Afacerile Selgros Cash&Carry România au revenit pe creștere în 2015, după doi ani de scădere. Directorul general al companiei, Alexandru Vlad, vrea să mențină trendul crescător și în acest an, când a fost reluată și extinderea rețelei, dar cu un format de dimensiuni mai mici.
Compania nu a oferit detalii despre această creștere. Vânzările retailerilor au urcat anul trecut impulsionate de reducerea TVA la alimente de la 24% la 9% din 1 iunie, dar și de creșterea consumului cu 6-7%.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Cifra de afaceri a Selgros Cash&Carry România a scăzut cu 9,8% în 2013 și cu 8,3% în 2014, până la 2,8 miliarde lei (630 milioane euro). În același timp, profitul net s-a redus de 3,5 ori în 2014, comparativ cu anul anterior, la 15,2 milioane lei.
”Anul 2015 a fost un an cu o ușoară creștere față de anul precedent, prima după câțiva ani foarte dificili. (…) Reluarea expansiunii vine și în contextul în care am stabilit că suntem interesați să operăm cu formate mai mici ca dimensiune în orașe cu 70.000 până la 100.000 de locuitori”, a declarat pentru Profit.ro Alexandru Vlad.
La va deschide la începutul verii un magazin la Târgu Mureș cu o suprafață de vânzare de 4.000 de metri pătrați, față de 10.000 de metri pătrați cât are un magazin standard.
CITEȘTE ȘI Selgros reîncepe expansiunea cu un nou magazin la Târgu Mureș”Nu este vorba de o schimbare de strategie, ci de un format mai mic. Ritmul de deschidere a noilor magazine ține de găsirea terenurilor corespunzătoare, precum și de obținerea tuturor avizelor și autorizațiilor pentru construire”, mai spune Vlad.
În același timp, aproape toate cele 19 magazine ale rețelei din România au fost remodelate și li s-au adăugat pescării.
Vlad arată că segmentul de gastronomie (restaurante) a avut cea mai mare creștere anul trecut, drept pentru care Selgros a investit într-un centru logistic în Pantelimon destinat exclusiv acestora.
CITEȘTE ȘI Selgros a investit 4 milioane euro într-un centru de distribuție pentru HoReCaDe asemenea, din 2015 Selgros se adresează și persoanelor fizice, deși conceptul cash&carry este recunoscut ca fiind pentru firme.
”Conceptul nostru răspunde atât profesioniștilor, precum și celor care doresc să se aprovizioneze din același loc cu aceștia. Legislația prevede pentru segmentul cash&carry ca posesorii de legitimații să fie înscriși în baza de date a operatorului. Realizăm cea mai mare parte a vânzărilor cu clienții persoane juridice și devenim din ce în ce mai atrăgători și pentru ceilalți clienți”, a afirmat șeful Selgros.
El spune că micii comercianți rămân un segment important pentru Selgros.
”Micii comercianți trec printr-o perioadă foarte dificilă, pentru că au fost afectați de extinderea rețelelor comerciale moderne. Retailerii sunt un segment important al nostru și facem tot posibilul de a le oferi sortimente și prețuri care să îi facă mai competitivi”, spune Vlad.
Selgros Cash&Carry România este unul dintre cei mai importanți operatori din comerțul românesc. Compania și-a început activitatea pe piața locală în 2001, iar în prezent deține 19 magazine în București, Brașov, Iași, Târgu Mureș, Oradea, Cluj, Ploiești, Timișoara, Craiova, Bacău, Galați, Brăila, Arad, Suceava și Constanța.
Ultima deschidere a unui magazin Selgros a avut loc în 2011 la Constanța, în urma unei investiții de 20 de milioane de euro. Concurentul direct al Selgros este Metro Cash&Carry, care a avut vânzări de 892 milioane euro în anul fiscal 2014/2015. La nivelul întregii piețe, Selgros ocupă locul șase în topul marilor retailerilor prezenți în România, după cifra de afaceri din 2014, după Kaufland, Carrefour, Metro, Auchan și Lidl.
Compania este parte a Transgourmet Holding AG, a doua cea mai mare rețea cash&carry și comerț en-gros din Europa, cu operațiuni în Elveția, Franța, Germania, Austria, Polonia, România și Rusia.