Un startup american, fondat de doi foști angajați ai Google, a reușit să atragă numeroase opinii pe Internet, precum și atenția presei internaționale, însă, probabil, nu în felul în care spera.
Compania a fost puternic ironizată, în special pe rețelele sociale, ideea afacerii fiind privită ca o încercare de a reinventa automatele cu produse neperisabile și a desființa magazinele de cartier.
Mai mult, compania a stârnit un val de antipatie printr-o greșeală majoră de PR: a afirmat că vrea să elimine magazinele mici, “de cartier”. Cum multe dintre acesta magazine sunt gestionate de imigranți, compania a atras ură și din partea acestora.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Startup-ul Bodega, fondat de foștii angajați Google Paul McDonald și Ashwath Rajan, și-a început activitatea săptămâna trecută. Compania vine cu o alternativă la magazinele de mici dimensiuni: o cabină, cu produse neperisabile, fără asistență umană, de unde oamenii pot cumpăra ce își doresc folosind o aplicație pentru smartphone.
Exceptând faptul că accesul la produsele din cabină este permis cu ajutorul telefonului, ideea celor doi amintește de distribuitoarele automate deja existente. Totuși, fondatorii startup-ului s-au grăbit să afirme că magazinele mici vor deveni inutile după ce afacerea lor se va extinde.
“Felicitări, ați convins investitorii să vă dea milioane de dolari pentru un distribuitor automat”, spune un utilizator Twitter.
“Abia aștept să văd cum vor da faliment pentru că nu știu cum să convingă oamenii să nu mai scoată cabina din priză”, spune altcineva.
CITEȘTE ȘI FOTO Carrefour încearcă un nou serviciu - "Casa ta - Self Service"Nu este, deci, surprinzător, că Washington Post a numit compania "cel mai detestat startup".
După valul de reacții negative, fondatorii și-au schimbat afirmațiile, însă prea târziu.
“Niciodată nu am avut în plan să fim o amenințare pentru magazinele de cartier”, a spus unul dintre fondatori pe blogul personal.
Faptul că startupul vrea să fie un competitor direct al magazinelor mici, de familie, reiese, însă, chiar din numele companie: bodega este un termen folosit în SUA pentru magazinele mici, care de obicei aparțin imigranților.
“Este un sacrilegiu să folosească acest termen, vom face tot ce putem pentru a lupta împotriva lor. Am fost devastat când am aflat. Nu este corect pentru magazinele locale care nu au investitori, așa cum au ei. <Bodega> este o moștenire a imigranților care au venit aici fără nimic, să înființeze un mic magazin, și au adus un concept care i-a ajutat să lupte rasismului”, spune Frank Garcia, președintele Coaliției Camerelor de Comerț Hispanice din New York, citat de The Guardian.
CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Prima sală de cinema 12 D deschisă astăzi într-un muzeu din RomâniaStartup-ul a reușit să stârnească antipatie chiar și în rândul iubitorilor de pisici, dat fiind că magazinele de cartier atrag pisici pe care proprietarii le îngrijesc. Logo-ul startup-ului este chiar un cap de pisică, tocmai pentru a aminti de pisicile de lângă magazinele de cartier.