Pașaportul simplu electronic va putea fi expediat, prin servicii de curierat, la orice adresă de pe teritoriul României, alta decât cea de domiciliu/reședință, indicată de persoana care a formulat cererea.
Această opțiune ar putea fi operaționalizată de autorități chiar de anul acesta, dar nu mai târziu de 1 ianuarie 2025, conform actului normativ pregătit de de Guvern în acest sens.
În prezent, în funcție de opțiunea solicitanților, pașaportul simplu electronic poate fi expediat, prin servicii de curierat, la domiciliul sau la reședința titularului ori ale persoanei care a formulat cererea sau, după caz, la adresa din străinătate la care titularul ori persoana care a formulat cererea solicită să îi fie expediat, cu suportarea de către aceștia a cheltuielilor de expediție.
Autoritățile arată că în urma discuțiilor purtate cu integratorul proiectului pașaportului electronic, respectiv Compania Națională „Imprimeria Națională” - S.A. (CNIN), s-a conturat posibilitatea implementării la nivelul sistemului național informatic de evidență a pașapoartelor simple a unei adrese de pe teritoriul României, alta decât domiciliul sau reședința persoanei, astfel încât acest serviciu să fie accesibil unui număr cât mai mare de cetățeni, conform opțiunii acestora.
De altfel, opțiunea expedierii documentului de călătorie pe teritoriul României, la domiciliul sau reședința titularului/persoanei care a formulat cererea, este accesat acum de aproximativ 20% dintre solicitanții de pașapoarte simple electronice.