De multe ori, în alegerea unui job o contribuție importantă o are mediul în care angajatul va lucra, cum arată biroul, cât de repede are acces la informații și cum sunt colegii.
Spațiile cool, colorate, aerisite, cu design modernist atrag toate generațiile, dar în special pe cei din Y și Z. Cum nu mai sunt la moda și nimeni nu își mai dorește să lucreze în locuri închise, birourile de tip open space încântă noul angajat, gândindu-se că va avea cu cine să împărtășească idei, de la cine să afle răspunsuri rapid atunci când ceva nou iese în cale și că va putea transforma mediul de lucru într-unul cât mai prietenos și plăcut.
1 din 2 angajați preferă birourile deschise, însă 99% dintre ei sunt distrași de cel puțin câteva ori pe zi de zgomotele din jur. Raportul celor care pierd cel puțin o oră pe nimicuri este uriaș – 1 din 3 persoane alocă o oră sau chiar mai mult distracțiilor din birou. Cu siguranță aceste pierderi strică din productivitatea individuală, ridicând probleme și la nivel de echipă, chiar companie.
Un studiu efectuat de POLY pe 5 151 de angajați din 10 țări, arată că aproape jumătate spun că nu se pot concentra la muncă. Aproape trei sferturi dintre angajații chestionați spun că ar fi mai productivi dacă distracțiile din birou ar fi reduse. În țările unde s-a desfășurat studiul, generațiile mai tinere pierd mai mult timp productiv de muncă cu distracțiile decât angajații mai în vârstă. Datorită faptului că angajații mai tineri vor reprezenta un procentaj tot mai mare din forța de muncă, această situație se vă înrăutăți.
Cei mai mulți angajați nu pot scapa de zgomotul și de întreruperile care vin de la colegii lor..
1 din 5 angajați nu știe cum să abordeze problema și rămâne blocat în situație, 34% iau atitudine și îi roagă pe colegii gălăgioși să înceteze, iar 11% cer ajutor managerului. Cum aleg alții să fugă de haosul din birou? 34% caută un loc mai liniștit, 27% ascultă muzică în căști, 19% doar poartă căștile, unii folosesc dopuri 14%, iar 12% dintre ei preferă să lucreze de acasă, arată același studiu realizat de POLY.
Cei mai mulți dintre angajați nu știu cine anume din compania lor ar putea să rezolve în cel mai bun mod dilema legată de biroul deschis și să reducă distracțiile prezente acolo.
Doar 1 din 7 merg la departamentul de IT pentru a aborda aspectele legate de prezența gălăgiei în birou, în timp ce aproape un sfert merg direct la HR sau la structura responsabilă de facilități. Acest fapt este surprinzător, deoarece departamentul de ITare dreptul și accesul la tehnologiile și instrumentele care ar putea să reducă distracțiile zgomotoase. E evident că vorbim de o oportunitate pierdută.
Pentru angații expuși distracțiilor există numeroase căști PLANTRONICS care au funcții de reducere a zgomotelor de fundal, care oferă sunet clar în apeluri și care astfel, sporesc productivitatea, precum Voyager 8200, 6200, Focus UC sau modelele Blackwire. Totodată și sistemele de video-conferință și-au făcut simțită evoluția, iar soluția Poly Studio oferă cea mai bună calitate audio-video, reducând zgomotele de fundal și astfel sporește atât încrederea celui care este pe cealată parte a ecranului, cât și eficiența angajatului.