Iulian Stanciu, CEO eMag, va fi prezent alături de Garry Kasparov, aflat în premieră în țară, pentru a participa la o conferință Profit.ro în care va dezvălui ce rețetă trebuie aplicată în business pentru a avea succes.
Poți participa la conferință înregistrându-te AICI
Kasparov va dezvălui secretele unei gândiri strategice în afaceri, ce impact vor avea pentru oameni în scurt timp deciziile politice actuale și cum trebuie să ne folosim concret de tehnologie pentru a avea succes în orice domeniu. El va dezvălui și ce s-a întâmplat în legendarele partide de șah avute cu supercomputerul IBM Deep Blue, urmărite în direct de milioane de oameni în timp real.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În timpul conferinței, Garry Kasparov va împărtăși audienței opiniile sale despre:
- Gândirea strategică și modul în care trebuie folosită în afaceri (studii de caz Boeing și Apple) și cum îți poți folosi intuiția pentru maximizarea avantajelor strategice și luarea deciziilor
- Impactul progreselor tehnologice asupra procesului decizional
- Diferența dintre tacticieni și strategi și cum te poți transforma într-un strateg veritabil, dar și ce rol joacă învățarea continuă și autoanaliza în acest proces
"Vă voi provoca să îmbrăcați haina liderilor și a conducătorilor din diferite domenii de activitate. De la candidații la Președinție, la CEO sau comandanți de navă pe timp de război. Nu este amploarea unei decizii sau a nivelului de conducere. Este procesul. Când vom termina, veți conștientiza mai mult ca oricând abilitățile și punctele dvs forte sau slăbiciunile ca factor de decizie. S-ar putea să nu reușim să schimbăm hardware-ul cu care ne-am născut, adică ADN-ul nostru, dar vom ști cum putem upgrada software-ul nostru! " Garry Kasparov
Originar din Ploiești, Iulian Stanciu a creat Asesoft Distribution în 2002, în timp ce era student la Facultatea de Cibernetică din cadrul Academiei de Studii Economice din București, alături de Sebastian Ghiță, și a ajuns la primul milion de euro la 28 de ani.â
Afacerile cu distribuția de calculatoare au crescut de la an la an și, după preluarea în 2008 a distribuitorului de accesorii Combox Delivery, Asesoft Distribution a intrat pe zona retailului electronic, cumpărând 51% din acțiunile Dante International, compania care administrează eMAG. Anunțat în 2009, deal-ul a depășit 10 milioane de euro.
Un an mai târziu, Stanciu, fost olimpic la matematică și informatică, a cumpărat rețeaua de magazine Flanco de la grupul Flamingo, aflat în procedură de insolvență. Tranzacția s-a ridicat la 14 milioane de euro, din care Asesoft Distribution a acoperit datorii de 10 milioane de euro către creditori, iar diferența a fost aport de capital.
După câțiva ani, pe fondul valorilor foarte diferite pe care le împărtășeau, Stanciu a răscumpărat partea deținută de Sebastian Ghiță în Asesoft Distribution, redenumită ulterior Network One Distribution (NOD), un business de peste 200 milioane de euro în 2011.
Banii plătiți lui Ghiță, ales deputat în Parlament în urma alegerilor din 2012, au provenit din cedarea controlului eMAG către grupul sud-african Naspers, în anul 2012. Afacerea s-a ridicat la 83 milioane de dolari pentru 70% din acțiunile Dante International.
“Am făcut jumătate-jumătate cu el (Sebatian Ghiță – n.r.) tot ceea ce am construit. El nu a făcut asta. Eu am construit lucrurile cu cărămizile puse una lângă alta, nu una peste alta. În 2009 mi-am dat seama că trebuie să rezolv problema. La 22 de ani crezi că tot ce zboară se mănâncă. La 32 știam că avem valori foarte diferite și am încercat să găsesc o soluție să îl scot din business-ul meu. Era foarte greu să fac rost de bani. România era pată albă pe hartă, nu erau bănci de investiții... A trebuit să vând eMag, pentru a avea bani să plătesc partea lui Sebastian Ghiță din firma mea. Altfel, nu aș fi vândut eMag către Naspers”, spunea Stanciu într-un interviu acordat Profit.ro.
eMAG a crescut de la an la an, s-a extins în Bulgaria, Ungaria (2013) și Polonia (prin preluarea agito.pl și relansarea emag.pl) și a ajuns la vânzări de 2,5 miliarde de lei în 2016, ținta ambițioasă anunțată de Stanciu fiind un miliard de euro în următorii ani.
Șeful eMAG și-a extins afacerile în domeniul restaurantelor, prin deschiderea Berăriei H în 2014, unde deține 25% din acțiuni, și a preluat un an mai târziu controlul producătorului de biciclete Pegas, pentru suma de 200.000 de euro.
În portofoliul lui Stanciu a intrat în 2016 și PC Garage, un retailer online specializat pe zona IT, cu afaceri de peste 40 milioane de euro.
Pentru a reduce dependența față de curieri, mai ales în perioada de reduceri Black Friday, Stanciu a cumpărat în acest an 80% din acțiunile Delivery Solutions, curierul care activează sub brandul Sameday. Tranzacția s-a situat în jurul la două milioane de euro.
Direct, potrivit termene.ro, Stanciu, în vârstă de 42 de ani, deține acțiuni la 12 societăți comerciale – Network One Distribution, Dante International, Beraria H, Flanco Retail, Emag Business Process Office, Fashion Days Shopping (a fuzionat cu Dante International în prima parte a acestui an), Depanero, Emag IT Research, The Retail Network, Solana Trading, Resource Consult și Dante Adnew Retail.
Indirect, omul de afaceri din Ploiești controlează Conversion Marketing, Zitec Com, Active Online Services, Editura Hac! BD și Custom Net Solutions.