Retailerul online evoMAG anticipează că va comercializa 10.000 de trotinete și biciclete electrice în acest an, segment de piață care va reprezenta 10% din afaceri, spune Mihai Pătrașcu, directorul general al Evolution Prest Systems SRL, compania care administrează retailerul.
Trotinetele și bicicletele electrice sunt noul trend pe piața locală, Profit.ro prezentând pe larg AICI companiile românești și străine care se luptă pe această nișă.
“Estimez că piața locală a vehiculelor electrice - și aici mă refer la trotinete și biciclete electrice, fără alte dispozitive, cum ar fi hoverboard-urile, spre exemplu - se va situa la finele acestui an între 30.000 și 40.000 de unități, din care 70-80% reprezintă trotinetele electrice. În următorii ani, probabil 3-4 ani, bicicletele electrice își vor spori ponderea în total piață ca număr de unități vândute”, a spus Pătrașcu.
Prețul mediu al unei trotinete electrice se situează la 2.000 de lei, iar cel al unei biciclete acționate electric este de 6.000 lei.
“Ponderea vehiculelor electrice în vânzările evoMAG din acest an va ajunge la 10%. Vrem să vindem 10.000 de unități până la finele anului”, a spus șeful retailerului.
Catalogul evoMAG numără 150 de modele de trotinete electrice de la 30 de producători, cu prețuri cuprinse între 1.000 și 12.000 lei.
Potrivit unui sondaj realizat în mediul online la solicitarea evoMAG, circa 20% dintre români ar intenționa să cumpere o trotinetă electrică până la finalul acestui an. Decizia de cumpărare vine pe fondul utilității mari a produsului și ca răspuns la traficul aglomerat din marile orașe din România.
Bugetul alocat de români pentru achiziția unei trotinete electrice este în creștere, consumatorii fiind dispuși să cheltuiască, în medie, 2.000 de lei, potrivit datelor.
“Cererea mare și în continuă creștere pentru trotinetele electrice a făcut ca acestea să fie produsele cu cea mai mare ascensiune a vânzărilor în ultimul an. De aici și interesul nostru de a-i aduce împreună, pe evoMAG.ro, pe toți furnizorii și producătorii de trotinete electrice prezenți pe piața din România, reușind astfel să le oferim clienților cea mai mare și diversă gamă de trotinete electrice din România”, a afirmat Pătrașcu.
CITEȘTE ȘI Tranzacție: Șeful eMAG ia mai mult din Pegas Retailerul a introdus trotinetele electrice în portofoliu începând cu jumătatea anului trecut, alături de biciclete electrice, hoverboard-uri, skateboard-uri electrice și monocicluri electrice, inaugurând astfel categoria de “vehicule electrice”.
Cât privește profilul clienților pentru trotinetele electrice, acestea sunt achiziționate cu precădere de bărbați (reprezentând 80% dintre cumpărători), cu vârste cuprinse între 25 și 40 de ani, care fie sunt pasionați de mișcare și activități în aer liber, fie vor să găsească o alternativă la aglomerația din marile orașe și să economisească timp în trafic.
În mod obișnuit, clienții care își doresc o trotinetă electrică încep prin a achiziționa produse mai ieftine, vehiculele electrice reprezentând o categorie de produse relativ nou introdusă pe piața din România.
Astfel, clienții optează inițial pentru un model dintr-o categorie de preț mai scăzut, pentru că își doresc să beneficieze de avantajele pe care le oferă o trotinetă electrică, precum ușurință în deplasare și manevrabilitate, rapiditate, autonomie etc., însă nu sunt dispuși la investiții mai mari. Ulterior achiziționează trotinete electrice mai scumpe, care oferă autonomie mai mare, sunt mai confortabile și mai ușoare.
Evolution Prest Systems SRL este companie înființată în 2005 de Mihai Pătrașcu, care deține 90% din acțiuni, restul titlurilor revenind Mida Soft Business.
În 2018, compania și-a majorat afacerile cu 15%, la 21 de milioane de euro, pe fondul avansului cererii de produse electro-IT și diversificării portofoliului.