionat vânzările Nestle România, producătorul napolitanelor Joe, care au crescut cu 7%, la aproape 700 de milioane de lei, potrivit directorului general al companiei, Hervé de Froment. El apreciază că și 2016 poate fi un an la fel de bun, estimările fiind totuși mai moderate, în jurul a 4-5%.

De la 1 iunie 2015, TVA la alimente a fost redus de la 24% la 9%.

Urmărește-ne și pe Google News

"2015 a fost un an extraordinar pentru noi. Cred că 2016 poate fi un an la fel de bun, pentru că țara merge bine, noi suntem într-o formă foarte bună și, dacă economia creează condiții pozitive, vom beneficia de asta și suntem optimiști. Va fi totuși un an ciudat din punct de vedere al comparației cu anul trecut. Am avut o creștere de două cifre la sfârșitul lunii martie, dar trebuie să fim «double digit» și la sfârșitul lunii mai, pentru că, anul trecut, lunile iunie-septembrie au fost extraordinare. Oamenii au vrut să vadă dacă prețurile au scăzut după reducerea TVA și au cumpărat mai multă mâncare, iar vânzările au crescut cu 20% de la lună la lună. Apoi, următoarele luni, creșterea s-a mai limitat, odată cu începerea școlii", mai spune de Froment.

El arată că și în termeni de profit anul trecut a fost unul record pentru Nestle România.

Astfel, potrivit șefului Nestle România, toate categoriile de produse din portofoliu au înregistrat anul trecut creșteri, cele mai mari, între 20% și 25%, fiind înregistrate la înghețată, hrană pentru animale de companie și cereale.

Obligația magazinelor de a se asigura că 51% din carnea, legumele și fructele vândute sunt locale va fi extinsă la lapte și panificație CITEȘTE ȘI Obligația magazinelor de a se asigura că 51% din carnea, legumele și fructele vândute sunt locale va fi extinsă la lapte și panificație

"Lansăm noi produse în fiecare an în România, la început de an și în septembrie.  Vom avea noi produse la Timișoara, suntem în ultima fază a dezvoltării privind greutatea, mărimea, gustul, este însă prea devreme să dăm detalii. Nu vom ataca noi segmente. După un an 2015 foarte bun, avem nevoie să ne consolidăm", mai spune de Froment.

Nestle a intrat pe piața românească în 1995, iar în 2001 a cumpărat fabrica de napolitane Joe, de la Timișoara, de la omul de afaceri Florentin Banu, unde ambalează și cafeaua solubilă Nescafe. După achiziția Joe, cifra de afaceri a Nestle pe piața românească s-a dublat.

Ulterior, în 2006, a achiziționat Delta Ice Cream, care avea o unitate de producție lângă București. În 2008, compania a transferat producția în Bulgaria.

"În acest moment, exporturile reprezintă 35% din producția fabricii din Timișoara și în acest an vor fi mai mari, cresc de la an la an și asta este intenția noastră și investim pentru a putea exporta mai mult. În fiecare an investim la Timișoara", a precizat de Froment.

Raportarea prețurilor la Consiliul Concurenței, obligatorie și pentru magazine discounter și cash&carry, dar numai la cerere CITEȘTE ȘI Raportarea prețurilor la Consiliul Concurenței, obligatorie și pentru magazine discounter și cash&carry, dar numai la cerere

Printre țările în care sunt exportate produsele fabricate la Timișoara se numără Grecia, Olanda, Franta, Marea Britanie, Israel, Bulgaria, Ungaria, statele Adriatice și cele Mediteraneene, Irlanda.

Portofoliul Nestle România cuprinde cereale pentru micul dejun și batoane de cereale, băuturi calde, divizia Nestle Professional, dulciuri, înghețată, produse culinare, produse pentru bebeluși și hrană pentru animale.

Grupul elvețian Nestle este prezent în 86 de țări, cu un număr de 468 de fabrici și 300.000 de angajați.

viewscnt
Afla mai multe despre
nestle
afaceri
exporturi
investiții