Valoarea de piață a unui pachet de 25% din acțiunile Elefant Online, administratorul magazinului online elefant.ro, a fost stabilită la 4,96 milioane de euro, conform unei evaluări a Băncii Transilvania. Prin extrapolare, valoarea de piață a retailerului online, cu afaceri de 113,3 milioane de lei în 2016, conform celor mai recente date disponibile, se ridică la 20 de milioane de euro.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Suma a rezultat după aprobarea constituirii unei ipoteci mobiliare asupra unui număr suplimentar de 14.477 acțiuni din cele 299.175 deținute de Millennium, ca acționar al Elefant Online, în scopul garantării îndeplinirii obligațiilor ce revin Elefant Online într-un contract de credit din martie anul trecut încheiat cu Banca Transilvania.
"Ipoteca mobiliară va purta așadar asupra unui număr de 125.178 acțiuni deținute de Millennium ca acționar al Elefant Online, înregistrate de la 28.367 la 153.544 în registrul acționarilor Elefant Online ca acțiuni deținute de Millennium și reprezentând 25% din capitalul social al Elefant Online (valoare de piață/garanție 4.955.000 euro, echivalentul a 22.746.423 lei, luând în considerare rata oficială de schimb a Băncii Naționale a României de la data evaluării de 1 EUR = 4,5906 RON)", se arată într-un document al companiei analizat de Profit.ro.
CITEȘTE ȘI Studiu GPeC: În ultimul an, peste jumătate dintre românii cu acces la internet au realizat cumpărături online cel puțin o dată pe lunăLa finele anului 2017, companiile Millenium Gold Resources, controlată de fostul premier al Republicii Moldova Ion Sturza, Olif și Catalyst Romania, în calitate de acționari, au hotărât majorarea capitalul social al Elefant Online, cu 4,63 milioane de lei, de la 44,28 milioane de lei la 48,91 milioane de lei, prin aport în numerar.
În prima parte a lunii martie, acționarii au mai adus aporturi de 1,165 milioane de lei, la 50,071 milioane de lei.
Anul trecut, acționarii retailerului au mai aprobat două majorări de capital, una dintre ele în sumă de 9,18 milioane de lei.
CITEȘTE ȘI WeLoveDigital Forum: Jucătorii din comerțul online pot decide ce cumpără clientul. Dacă vrei să promovezi și să vinzi o cană, o fotografiezi cu toarta în dreaptaRetailerul online Elefant a fost lansat ca o librărie online în 2010. În perioada 2014 - 2016, compania a cunoscut o extindere puternică prin dezvoltarea rapidă a ofertei sale de produse și prin diversificarea modalităților de livrare, prin înființarea mai multor puncte de livrare în mai multe orașe din țară. Un alt pas important în dezvoltarea afacerilor a fost extinderea prezenței în Republica Moldova.
Elefant Online, compania care administrează retailerul online elefant.ro, a înregistrat anul trecut afaceri de 113,3 milioane de lei (25,2 milione de euro), în creștere cu 46% comparativ cu anul anterior.
CITEȘTE ȘI WeLoveDigital.forum: Platforma Ghișeul.ro, prin care pot fi achitate online taxe și impozite, va fi extinsă rapid către firme. Discuțiile încep mâinePierderile retailerului online au continuat să crească, ajungând la 16,8 milioane de lei (3,7 milioane de euro), față de circa 9,7 milioane de lei în 2015.
Pentru acest an, compania a anunțat o țintă de afaceri de 32 milioane de euro, cu 15% mai mult față de 2017.
După numărul de comenzi, Elefant.ro este al doilea jucător din piață. În prezent, cel mai mare retailer online de pe plan local este eMag (Dante International), al cărui acționar majoritar este grupul sud-african Naspers.