Astfel, conform unui proiect de lege adoptat acum de Parlament, prin votul final al Camerei Deputaților, autoritățile vor trebui să asigure obținerea acestor conturi pentru platformă într-un flux complet online.
În ceea ce privește stabilirea identității în cadrul platformei, serviciile publice comunitare regim permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor asigură crearea conturilor de utilizator pe pagina de internet a Direcției generale permise de conducere și înmatriculări, pentru identificarea persoanelor fizice/juridice care depun cereri online și/sau utilizează aplicațiile informatice disponibile pe aceasta, aferente activităților de eliberare/obținere a permiselor de conducere și înmatriculare a vehiculelor.
În conformitate însă cu expunerea de motive atașată ordonanței în cauză, a cărei lege de adoptare a trecut deja prin Parlament, pentru a primi numele de utilizator și parola astfel încât să poți utiliza platforma online, un contribuabil trebuie sa se prezinte fizic la serviciul public comunitar: ”solicitantul se prezintă la serviciile publice comunitare în vederea stabilirii identității acestuia și acordării credidențialelor de acces”.
”Așadar, procedura online este încă prin drum fizic la ghișeu, în completă antiteză cu noțiunea de digitalizare și flux complet online”, arată inițiatorii proiectului adoptat acum.
Prin urmare, proiectul adoptat acum de Parlament, prin votul final al Camerei Deputaților, obligă la asigurarea unui flux complet online pentru crearea și primirea conturilor de utilizator folosite pe pagina de Internet a Direcției Generală Permise de Conducere și Înmatriculări.
”În acest sens există o serie de soluții tehnice - doar cu titlu de exemplu enumerăm identificarea solicitantului prin filmare cu propria carte de identitate în mână în fața unei camere video, printr-o aplicație integrată platformei, sau interacțiunea online cu un funcționar al Direcției Generale Permise de Conducere și Înmatriculări - care sa faciliteze stabilirea identității solicitantului și acordării credidențialelor de acces printr-o metoda complet online”, se mai arată în proiect.
Alegerea soluției tehnice va rămâne la decizia Direcției generale de conducere si înmatriculări.
Profit.ro a relatat anterior că autoritățile pregătesc un sistem online pentru emiterea certificatelor de înmatriculare a autovehiculelor și a prezentat ordonanța de urgență pregătită de Executiv prin care va fi reglementată efectuarea operațiunilor din domeniul înmatriculării vehiculelor integral online, precum și reglementarea încasării tarifelor privind rezervarea combinației unui număr de înmatriculare până la efectuarea operațiunii de atribuire a acestuia.
Potrivit datelor oficiale, în cursul anului 2022 au fost eliberate 1.455.388 certificate de înmatriculare (exceptând documentele emise ca duplicat al unor certificate deteriorate, pierdute sau furate) și au fost efectuate 167.847 operațiuni de radiere, ceea ce înseamnă că, anual, în aproximativ 1,6 milioane de situații, solicitanții acestor operațiuni sunt nevoiți efectueze deplasări între mai multe autorități, precum autoritatea de înmatriculare, organul fiscal local, și, după caz, organul fiscal teritorial al ANAF.
Până la aparișia platformei, realizarea tuturor operațiunilor conexe domeniului înmatriculării vehiculelor necesitau termene de peste 30 zile, prin prezentarea succesivă la mai multe autorități, termene ce pot fi reduse semnificativ prin stabilirea unor fluxuri simplificate de transmitere a datelor între instituțiile implicate.
Prin urmare, platforma va reduce timpul necesar efectuării operațiunilor de înmatriculare și va elimina toate deplasările la instituțiile implicate, ca urmare a prezentării documentelor sau transmiterii datelor necesare unei singure instituții (cu excepția vehiculelor uzate aflate la prima înmatriculare în România, situație ce presupune și verificarea vehiculului de către RAR).














