Total Soft, unul dintre cei mai importanți producători de software de pe piața locală, parte a grupului Logo din Turcia din 2016, și-a propus pentru acest an atinngerea unei cifre de afaceri de 23 milioane de euro, de la 19 milioane de euro în 2018.
EBITDA (profitul operațional) a fost estimat la 3,7 milioane de euro, de la 1,86 milioane de euro în 2018, spune șeful companiei, Gorkem Tursucu.
În primul trimestru al acestui an, Total Soft a raportat venituri de 5,4 milioane de euro, în urcare cu 16% față de aceeași perioadă a anului trecut, peste ținta propusă prin buget, potrivit lui Tursucu.
Ponderea cea mai mare în cifra de afaceri din 2018 a fost reprezentată de soluțiile Charisma ERP (50%), Charisma HCM (20%) și soluțiile dezvoltate pe tehnologii Microsoft (6%). Aceleași procente sunt estimate și pentru veniturile Total Soft din 2019.
CITEȘTE ȘI Orange România în 2018: afaceri mai mari, profit net în scădere"După integrarea în grupul Logo, Total Soft a trecut printr-o perioadă de reorganizare și regândire a strategiei de dezvoltare. Democratizarea tehnologiei devine noul driver al companiei, care își pune amprenta asupra strategiei de produs în 2019-2020. Dezvoltăm noi platforme software cu accent pe accesibilitate, prin integrarea facilă cu terțe soluții, trecerea în cloud și adoptarea de noi tehnologii. Totodată, investim în integrarea tehnologiilor AI, IoT și chatbot în aplicațiile de business Charisma, pentru transformarea proceselor de business și optimizarea soluțiilor curente. Echipele de R&D și cel de business development s-au dezvoltat semnificativ în ultima perioadă, pentru a susține toate aceste proiecte”, a afirmat Tursucu.
Majoritatea veniturilor provin din piața locală (65%), însă ponderea cifrei de afaceri din extern este în creștere, pe fondul planurilor de extindere în afara țării prin soluțiile Charisma Financial Services, Charisma ERP, Charisma HCM, Charisma Medical Software.
În prima parte a acestui an, businessul Total Soft a înregistrat un trend de creștere din mai multe puncte de vedere. Pe de-o parte, au fost dezvoltate noi proiecte și module pentru clienții existenți, pe de altă parte compania și-a completat portofoliul de clienți cu nume importante din educație, oil&gas, turism, construcții, sănătate și servicii.
Strategia Total Soft din ultimii doi ani, valabilă și pentru perioada următoare, se bazează pe investiții în produse, procese interne și oameni. Astfel, în 2018 compania a investit două milioane de euro în dezvoltarea portofoliului de soluții, iar pentru anul în curs va fi alocat în acest sens un buget de peste 2,5 milioane euro.
Suita de soluții Charisma deține cea mai mare pondere în veniturile companiei, iar începând cu acest an portofoliul a fost extins cu soluții partenere precum SAP și Tableau.
De asemenea, compania furnizează și o suită unică de servicii de outsourcing care include, pe lângă serviciile de HR și financiar-contabilitate, și partea de digitalizare în conformitate cu cerințele GDPR.
De curând, Total Soft acoperă și zona de hosting și dezvoltare de soluții custom, complementare soluției ERP, dezvoltând, astfel, o nouă direcție de business cu un potențial crescut.
CITEȘTE ȘI Primul proiect în parteneriat public-privat gândit de Guvern în sănătate debutează nefericit. Licitația cu spanioli, italieni, turci - anulatăÎn 2018, Total Soft a finalizat procedurile de achiziție și integrare a companiei Architected Business Solutions (ABS), grup specializat în consultanță în managementul afacerilor, cu expertiză solidă în strategie, managementul proceselor de afaceri, tehnologie și outsourcing.
În urma acestei achiziții, compania și-a consolidat portofoliul de servicii și soluții de business, precum și competențele în consultanță și management de proiect.
Primul birou internațional al companiei a fost deschis în Germania. Unul dintre cei mai importanți clienți la nivel global, Deutsche Leasing, parte a uneia dintre cele mai mari și puternice organizații financiare internaționale, a optat pentru implementarea soluției Charisma Leasing în toate cele 22 de sucursale, fiind singura companie de leasing din lume care optează pentru soluție de grup.
CITEȘTE ȘI Furnizorul german de software și servicii IT SAP și-a dublat profitul în România și se apropie de 700 de angajațiFirma are deschise 100 de poziții pentru acest an, cele mai multe sunt pentru consultanți în implementare aplicații ERP, programatori de baze date (SQL), precum și ingineri software specializați în tehnologiile .NET, C#, JavaScript (React).
Pe de altă parte, compania țintește pentru acest an dublarea numărului de studenți sau masteranzi din programele de internship. Derulate sub numele Charisma Academy, acestea se vor derula pe perioade de 3 luni, cei mai mulți dintre cursanți optând, la final, pentru angajare în cadrul companiei.
Compania nu se limitează însă doar la atragerea de tineri pasionați de tehnologie ci există deschidere în a angaja persoane cu experiență, inclusiv persoane trecute de 50 ani, ceea ce ne asigură diversitate și competitivitate.
Total Soft a fost înființată în 1994 de antreprenorul Liviu Drăgan, iar în 2016 a fost achiziționată integral de către turcii de la Logo Software, ca parte a strategiei companiei de a se extinde pe piețele internaționale.
Compania are o echipă de peste 500 de specialiști și proiecte în 46 de țări, pe 4 continente.
În 2017, potrivit datelor grupului Logo, Total Soft a avut venituri de 75 milioane de lire tucești (circa 83,3 milioane de lei), iar anul trecut au atins 107,9 milioane de lire turcești (aproximativ 90,2 milioane de lei).
Cu o experiență de 35 de ani, Logo este cel mai mare furnizor independent de software din Turcia, prezent pe 45 de piețe internaționale și peste 90.000 de clienți în Europa, Orientul Mijlociu, Africa și Asia.