Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) vrea să introducă un amendament, în proiectul legii care reglementează piața asigurărilor auto obligatorii RCA, prin care asiguratorii cu portofolii mai puțin riscante să accepte clienți cu risc ridicat la tarife caculate de Biroul Asigurătorilor de Autovehicule din România (BAAR), a declarat marți prim-vicepreședintele ASF, Cornel Coca Constantinescu, în cadrul discuțiilor din Comisia de buget-finanțe din Camera Deputaților.
Profit.ro a relatat anterior AICI despre măsura pregătită de ASF.
ASF a anunțat luni un pachet de acțiuni pentru stabilizarea pieței RCA, după expirarea perioadei de plafonare a tarifelor, în data 18 mai. Una dintre aceste măsuri vizează stabilirea unui tarif de referință, care va fi calculat de BAAR, în cazul clienților cu risc ridicat care primesc oferte prea scumpe de la asigurători, a susținut Constantinescu, citat de news.ro.
”Dacă un client primeste un tarif mai mare decât tariful de referință, respectivul va ști că se afla peste un prag, va merge și va solicita de la alți doi asigurători. Dacă și cele două firme vor oferi un tarif peste acel prag, va merge la BAAR, care va calcula un tarif de referință, în funcție de categoria de riscul clientului, dar care va fi sub cele oferite de firme”, a declarat Constantinescu.
CITEȘTE ȘI Surpriză de la ASF pentru șoferii răi: vor să le scadă prețul RCA!Apoi, BAAR va repartiza acel asigurat unui asigurător cu un portofoliu de polițe cu un risc mai scăzut, în funcție de cota de piață a acestuia. Potrivit reprezentantului ASF, este firesc ca o firmă care are un portofoliu cu un risc scăzut să aibă și clienți cu un profil de risc mai ridicat, în vederea împărțirii mai omogene a riscului la nivelul pieței.
Guvernul a aprobat anul trecut, la presiunile patronatelor din transportul rutier, o Ordonanță de Urgență (OUG) care impune înghețarea prețurilor RCA pentru șase luni, prin fixarea unor prețuri maxime de către ASF. Perioada de plafonare a început în 18 noiembrie 2016 și va expira în 18 mai.
ASF are în vedere măsuri de stabilizare a pieței precum stabilirea tarifelor de referință, introducerea în legislație a conceptului „client cu risc ridicat”, elaborarea unor ghiduri cu privire la relația asigurătorilor/intermediarilor cu consumatorii, precum și derularea unor activități susținute de informare publică și de educație financiară pe tema polițelor RCA.