Ministrul Educației: Nu suntem în măsură să evaluăm școlile doctorale. Nu sunt bani

Ministrul Educației: Nu suntem în măsură să evaluăm școlile doctorale. Nu sunt bani
scris 14 mar 2017

Ministrul Educației, Pavel Năstase, a declarat marți, la Comisia de învățământ a Camerei Deputaților, că ministerul nu este în măsură să realizeze, anul acesta, evaluarea școlilor doctorale, în condițiile în care trebuie să existe resursele financiare pentru acest demers. Ministrul a ținut să precizeze că nu este vorba de „rea-voință”, fiind o situație de fapt care trebuie înțeleasă.

„Aceste școli doctorale nu au fost niciodată evaluate. Anul acesta se referă la o situație de fapt. Nu cred că suntem în măsură ca anul acesta să facem această evaluare a școlilor doctorale. Deci ne trebuie instrumentele respective, ne trebuie resursele financiare necesare ca să facem o asemenea evaluare. Nu este o rea-voință din partea noastră, este o situație de fapt pe care trebuie să o înțelegem și să pregătim foarte bine ca peste un an de zile să avem o evaluare reală a școlilor doctorale”, a susținut ministrul, citat de news.ro.

Urmărește-ne și pe Google News

El a mai spus că prioritățile pentru învățământul superior le reprezintă clasificarea universităților și ierarhizarea proceselor de studii.

LISTA 30 de specializări sau programe de studii din universități intră în lichidare CITEȘTE ȘI LISTA 30 de specializări sau programe de studii din universități intră în lichidare

„Pentru învățământul superior avem mai multe priorități și eu cred că cea mai importantă care nu s-a realizat este clasificarea universităților și ierarhizarea proceselor de studii. Mâine vom avea o întâlnire de lucru cu rectorii și președinții Senatelor din toate universitățile din România, unde vom dezbate și această problemă”, a afirmat ministrul.

În ceea ce privește școlile doctorale, Pavel Năstase a spus că acestea sunt acreditate „într-un fel provizoriu”.

„Avem de asemenea școlile doctorale care trebuie să le acredităm, ele sunt în momentul de față acreditate într-un fel provizoriu până la începerea anului universitar. Avem, de asemenea, un proiect care vizează o nouă lege a educației naționale și nu numai, pentru că, în acest context, sunt necesare mai multe reglementări, mai multe acte normative care împreună vor rezolva problemele pe care le avem din punct de vedere legislativ”, a afirmat el.

Pavel Năstase a mai spus că Ministerul Educației dorește să colaboreze cu mai multe instituții, între care și Președinția României.

„Dorim să colaborăm cu Președinția României unde există un proiect «România educată», dorim să colaborăm cu Academia Română care are o strategie care se numește «Școala și educația în viziunea Academiei Române». Plecăm de la ceea ce există și pe baza unei analize de tip diagnostic care o numim noi starea educației și care se va realiza prin intermediul unui proiect pe fonduri europene pe care îl vom accesa, vom reuși să obținem informațiile și cunoștințele necesare astfel încât să putem să producem și să răspundem acestor provocări”, a precizat ministrul.

Năstase a mai declarat că a scăzut „enorm” numărul de locuri care se alocă pentru școlile doctorale la admitere. „Aruncăm tot timpul și împroșcăm universitățile prin aceste școli doctorale. Vreau să vă spun că aceste școli doctorale, avem un număr de doctorate care, în ultima perioadă, a scăzut. A scăzut enorm și numărul de locuri care se alocă în momentul de față pentru școlile doctorale la admitere. Deci, nu mai există un interes cum a fost acum 10 ani de zile pentru a face un doctorat”, a conchis ministrul Educației. 

viewscnt
Afla mai multe despre
scoli
evaluare