Inspecția tehnică periodică (ITP) ar putea fi efectuată și în afara României. Țările în care ar fi posibilă

Inspecția tehnică periodică (ITP) ar putea fi efectuată și în afara României. Țările în care ar fi posibilă
scris 11 iun 2019

Inspecția tehnică obligatorie (ITP) pentru autovehicule ar putea fi posibilă și în alte țări, nu doar pe teritoriul României. Un proiect legislativ îi va scuti pe românii aflați în afara țării să se deplaseze cu mașina proprie la fiecare doi ani în România doar pentru ITP.

Avantajele și dezavantajele implanturilor dentare pentru înlocuirea dinților pierduți CITEȘTE ȘI Avantajele și dezavantajele implanturilor dentare pentru înlocuirea dinților pierduți
Urmărește-ne și pe Google News

În prezent, legislația în vigoare stabilește că inspecțiile tehnice periodice se efectuează de firme care dețin stații autorizate de Regia Autonomă "Registrul Auto Român" (RAR) pe teritoriul întregii țări.

Prețurile pentru ITP la autoturisme variază între 80 și 150 lei, iar inspecția trebuie efectuată o data la fiecare 2 ani pentru autoturismele personale și comerciale, iar la 6 luni pentru autovehiculele de transport public. Conducerea unui autovehicul cu limita de valabilitate a ITP expirată este sancționată cu amendă de până la 700 lei.

Călătorii gratis cu avionul pentru o anumită categorie de persoane CITEȘTE ȘI Călătorii gratis cu avionul pentru o anumită categorie de persoane

Inspecția tehnică, posibilă în statele membre ale UE, dar și în Republica Moldova

Un proiect legislativ depus pentru a doua oară la Parlament de către senatorul PSD Nicolae Șerban - după ce prima dată, în 2016, propunerea a fost clasată - prevede că inspecția tehnică periodică se poate realiza, atât pe teritoriul României, cât și pe teritoriul Republicii Moldova, pe teritoriul statelor membre ale Spațiului Economie European și pe teritoriul Confederației Elvețiene, prin operatori economici autorizați, numai pe baza unui contract de franciză încheiat cu R.A.R. de către aceștia.

Firmele autorizate să realizeze ITP în afara teritoriului României și stațiile de inspecție tehnică periodică aferente vor funcționa în acord cu legislația statului pentru care primesc autorizarea RAR.

Potrivit proiectului, cheltuielile suplimentare ocazionate de procedura de autorizare și de monitorizare a activității de inspecție tehnică periodică în afara teritoriului României vor fi suportate integral de către firmele care solicită autorizarea. Singurele costuri pentru R.A.R. ar consta în cele de transport, cazare și diumă pentru personalul RAR care se deplasează în afara teritoriului României, la stațiile de inspecție tehnică periodică.

Premierul Viorica Dăncilă și-a deschis pagină de Facebook. Primele comentarii primite CITEȘTE ȘI Premierul Viorica Dăncilă și-a deschis pagină de Facebook. Primele comentarii primite

Măsura vine în sprijinul românilor din diaspora

Conform expunerii de motive a proiectului, în prezent, cifre semnificative de vehicule înmatriculate în România se află în folosința unor cetățeni români aflați pentru medie sau lungă durată în afara României, cu precădere în statele europene.  Astfel, mulți români sunt în situația de a suporta un disconfort major și costuri mari, ca urmare a obligației de a asigura ITP pentru vehiculele deținute și care sunt înmatriculate în România.

“Beneficiarii vizați de propunerea legislativă sunt deținătorii de vehicule înmatriculate în Rpmânia, care se află pe duraă medie sau lungă în afara României, respectiv pe teritoriul statelor membre ale Ununii Europene și ale Spațiului Economic European, Republicii Mldova și Elveției. La finalizarea procesului de ieșire a Marii Baribaii din Uniunea Europeană, legea va fi aplicabilă și pe teritoriul acestu stat, în ipoteza, foarte plauzibilă, a menținerii sale în Spațiul Economic European”, este argumentul principal pentru susținerea modificărilor legislative avansate.

viewscnt
Afla mai multe despre
itp
rar
tari
ue
republica moldova
romani
diaspora