Designul unghiular al Tesla Cybertruck îi îngrijorează oe experții în siguranță că exoscheletul rigid din oțel inoxidabil al camionetei electrice ar putea răni pietonii și bicicliștii și ar putea deteriora alte vehicule în trafic, transmite Reuters, citată de News.ro.
Reuters a vorbit cu șase profesori și oficiali în domeniul siguranței, care au vizionat videoclipuri cu testele de impact efectuate de Tesla pe primul său vehicul nou în aproape patru ani și care au fost prezentate în timpul unui eveniment transmis prin webcast săptămâna trecută.
Videoclipurile cu teste de blocare pe care Tesla le-a transmis în direct la un eveniment din 30 noiembrie au fost discutate intens pe rețelele sociale.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Experții care au discutat cu Reuters au spus că au nevoie de date privind testele de impact pentru a ajunge la concluzii ferme despre siguranță.
”Marea problemă este dacă într-adevăr fac caroseria vehiculului foarte rigidă folosind oțel inoxidabil gros, atunci când oamenii se lovesc cu capul de el, le va provoca mai multe daune”, a spus Adrian Lund, fostul președinte al Institutului de Asigurări pentru Siguranța Autostrăzilor (IIHS), ale cărui teste de coliziune a vehiculelor sunt un standard în industrie.
Tesla a lăudat structurile camionetei care absorb impactul în timpul accidentului.
CEO-ul Tesla, Elon Musk, a declarat marți, într-o postare pe rețelele sociale, că este ”foarte încrezător” că Cybertruck va fi mai sigur decât alte camionete pentru ocupanți și pietoni.
Tesla nu a răspuns imediat solicitărilor de comentarii cu privire la preocupările ridicate de experții în siguranță.
Vehiculul proiectat cu planuri plate și margini lungi și liniare este distinct din punct de vedere vizual.
Este prima mașină cu exterior din oțel inoxidabil de la lansarea mașinii DeLorean, care a fost prezentată în filmul din 1985 ”Înapoi în viitor”.
Materialul a stricat chiar și mașina de ștanțat care formează panourile, a spus Musk, reclamând duritatea vehiculului.
În timpul evenimentului de lansare de la fabrica din Austin, Texas, Tesla a spus că panourile de caroserie din inox laminate la rece sunt proiectate pentru a absorbi impactul în timpul unui accident.
Structurile din față și din spate au nervuri de absorbție a energiei care ajută la disiparea energiei, iar în timpul unui impact lateral caroseria ușii a suportat cea mai mare parte a sarcinii de impact, se spune.
Profesorul de siguranță auto de la Universitatea George Washington, Samer Hamdar, și-a exprimat îngrijorarea cu privire la ”zonele de ondulare” limitate, dar a adăugat că alte caracteristici ar putea compensa acest lucru.
Zonele sifonate sunt părți ale mașinii care se deformează într-un accident, astfel încât să absoarbă mai sigur energia unui impact.
”Ar putea exista posibilitatea unui mecanism de absorbție a șocurilor care va limita faptul că aveți o zonă limitată de sifonare”, a spus Hamdar.
Cu un preț pornind de la 60.990 de dolari, Cybertruck nu va fi un vehicul de mare volum precum Model Y al Tesla, dar Musk a spus că Tesla ar putea atinge o rată de producție de aproximativ 250.000 de Cybertruck pe an în 2025.
O mare parte din îngrijorare s-a concentrat asupra celor din afara Cybertruck.
”Dacă ai o ceartă cu o altă mașină, vei câștiga”, a spus Musk.
David Friedman, fostul șef interimar al Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi din SUA, a descris efectul pentru cel care pierde accidentul: ”Dacă ești într-un accident cu un alt vehicul care are o zonă de ondulare și mașina ta este mai rigidă, atunci acel vehicul se va zdrobi și a ta este rezistentă”, a spus el.
Julia Griswold, director al Universității din California, Centrul de Cercetare pentru Transport în siguranță din Berkeley, a spus că este ”alarmată” de videoclipurile cu testele de impact postate de Tesla.
Ea a spus că greutatea mare a camionetelor și accelerația lor mare ”provoacă îngrijorări pentru non-ocupanți”.
Tesla nu a spus dacă va vinde Cybertrucks în Europa, dar inginerul său șef a declarat luna aceasta publicației auto TopGear că normele de siguranță ale UE care vizează protejarea pietonilor prin limitarea proeminențelor exterioare ar putea face dificilă vânzarea acolo.
"Sperăm că Tesla nu va aduce acest vehicul în Europa. Un vehicul de această dimensiune, putere și greutate uriașă va fi letal pentru pietoni și bicicliști în caz de coliziune", a declarat într-un comunicat Consiliul European pentru Siguranța Transporturilor, o organizație nonprofit, cu sediul la Bruxelles.
Autoritățile de reglementare din SUA se bazează pe producătorii de vehicule pentru a se autotesta și a certifica respectarea standardelor de siguranță.
Musk a spus într-un interviu recent cu consultantul auto Sandy Munro că Cybertruck a trecut de revizuirea reglementară.
Prima duzină de camionete au fost predate cumpărătorilor săptămâna trecută.