Protecția Consumatorului a amendat Vodafone România cu 10.000 lei în luna aprilie a acestui an pentru că nu a informat un client din Oradea, care și-a mutat numărul de telefon prin portare din rețeaua RCS&RDS, că nu poate fi apelat și nici nu poate primi mesaje scrise (SMS) din rețeaua Telekom, disfuncționalitatea fiind cunoscută încă din vara anului trecut, când subsidiara locală a grupului german Deustche Telekom a demarat un proces de optimizare a sistemelor IT.
Vodafone România a contestat sancțiunea ]n luna mai a acestui an, dar a pierdut acum la prima instanță, judecătorii respingând cererea operatorului de telefonie mobilă.
La 5 ianuarie 2018, un client din Oradea a încheiat cu Vodafone România un abonament RED 15. O lună mai târziu, acesta a trimis o petiție către Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CRPC) Bihor, prin care reclama faptul că Vodafone România "a aprobat portarea numărului său de telefon din rețeaua Digi Mobile (RCS&RDS) deși știa că nu poate fi apelat și nici nu poate primi mesaje scrise din rețeaua Telekom, iar la momentul portării nu a fost informat cu privire la aceste disfuncționalități între rețeaua Vodafone și Telekom”.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
La începutul lunii aprilie, comisarii CRPC Bihor au aplicat Vodafone România, pentru situația menționată anterior, o amendă de 10.000 lei conform prevederilor Legii 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comercianților în relația cu consumatorii și armonizarea reglementărilor cu legislația europeană privind protecția consumatorilor. De asemenea, reprezentanții Protecției Consumatorului au dispus măsura încetării practicii comerciale incorecte.
Vodafone România a susținut în fața instanței că un reprezentant al Serviciului de Relații cu Clienții i-a comunicat telefonic clientului din Oradea faptul că disfuncționalitatea din rețeaua Telekom este cunoscută și a fost notificată autoritatea de reglementare în comunicații (ANCOM).
“Remedierea acestei defecțiuni nu este în controlul Vodafone România. Conform detaliilor existente la adresa www.telekom.ro/asistenta/informare încă din data de 06 iulie 2017, Telekom România a demarat un proces de optimizare a sistemelor IT ale companiilor din grup, ce vor asigura procese orientate către client și procese de suport îmbunătățite. Noul set de sisteme IT va oferi un suport sporit echipelor de vânzări Telekom, care vor putea să răspundă mai bine și mai rapid nevoilor șl solicitărilor clienților. Acest proces a fost finalizat, iar în această perioadă echipele tehnice Telekom lucrează la definitivarea ultimelor detalii de natură tehnică și la remedierea oricăror disfuncționalități”, se arată în motivarea instanței obținută de Profit.ro.
CITEȘTE ȘI ANCOM a amendat Telekom pentru că nu ar fi respectat gradul de acoperire a populației cu telefonie mobilă. Vodafone și Orange au scăpat cu avertisment. UPDATE Precizările TelekomÎn urma sesizărilor Vodafone România și a controlului efectuat, ANCOM a sancționat Telekom România Mobile Communications (fost Cosmote), la 01.11.2017, cu amendă în cuantum de 200.000 de lei pentru nerealizarea portării unui număr de 1.232 de numere de telefon și întârzierea procesului de portare pentru alte 4.941 de numere de telefon.
CITEȘTE ȘI Vodafone nu renunță și merge mai departe în litigiul cu clientul căruia trebuie să-i plătească daune morale de 10.000 lei pentru conduită contractuală abuzivă“Raportat la valorile sociale ocrotite prin norma de drept încălcată și luând în considerare faptul că aceste disfuncționalități au afectat un număr foarte mare de clienți (așa cum a arătat chiar Vodafone România) instanța apreciază că în speță nu se impune nici reindividualizarea sancțiunii sub aspectul limitei de amendă contravențională, nici înlocuirea amenzii cu avertisment. Raportat și la scopul sancționării contravențiilor din perspectiva formării unei conduite civice corecte a făptuitorului, prevenirea comiterii unor noi contravenții atât de către contravenientul însuși, cât și de către alte persoane, se cuvine menținerea amenzii aplicate, instanța apreciind că scopul educativ al acesteia nu poate fi atins doar prin aplicarea sancțiunii contravenționale a avertismentului și atenționarea Vodafone României ca pe viitor sa nu mai încalce prevederile legale în materie. Față de toate aceste considerente, instanța va respinge plângerea contravențională conform dispozitivului”, se mai arată în motivare.
Vodafone România este al doilea operator local de telefonie mobilă după cifra de afaceri și număr de clienți, după Orange România.