Raportul dezechilibrat dintre cererea și oferta de motorină de pe piața europeană și de pe cea locală a făcut ca diferența de preț dintre un litru de combustibil diesel și unul de benzină să se dubleze în ultimele 2 săptămâni, de la 30 de bani la aproape 60 de bani. În ultima săptămână, majoritatea companiilor comerciante au ieftinit benzina și au scumpit motorina.
Diferența dintre prețul motorinei și al benzinei din prezent este de 59 bani/l în stațiile Petrom și MOL, de 56 bani/l în cele OMV și de 57 bani/l în cele Lukoil.
După modificările de preț din acest weekend, comparativ cu prețurile practicate duminica trecută, benzina s-a ieftinit în majoritatea stațiilor (cu 5 bani la Petrom, 7 bani la OMV și 2 bani la MOL), cu excepția Lukoil, care a scumpit-o cu 2 bani/l.
În ceea ce privește motorina, situația este exact contrară, combustibilul diesel scumpindu-se în majoritatea stațiilor (cu 4 bani la Petrom și cu 14 bani la Lukoil și MOL), cu excepția OMV, unde, în cele mai ieftine stații s0a ieftinit cu un ban pe litru, iar în cele mai scumpe, cu 6 bani pe litru.
În acest weekend, OMV Petrom a ieftinit benzina cu 5 bani/l, până la 7,66-,7,77 lei/l, păstrând același preț la motorină, de 8,25-8,34 lei/l.
În stațiile MOL, liderul pieței a micșorat în ultimele zilei prețul benzinei cu aproximativ 5 bani, acesta ajungând la 7,83-8,01 lei/l, dar și pe cel a motorinei cu un ban, la 8,39-8,54 lei/l.
Și Lukoil a redus cu 5 bani prețul benzinei, care a ajuns la 7,76-7,81 lei/l, majorând în schimb prețul motorinei cu 5 bani, la 8,33-8,36 lei/l.
MOL a scumpit în ultimele zile motorina cu 4 bani, la 8,42-8,59 lei/l, păstrând același preț, de 7,83-8,06 lei/l la benzină.
Europa se confruntă cu perspectiva unei penurii de motorină, în condițiie în care fluxurile de motorină dinpre Rusia se reduc în urma invaziei din Ucraina, arată șefii Trafigura și Gunvor, doi dintre cei mai mari traderi de mărfuri la nivel global. Prețul motorinei în Europa a crescut accelerat în ultimele săptămâni, fiind inflamate și de posibilitatea interzicerii de către UE a importului de țiței din Rusia.
De la începutul anului, țițeiul Brent s-a apreciat cu aproximativ 40%, în timp ce prețurile carburanților comercializați în România, cu circa 25% în cazul benzinei și cu aproximativ 35%, în cazul motorinei.