Fundația eMAG lansează programul ”Bursa pentru școala din rural”, destinat organizării de programe afterschool în școlile din comunitățile rurale, finanțarea pentru acest proiect fiind asigurată de retailerul de electroIT Flanco.
”Am primit foarte multe solicitări din zona rurală. Noi până acum am avut acțiuni, însă au fost punctuale, dar acum ne-am gândit la un program structurat”, a spus Tudor Vlad, președintele Fundației eMAG.
Principalul scop al proiectului este acela de reducere a ratei abandonului școlar sub 10% (de la circa 30% cât este în prezent în mediul rural) dar și sprijinirea elevilor pentru a acumula cunoștințele necesare pentru promovarea examenului de capacitate cu medie peste 6, în condițiile în care, în prezent, 31,2% dintre elevii de la sat nu promovează examenul de capacitate, iar rata abandonului școlar este de 1,5 ori mai mare decât la oraș.
Alături de sprijinul pentru pregătirea teoretică, în cadrul programelor de afterschool vor fi asigurate copiilor participanți o gustare sau o masă caldă și servicii de consiliere și dezvoltare personală.
Programul pilot va fi implementat în cinci școli din județele Prahova, Constanța, Neamț, Buzău și Teleorman. ”Bursa pentru școala din rural” este dedicată elevilor din clasele I-VIII. Pentru a participa la acest program, reprezentanții școlilor din mediul rural trebuie să aplice, până pe data de 4 iulie 2016, pentru un grant în valoare de 7.600 de euro pe an.
Proiectele finanțate vor fi acelea care se concentrează pe rezolvarea problemelor specifice legate de reducerea ratei abandonului școlar și îmbunătățirea performanței școlare prin asigurarea sprijinului copiilor în recuperarea cunoștințelor, sprijin în pregătirea temelor, dezvoltarea abilităților de citire și învățare ale acestora, monitorizarea prezenței școlare și încurajarea participării la cursuri, creșterea implicării părinților în procesul educațional și în relația cu școala și furnizarea de servicii de consiliere și dezvoltare personală prin activități de educație nonformală.
Flanco finanțează acest proiect cu până la 50.000 de euro, însă diferența va fi alocată, acolo unde este cazul, și pentru rezolvarea altor probleme cu care se confruntă elevii, precum lipsa rechizitelor și a hainelor, lipsa accesului la serviciile medicale de bază. În plus, pentru promovarea proiectului, Flanco va transforma magazinele în ”ambasadori” ai programului de burse, iar, în plus, clienții retailerului vor putea face donații pentru a ajuta școlile participante.
”Este un program pe termen lung. Abia în 2020 vom putea vedea rezultatele, atunci când vom vedea câți elevi vor ajunge în clasa a VIII-a. (...) După primul an școlar în care va fi implementat proiectul (2016-2017 - n.r.), sperăm să ajungem de la cinci școli la zece”, a mai spus Tudor Vlad.