Directorul general al Poștei Române, Valentin Ștefan, a afirmat că în jur de 1.000 de poștași din țară își suplinesc veniturile prin sistemul de bonusare, indicând exemplul unei angajate din București care, la un salariu de 2.000 de lei, a câștigat suplimentar 6.000 de lei.
"Industria în care activează Poșta Română e de așa natură încât fluxul de angajați să fie unul ridicat. Adică angajările să fie mult mai mari și plecările să fie mult mai mari decât în alte industrii. O stabilitate mai redusă decât în alte industrii (...) Ce încercăm noi să facem la companie este să creștem acest sistem de bonusare, astfel încât angajații care muncesc să își crească semnificativ veniturile", a declarat Valentin Ștefan, citat de Agerpres.
Acesta a făcut referire la sistemul de bonusare pe citit contoare.
"E o activitate nouă pentru Poșta Română, de test, doi ani, un contract. Și am introdus bonusarea. Și, spre surprinderea noastră, avem cam 1.000 de angajați care își suplinesc salariul prin această bonusare, deci pe munca lor. Și am avut o colegă din București care și-a mărit salariul, a luat un bonus de 6.000 de lei. La un salariu de până în 2.000 de lei. Sigur, e o excepție, dar ...", a spus Valentin Ștefan.
Directorul general a adăugat că se încearcă să se îmbunătățească condițiile de lucru și să fie creat un sistem prin care să crească salariile într-un mod cât mai sustenabil, dar, a punctat acesta, niciodată salariile poștașilor "nu vor fi peste media din țară".
În ceea ce privește deficitul de personal, de câteva sute de posturi libere, acesta este relativ, a apreciat Valentin Ștefan.
"De exemplu, orașul cu cel mai mare deficit este Slatina, județul Olt. Ne e foarte greu să găsim angajați acolo. Și în general în mediul urban există un deficit de angajați. În mediul rural în schimb, există un surplus de angajați (...) Avem cam 600 de posturi libere la nivel național. Acest deficit există de ani de zile", a spus directorul general.
Referindu-se la sediile în care își desfășoară activitatea Poșta Română, directorul Valentin Ștefan a susținut că în 2022 s-au făcut investiții în renovare cât în ultimii zece ani.
CITEȘTE ȘI Nicușor Dan anunță cum va rezolva situația celor din cartierul Greenfield"Anul trecut, în 2022, am alocat o valoare pe renovări egală cu toată suma cumulată din ultimii zece ani. Deci, în 2022 Poșta Română a investit în renovarea spațiilor noastre, fie că vorbim de sedii administrative, fie că vorbim de oficii poștale o sumă egală cu suma investită în ultimii zece ani. Nu este de ajuns. Anul acesta vrem să dublăm suma de anul trecut. E prinsă în buget. Undeva la 30 de milioane de lei au fost în 2022", a declarat directorul general.
El a menționat că, spre deosebire de alte țări din vestul Europei, unde companiile de poștă au deschis oficii în locații gen magazine de proximitate, brutării, în România se vrea păstrarea acestui specific al companiei, cu oficii poștale fizice. Potrivit lui Valentin Ștefan, Poșta Română are aproximativ 2.000 de sedii.
Poșta Română va transforma unele departamente vechi din administrația centrală în unități de afaceri independente, va reașeza procesele decizionale și va numi o nouă echipă managerială, precizând totuși că această reorganizare este un proces de durată și va fi implementat prin decizii de management succesive, dar care la final vor avea ca efect schimbarea fundamentală a modului de funcționare a administrației centrale.
Acum, compania precizează că, dintr-o structură de control, administrația va deveni o structură de susținere a rețelei, inclusiv prin reducerea numărului de posturi din aparatul central administrativ.
Unitățile de afaceri au misiunea să atragă business și vor opera independent față de administrația centrală.
“În primul rând țintim să eliminăm birocrația. Cu acest pas făcut, putem implementa mult mai ușor proiectele noastre de business. Pentru că dorim să schimbăm total paradigma: dintr-o companie centrată pe instituția hârtiei, vrem să devenim o companie agilă, care să răspundă nevoilor pieței. Și, pe de altă parte, să ne putem îndeplini mult mai bine și misiunea socială.
Am început, așadar, restructurarea, prin a schimba vechii directori, cărora le mulțumim pentru munca de zeci de ani din Poștă. Avem, în acest moment, o echipă nouă de manageri, oameni cu viziune proaspătă și consistentă, oameni cu idei noi, orientați spre piața globală. Am păstrat în această echipă, însă, și manageri cu foarte multă experiență în Poștă”, spune Valentin Ștefan, directorul general al Poștei Române.
El asigură că activitatea Poștei nu va fi perturbată de restructurări.
CITEȘTE ȘI Cătălin Manoli, directorul fabricii Danone România, preia conducerea fabricii Danone Aldaia din Spania"Încercăm să reașezăm salariile pentru a crește veniturile tuturor”, a spus atunci directorul.
Directorul Poștei Române afirma că ”este nevoie de o schimbare administrativă în cadrul companiei, să se mute de la o structură de control către una de suport pentru operațional, să se pună mai mult acces pe interacțiunea cu clientul și, în al doilea rând, să se tehnologizeze”.
”Trebuie să investim în angajații noștri, ceea ce înseamnă măriri de salarii, condiții de lucru mai bune, de la salarii crescute, venituri crescute, la uniforme sau orice altceva ce ține de locul de muncă”, a precizat Ștefan.
Directorul Poștei Române a mai spus că numărul de salariați trebuie să se ajusteze în funcție de nevoile companiei, dar fără concedieri sau schimbări bruște de personal.
Întrebat dacă vor fi totuși disponibilizări, Valentin Ștefan a arătat că Poșta Română are nevoie de angajați. ”Avem nevoie de forță de muncă, angajăm oameni, cine vrea să lucreze, poate să vină, este nevoie”, a arătat el, precizând că ”sunt unele structuri în cadrul administrației centrale de care compania nu mai are nevoie, și aceștia vor avea posibilitatea să își desfășoare activitatea în operațional.
”Posța Română desființează posturi, nu dă afară oameni, probabil vor fi unii angajați care nu vor dori să își schimbe activitatea și vor fi concediați. Avem mai multe direcții care vor fi comasate, posturile de conducere se vor schimba, vor fi mai puțini șefi, asta ne dorim, debirocratizare, folosirea tehnologiei mai mult”, a mai spus Stefan.
Despre poștași, directorul a arătat că au un număr mare de angajați, în operațional, cu salariul minim sau puțin peste.
”Ne dorim să aibă salarii mai bune, să fie mai productivi. O să încercăm să îi ajutăm să își crească veniturile, prin sistem de bonusare, să primească parte din profitul Poștei Române”, a spus Valentin Ștefan.
CITEȘTE ȘI CONFIRMARE Andrei Lișinschi intră pe piața rezidențială cu un proiect amplu, dezvoltat pe un teren de la George BecaliEl a mai afirmat că Poșta va renova oficiile poștale, peste 200 urmând să fie renovate anul acesta. ”Încercăm să cumpărăm uniforme pentru angajații noștri, pare mărunt, dar e importtant să aibă acest simbol, al uniformei”, a spus directorul.
Valentin Ștefan s-a referit și la majorarea de salarii din companie. El a arătat că bani sunt, pentru că Poșta Română suferă de lipsa optimizării și trebuie să ne asigurăm că nu mai sunt cheltuiți aiurea.
El a explicat că un mic de angajați, sub 1.000, aveau venituri decente și peste 20.000 de angajați aveau salariul minim pe economie.
”Încercăm să reașezăm salariile pentru a crește veniturile tuturor”, a mai afirmat Ștefan.
Profit.ro a anunțat recent că poștașii se pregătesc să urce pe biciclete electrice.