Ministrul Economiei, Claudiu Năsui, s-a întâlnit cu o delegație sindicală a muncitorilor din Șantierul Naval Damen Mangalia, veniți la București să protesteze față de intenția operatorului Damen de a pune în practică un plan de restructurare ce implică disponibilizarea a 228 de angajați, operațiune anunțată anterior în premieră de Profit.ro. Oficialul spune că problema concedierilor colective va fi discutată la nivelul Guvernului.
Explicațiile companiei transmise Profit.ro pot fi citite AICI
CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT NEWS TV - Să ajutăm business-ul. Cristian Bărhălescu, Organizația Mamaia-Constanța: Litoralul este pregătit să facă față oricăror restricții, la prețuri bune. Statul trebuie însă să sprijine un sector vital, nu a investit nici în toalete!”Ministrul Economiei, Claudiu Năsui, s-a întâlnit cu o delegație a sindicală a muncitorilor din Șantierul Naval Damen Shipyards Mangalia, veniți la București să protesteze împotriva intenției operatorului Damen de a pune în practică un plan de restructurare ce implică disponibilizarea a 228 de angajați. Sindicatul din șantier, însoțit de BNS, s-a mai plâns că angajamentele asumate privind creșterea semnificativă a numărului de angajați nu au fost respectate și că numărul comenzilor este foarte redus. Ministrul Economiei i-a informat pe reprezentanții delegației că problema concedierilor colective va fi discutată la nivelul Guvernului. De asemenea, ministrul a subliniat în deplin acord cu reprezentanții muncitorilor că trebuie luate măsuri care să îmbunătățească pe termen lung situația șantierului”, anunță ministerul.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Pe 24 iunie va fi Adunarea Generală a Acționarilor, care are pe ordinea de zi votarea planului de restructurare. Ministerul Economiei este acționarul majoritar al societății 2 Mai SA, care la rândul său deține șantierul, cu 51% din acțiuni, din 2018, urmare a retragerii fostului proprietar și operator al platformei, Daewoo Mangalia Heavy Industries.
Explicațiile companiei transmise Profit.ro pot fi citite AICI
Documentul pregătit la nivelul companiei și analizat de Profit.ro prevede disponibilizarea prin concediere colectivă a 228 de salariați, prin desființarea unui număr de 228 de posturi și reducerea numărului de personal corespunzător atribuțiilor necesare tipului de nave existent în portofoliul de comenzi al societății la această dată, urmare a reducerii activității societății, începând cu 1 iulie 2021. O decizie asupra propunerii va fi în perioada următoare.
Acționarii vor trebui să decidă și asupra unei propuneri de reducere a capitalului social, pentru acoperirea pierderilor companiei.
CITEȘTE ȘI eMAG a atins nivelul “net zero” al emisiilor de dioxid de carbon pentru operațiunile saleCele mai recente date publice disponibile arată că, în 2019, Damen Shipyards Mangalia avea aproape 2.000 de salariați. Anul trecut, însă, grupul-mamă olandez a decis concedierea a 870 de angajați din România, atât de la șantierul din Mangalia, cât și de la cel din Galați, din cauza reducerii comenzilor pe segmentul de nave petroliere, determinată de prăbușirea prețului țițeiului în contextul crizei COVID-19.
În 2019, Damen Shipyards Mangalia a avut pierderi de aproape 152 milioane lei, la o cifră de afaceri de circa 131 milioane lei.
În februarie anul acesta, CEC Bank a acordat un credit de 60 de milioane de lei șantierului Damen din Mangalia, pentru finanțarea operațiunilor curente.
CITEȘTE ȘI Statele din G7 au convenit oprirea finanțării proiectelor din domeniul cărbunelui care emit dioxid de carbonCel puțin la acel moment, șantierul era implicat în zece proiecte de construcții navale, inclusiv pentru o navă de explorare offshore, pentru un client international de prim rang. Alte proiecte în derulare includeau construirea a două nave cargo Roll-on/Roll-off (pentru transportul încărcăturilor pe roți-tiruri, camioane etc), construirea a patru nave tanker pentru transportul produselor chimice ce tocmai fuseseră livrate cu succes, construcția a două nave suport spărgătoare de gheață, modernizarea și retehnologizarea unui spărgător de gheață și a unei nave suport, precum și activități de reparații curente la nave aparținând unir clienți naționali și internaționali.
"În portofoliul curent al șantierului avem în desfășurare două proiecte de modernizare și retehnologizare nave ce aparțin autorităților române și dorim să fim în continuare un partener de bază în dezvoltarea proiectelor strategice ale României", declara în februarie directorul general al șantierului din Mangalia, Chris Groninger.
CITEȘTE ȘI Certificatul electronic al UE privind COVID-19: Parlamentul European și Consiliul au ajuns la un acord privind propunerea Comisiei EuropeneGrupul Damen a pierdut licitația de 1,2 miliarde de euro pentru furnizarea de corvete multifuncționale Marinei militare românești în favoarea francezilor de la Naval Group, însă procesul prin care olandezii au contestat legalitatea licitației este în continuare pe rol. Luna trecută, potrivit defenseromania.ro, Înalta Curte de Casație și Justiție a admis cererea Damen de a trimite la Curtea Constituțională dosarul, compania reclamând neconstituționalitatea unei prevederi din Legea contenciosului administrativ.
Consiliul Concurenței a autorizat în noiembrie 2018 tranzacția prin care B.V. Holding Maatschappij Damen, Olanda, și Șantierul Naval 2 Mai SA au preluat Daewoo Mangalia Heavy Industries SA și Daewoo Mangalia Human Resources Management SRL. Guvernul a modificat, în luna iulie a acelui an, prin ordonanță de urgență, legislația guvernanței corporative a companiilor de stat pentru a putea să cedeze managementul operațional al șantierul naval Mangalia olandezilor de la Damen în schimbul preluării de la aceștia a 2% din capitalul companiei, cu care statul român a redevenit acționar majoritar al șantierului, cu 51% din acțiuni.