Ministerul Justiției vrea angajări pe aproape 140 de posturi, înainte ca Guvernul să reducă din cheltuieli. Impact bugetar anual de 21,5 milioane lei

Ministerul Justiției vrea angajări pe aproape 140 de posturi, înainte ca Guvernul să reducă din cheltuieli. Impact bugetar anual de 21,5 milioane lei
scris 7 aug 2023

La scurt timp după ce ministrul Finanțelor, Marcel Boloș, a anunțat o parte din măsurile de diminuare a cheltuieilor bugetare, care presupun reduceri de personal importante, Ministerul Justiției a pregătit o hotărâre prin care propune suplimentarea numărului maxim de posturi pentru Ministerul Public cu 138 de posturi. Cheltuielile suplimentare pentru aceste posturi se ridică la circa 21,5 milioane lei anual.

Noile măsuri fiscale pregătite de autorități și impactul acestora în economie vor fi anunțate la Maratonul Impactul Fiscalității în Economie, programat să fie organizat de PROFIT NEWS TV pe 10 august, cu participarea celor mai importanți actori implicați

Justiția propune suplimentarea numărului maxim de posturi pentru Ministerul Public cu 138, astfel:

Urmărește-ne și pe Google News

- 100 de posturi de personal auxiliar de specialitate (grefieri și specialiști IT);

- 38 de posturi de funcționar public.   

Pentru finanțarea acestor posturi este nevoie anual de chletuieli bugatere în sumă de 21,47 milioane lei.

Pentru 138 posturi, impactul bugetar lunar este de 1.789.218 lei/lună, astfel:

- grefieri: 90 posturi = 991.980 lei/lună;

- specialiști IT: 10 posturi = 212.450 lei/lună;

- funcționari publici: 38 posturi = 536.902/lună. 

Personalul nou angajat beneficiază și de indemnizația de hrană în valoare de 347 de lei lunar.

FOTO Cel mai vechi membru al Consiliului de Supraveghere al Hidroelectrica, fost ministru și secretar de stat, și-a dat demisia CITEȘTE ȘI FOTO Cel mai vechi membru al Consiliului de Supraveghere al Hidroelectrica, fost ministru și secretar de stat, și-a dat demisia

Ministerul arată că la formularea propunerii de suplimentare a numărului personalului auxiliar de specialitate de la parchete cu 100 de posturi au fost avute în vedere: dinamica volumului de activitate și transferul unor sarcini de la procuror la grefier, atribuțiile suplimentare ale specialiștilor IT, determinate de proiectele derulate de parchete cu participarea acestei categorii de personal, precum și transpunerea măsurilor din Planul de acțiune pentru implementarea Strategiei de dezvoltare a sistemului judiciar 2022-2025.

”Mai mult, o parte dintre posturi ar urma să fie distribuite la parchete cu volum de activitate în creștere constantă, în vederea repartizării absolvenților Școlii Naționale de Grefieri-Promoția 2023 (30 dintre cursanții Școlii Naționale de Grefieri sunt pregătiți pentru a fi repartizați pe posturile vacante de la parchete, însă la această dată sunt doar 23 posturi vacante de grefier cu funcții de execuție la parchete, prevăzute inclusiv la unități cu volum redus de activitate), dar și pentru încadrarea unor specialiști IT, măsuri care să contribuie la buna desfășurare a activității parchetelor”, arată Ministerul.

Ministerul mai adaugă că în ultimii 5 ani au fost transformate funcții publice și contractuale în posturi de procuror și de grefier, respectiv de consilier de achiziții, ceea ce a condus la anularea posibilității recrutării altor funcționari publici care să îndeplinească sarcinile diverse ce intră în competența departamentelor economico-financiare, astfel că ”se impune o suplimentare a numărului de posturi de consilieri-funcționari publici, cel puțin la parchetele care au peste 100 de salariați, inclusiv la Departamentul economico-financiar și administrativ din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție”.

viewscnt
Afla mai multe despre
cheltuielir
reducere
guvern
angajări
justiție
ministerul public
grefier
funcționar