Ministerul Transporturilor are în plan construirea unei linii de tren ușor, de suprafață, între București și aeroportul Henri Coandă din Otopeni, care să fie finalizată mai repede decât magistrala 6 de metrou, estimată a fi terminată în 2021, în contextul în care Bucureștiul va găzdui patru meciuri la Campionatul European de Fotbal, a declarat, luni, ministrul Transportului, Sorin Bușe, în cadrul unei dezbateri online.
Duminică, Bușe declarase că este posibil ca magistrala 6 de metrou, între Capitală și aeroportul Henri Coandă, să fie gata în 2020, an în care Bucureștiul va găzdui patru meciuri la Campionatul European de Fotbal, însă termenul asumat oficial pentru tronsonul de metrou rămâne 2021.
Până atunci, ministerul are în plan construirea unei linii de tren ușor, care va fi putea fi terminată mult mai repede.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
”Există o soluție într-un dosar din minister, referitoare la legătura pe calea ferată și aeroportul Otopeni, de suprafața. Va funcționa ca un tren ușor între Bucuresti și Otopeni. Când metroul va fi pus în pus în funcțiune, în 2021, această conexiune va fi folosită altfel”, a spus astăzi Bușe.
După 2021, după intrarea în funcțiune a magistralei, acest tren va putea fi folosit pentru a conecta mai multe gări din București.
Ministerul are în plan și un proiect complementar, prin care stațiile de metrou vor fi conectate cu localități din jurul Capitalei, tot cu linii de tren ușor.
Astfel, cei care în prezent fac naveta cu mașina spre Bucuresti pot evita aglomerația de pe șosele cu aceste linii de tren ușor, potrivit ministrului, care s-a plâns că lucrările au fost blocate mult timp.
”Totul era blocat, nu se lucra nicăieri. Înainte să vin eu, în iunie, a fost o deblocare legislativă. Când am preluat eu, în iulie, nu se făcuse demarajul fizic. Mulți constructori erau demobilizați”, a spus Bușe.
Sorin Bușe a fost numit de premierul Dacian Cioloș în funcția de ministru al Transporturilor în data de 5 iulie, în locul lui Dan Costescu.
Recent, magistrala 6 de metrou a trecut de o nouă etapă, după ce consilierii generali ai municipiului București au votat Planul de Urbanism Zonal (PUZ) pentru linia de metrou Otopeni - 1 Mai.
Proiectul, estimat la un miliard de euro și care va fi finanțat din fonduri europene, ar urma să fie finalizat în 2021. Linia 6 de metrou va avea 12 stații și o lungime de 14 kilometri.
În prezent, în capitală sunt realizate lucrări la două tronsoane de metrou - magistrala 5 Drumul Taberei - Eroilor și magistrala 4 1 Mai - Străulești, ambele înregistrând mari întârzieri.