Circa 64% din companiile românești au un departament de comunicare strategică, în timp ce 34% nu au o astfel de unitate și 2% nu știu dacă au un astfel de departament, potrivit unui studiu realizat de agenția de comunicare McGuireWoods Romania, în parteneriat cu Sfera Business.
Studiul relevă că mai puțin de jumătate (47%) din companii consideră că rolul comunicării strategice este legat de creșterea afacerilor, scrie News.ro
Aproape trei sferturi (73%) din firme doresc să externalizeze activitatea de comunicare strategică si afaceri publice pentru a beneficia de expertiza consultanților.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
58% din companiile respondente spun că au o strategie de comunicare formală, iar 16% spun că au o astfel de strategie, dar nu este una formalizată.
La polul opus, 19% din companii susțin că plănuiesc să își definească o strategie de comunicare, dar 4% nu au și nici nu planifică definirea unei strategii în acest sens.
Nivelul veniturilor obținute determină nivelul de instituționalizare a funcțiilor de comunicare strategică, afaceri publice și guvernamentale.
CITEȘTE ȘI Declinul demografic din România se agravează: în fiecare zi din 2016, populația țării s-a redus cu 247 de persoane”89% dintre companiile care au venituri de peste 100 milioane euro au un departament de comunicare strategică, spre deosebire de 33% dintre companiile cu venituri de până la 1 milion euro”, se arată în studiu.
Totodată, 73% dintre companii consideră că cel mai important rol al comunicării strategice este managementul reputației, adică notorietatea firmei. Relaționarea cu clienții este pe locul doi, la zece procente distanță (63%), iar pe locul trei, cu 57%, este promovarea firmei.
Numai 47% dintre respondenți consideră că rolul comunicării strategice este legat de creșterea afacerilor, 36% spun că rolul principal este obținerea de avantaje competiționale, iar 33% consideră că este gestionarea riscurilor.
Studiul are la bază un chestionar aplicat în perioada 24 februarie - 9 aprilie 2016. Analiza a presupus aplicarea, pentru 141 de respondenți - din care 26% executivi de top și 34% specialiști în marketing și comunicarev - a unui chestionar online alcătuit din 24 de întrebări.
Companiile care au răspuns la chestionar sunt 38% firme românești, 50% firme străine și 12% companii cu capital mixt.