Tezele, din păcate, și-au dovedit inutilitatea, spune Ministrul Educației

 Tezele, din păcate, și-au dovedit inutilitatea, spune Ministrul Educației
scris 31 mar 2022

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a declarat că tezele și-au dovedit inutilitatea în evaluarea elevilor, dar profesorii le pot aplica la clasă, însă fără a fi obligatorii.

Sorin Cîmpeanu a declarat la TVR1 că tezele nu mai sunt o modalitate de evaluare a elevilor.

Urmărește-ne și pe Google News
VIDEO PROFIT NEWS TV Bogdan Maioreanu, analist eToro: Va fi destul de greu pentru statele din zona OPEC să crească producția de petrol. Războiul se resfrânge și asupra altor industrii, precum cea a construcțiilor. Nou val de creșteri de prețuri CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT NEWS TV Bogdan Maioreanu, analist eToro: Va fi destul de greu pentru statele din zona OPEC să crească producția de petrol. Războiul se resfrânge și asupra altor industrii, precum cea a construcțiilor. Nou val de creșteri de prețuri

”Am susținut că tezele pot fi o modalitate de creștere a relevanței notelor. Primul semestru din acest an școlar ne-a arătat că nu este așa, pentru că după primul semestru, notele peste 8,50, luând în calcul și tezele,  ponderea acestor note nu a mai fost 53 la sută, a fost 60 la sută, lucru care a arătat că tezele nu au relevanța scontată”, a declarat Sorin Cîmpeanu.

Ministrul Educației a declarat că tezele nu mai sunt utile, în prezent.

”Un profesor care vrea să dea o lucrare scrisă, cu sau fără nume de teză, știut fiind faptul că prin regulament o să se renunțe la obligativitatea tezelor, el va putea să facă această evaluare, nu îl oprește nimeni, doar că renunțăm la obligativitatea unor teze care, din păcate, și-au dovedit, și o recunosc, inutilitatea. Și o recunosc eu care am susținut importanța lor. Văzând rezultatele, am înțeles că, din păcate, nu își mai ating scopul. Și atunci vom merge pe acea evaluare standardizată și digitalizată”, a declarat Cîmpeanu, potrivit News.ro.

Sorin Cîmpeanu a adăugat că examenele naționale din acest an vor fi diferite în două județe.

”Încă din acest an am cerut ca aceste evaluări să se piloteze. Cu alte cuvinte, într-un județ, pentru examenul de bacalaureat și într-un alt județ pentru examenul de evaluare națională, vom face tot posibilul să colectăm datele pe fiecare subiect în parte, iar lucrările să fie corectate printr-o distribuție computerizată către evaluatorul I și către evaluatorul II care nu se cunosc între ei, spre deosebire de situația de acum”, a declarat Sorin Cîmpeanu. 

viewscnt
Afla mai multe despre
teze
ministrul educației