Noul director de dezvoltare al PAID România, societatea care vinde polițe obligatorii pentru locuințe, este Cosmin Tudor, fost director vânzări brokeri locali în cadrul Groupama Asigurări, funcție pe care a ocupat-o în ultimii doi ani.
"Este o funcție nouă în cadrul societății și are ca scop creșterea gradului de cuprindere în asigurare a fondului locativ național. Experiența personală acumulată în managementul vânzărilor multicanal va susține atingerea acestui obiectiv", a declarat pentru Profit.ro Cosmin Tudor.
Absolvent al Universității Alexandru Ioan Cuza din Iași, Tudor are diplomă în științe economice și cursuri Codesc în managementul afacerilor.
Cu un capital social de 19,342 milioane de lei, Pool-ul de Asigurare Împotriva Dezastrelor Naturale (PAID România) a fost înființată în septembrie 2009.
Cei mai mari acționari ai companiei sunt Astra (în faliment), Groupama și Gothaer România, fiecare cu o cotă de 15% în capitalul social. Generali România are o participație de 11%, iar ABC Asigurări, Carpatica Asig (în faliment), Certasig, City Insurance, Credit Europe Asigurări, Euroins, Grawe România și UNIQA România dețin câte 5,5% din acțiunile companiei.
Cunoscute și sub denumirea PAD, primele polițe au fost emise de PAID în iulie 2010.
Fondul locativ național numără aproximativ 8,9 milioane de locuințe și, raportat la numărul de polițe, gradul de cuprindere în asigurare se situează sub 20%. Proprietarii care nu își asigură locuințele vor fi amendați de autoritățile locale cu până la 500 lei.
Potrivit legii, toți proprietarii de locuințe au obligația de a încheia o poliță de asigurare împotriva riscurilor catastrofice (cutremurelor, alunecărilor de teren și inundațiilor) în limita sumei asigurate de 10.000 sau 20.000 euro, în funcție de structura constructivă a locuinței asigurate. În funcție de suma asigurată, valoarea primei este de 10 euro, respectiv 20 euro.
CITEȘTE ȘI Vista Leasing România IFN pregătește obligațiuni de 50 milioane euroLa finele anului 2018, PAID avea un portofoliu de 1,704 milioane de contracte în vigoare, în creștere cu 0,7% față de 2017.
Anul trecut, societatea a plătit despăgubiri totale de 3,32 milioane de lei pentru 451 dosare de daună, comparativ cu 2,89 milioane de lei pentru 559 dosare în 2017. Subscrierile companiei au atins 153,4 milioane de lei, de la 149,2 milioane de lei în 2017.
Strategia companiei pentru perioada 2017 - 2021 urmărește, printre altele, creșterea gradului de penetrare al asigurărilor obligatorii de locuințe de la circa 19% în anul 2016 la circa 25% în anul 2021, prin forțe proprii, distribuitori și modificări legislative și demersuri pentru modificarea Legii 260/2008, astfel încât aceasta să își atingă scopul pentru care a fost înființată.