Șeful UiPath, business de 3 miliarde de dolari: De obicei, eu eram în mulțime. Am avut bani cât să supraviețuim, drumul a fost plin de greșeli. Nu poți construi din București. Primul pas spre succes - un telefon din India. Sfaturi pentru antreprenori

Șeful UiPath, business de 3 miliarde de dolari: De obicei, eu eram în mulțime. Am avut bani cât să supraviețuim, drumul a fost plin de greșeli. Nu poți construi din București. Primul pas spre succes - un telefon din India. Sfaturi pentru antreprenori
scris 19 nov 2018

Drumul UiPath până la prima rundă de finanțare a fost plin de greșeli, spune Daniel Dineș, directorul general și unul dintre fondatorii companiei evaluate la 3 miliarde de dolari, prezent la How to Web, una dintre cele mai importante conferințe dedicate ecosistemului tech și antreprenorial din Europa de Sud-Est.

”Nu am crezut niciodată că voi ajunge pe scenă, de obicei eu eram în mulțime. Inginerii IT cred că o tehnologie bună înseamnă un business bun. Greșit. Pentru mine, perioada 2005 – 2015 a fost cea mai dificilă din viața mea. Încercam constant să găsesc produsul perfect, dar eșuam. Aveam bani exact cât să supraviețuim. Până să primim finanțarea din prima rundă, nu am avut bani în bancă pentru mai mult de 3 luni”, relatează Dineș.

Urmărește-ne și pe Google News

UiPath era o companie înființată doar de ingineri IT, fără cunoștințe despre marketing, despre vânzări sau proceduri legale.

"Așadar, în primii ani am trecut printr-un proces educațional. Îmi amintesc și acum că am vrut să elaborez primul mesaj de marketing și m-am confruntat cu Google AdWords, care vine cu o limită de caractere – maxim 40 de caractere pe un rând. Și mi-am zis cum pot să descriu un produs care ar lua pagini în numai 3 rânduri? Așadar, acesta este nivelul de la care se pornește. Primul nostru contract software a fost copiat, evident, de pe acordul de licență Microsoft", a spus Diniș.

El consideră că succesul unei firme depinde foarte mult de noroc și trebuie să profiți de oportunitățile care apar.

CEO UiPath: Ne vom lista în 2-3 ani pe NASDAQ. Suntem produsul învățământului comunist, cu actuala generație e mai greu. Nu am făcut bani pentru mașini scumpe și vile în Pipera sau pentru a merge în cluburi la distracție CITEȘTE ȘI CEO UiPath: Ne vom lista în 2-3 ani pe NASDAQ. Suntem produsul învățământului comunist, cu actuala generație e mai greu. Nu am făcut bani pentru mașini scumpe și vile în Pipera sau pentru a merge în cluburi la distracție

”Un alt lucru interesant: ocaziile trec repede și la cel mai mic semn că ai o oportunitate trebuie să profiți de ea. Din păcate, am două vești rele: totul ține de moment, iar momentul este dat de noroc. Orice vrei să faci, dacă nu ai noroc, nu o să reușești. Pot să vă spun o poveste adevărată despre noi. Mare parte din tehnologia UiPath, chiar 50-60% din ce avem acum, a fost dezvoltată până în 2013, însă, cum am mai spus, nu am avut niciun semn de creștere sau de succes. Iar acest lucru te omoară în interior, să te târâști fără să te îndrepți nicăieri. Este cel mai rău sentiment atunci când vrei să faci un start-up”, a spus șeful UiPath.

Primul pas spre succes al UiPath a fost un telefon al unui reprezentant al unei companii de jocuri software din India, care era supărat pe comportamentul furnizorului pe care îl aveau atunci, în prezent competitorul principal al UiPath.

”Nu știam la vremea respectivă ce înseamnă automatizarea proceselor, BPO. Unul dintre tipii de acolo era nervos pe o altă companie mare și voiau să-i înlocuiască. Tipul respectiv i-a convins pe colegii din compania lui să înlocuiască o corporație cu un startup aproape necunoscut, din estul Europei. Trei din cei mai buni oameni din companie, inclusiv directorul nostru tehnic, au stat trei luni în India și așa ne-am înlocuit competitorul și, mai mult, am înțeles că aceasta este o piață pentru compania noastră”, povestește Daniel, adăugănd faptul că ”pe noi ne-a găsit piața și dacă ar fi trecut încă un an, probabil că azi nu aș fi fost aici”.

El a recomandat antreprenorilor aflați la început de drum să nu intre pe o piață mare, cu jucători stabiliți, fără un element care să te diferențieze în mod decisiv de ceilalți jucători din piață.

”Nu încerca să intri pe o piață cu lideri deja stabiliți dacă nu vii cu ceva care să facă diferența. Nu o să reușești niciodată! Nu este vorba doar de tehnologie, deoarece sunt sigur că dacă ai resursele poți dezvolta tehnologia UiPath și pot să-ți dau toată tehnologia noastră gratis. Nu o să faci nici măcar o mică adâncitură și nu vei putea lua niciun client, pentru că este vorba de un întreg ecosistem construit și de o relație bazată pe încredere”, a spus Dineș.

EXCLUSIV Omniasig preia de la Asirom contul Grand Hotel du Boulevard, unul dintre cele mai vechi hoteluri din București CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Omniasig preia de la Asirom contul Grand Hotel du Boulevard, unul dintre cele mai vechi hoteluri din București

De la 10 salariați la aproape 2.000 în prezent, șeful UiPath spune că nu poți construi o companie globală din București. ”Acum nu prea o mai poți face nici din Silicon Valley. În echipa noastră avem acum indieni, japonezi, americani, germani”, a declarat reprezentantul UiPath.

El spune că orice companie care dorește să devină cunoscută în întreaga lume are nevoie de o forță de vânzare foarte bună, că banii și produsul nu sunt suficiente pentru atragerea clienților.

”Noi credeam că un software bun se vinde singur, dar lucrurile nu stau chiar așa. Ai nevoie de o forță de vânzări competentă ca să convingi lumea să cumpere produsele tale. Altfel, cei care au mai mulți oameni de vânzări vor avea mai mult succes decât tine”, spune Daniel, precizând că, în acest moment UiPath are peste 1.000 de persoane care lucrează la vânzări.

Compania atrage 5-6 clienți noi pe zi la nivel global și estimează că va încheia ultimul trimestru al anului cu venituri de 175 milioane de dolari.

UiPath, fondat de românii Daniel Dineș și Marius Tîrcă, intrat recent în Top-ul Forbes al celor mai buni 100 de jucători din domeniul cloud computing, ridicându-și în paralel evaluarea la 3 miliarde de dolari, a atras 265 milioane de dolari, noii investitori fiind IVP, Madrona Venture Group și Meritech Capital.

Veniturile Digi au crescut cu aproape 10% la 9 luni, la peste 752 milioane de euro. Situația pe piața din România CITEȘTE ȘI Veniturile Digi au crescut cu aproape 10% la 9 luni, la peste 752 milioane de euro. Situația pe piața din România

Aceste este rezultatul final al rundei de investiții inițiate în toamnă, la acel moment fiind anunțată o atragere de 225 milioane dolari. Acum, rezultatul final indică o finanțare de 265 milioane dolari, cu aceeași evaluare, de 3 miliarde dolari.

La runda anterioară de finanțare, derulată în luna martie, UiPath a obținut o evaluare de 1,1 miliarde de dolari, intrând astfel în clubul “unicornilor”, format din companii private a căror valoare de piață se ridică la cel puțin 1 miliard de dolari.

Startup-ul s-a desprins în 2015 dintr-o companie specializată în furnizarea de soluții software pentru outsourcing, iar până astăzi reușise să atragă 183 de milioane de dolari de la investitori precum Accel Partners, CapitalG, KPCB, Credo Ventures și Seedcamp

În luna mai a acestui an, UiPath a deschis al doilea său birou din România, la Cluj-Napoca, și a anunțat că pregătește angajări.

Deficitul de cont curent depășește 6,6 miliarde de euro în septembrie, cu 38,5% peste nivelul de anul trecut. Investițiile străine sunt în scădere CITEȘTE ȘI Deficitul de cont curent depășește 6,6 miliarde de euro în septembrie, cu 38,5% peste nivelul de anul trecut. Investițiile străine sunt în scădere

Top-ul Forbes 100 Cloud este condus de procesatorul de plăți Stripe, cu sediul la San Francisco, evaluat la 9,2 miliarde de dolari. Pe locul al doilea se află operatorul platformei de mesagerie Slack, de asemenea din San Francisco, podiumul fiind completat tot de o companie americană, Zoom Video Communications, ce oferă soluții soft și echipamente pentru videoconferințe.

UiPath este o companie românească cu sediul în Statele Unite ale Americii și angajați în 14 țări, specializată în dezvoltarea și vânzarea tehnologiei de automatizare software a proceselor de lucru din mediul office (Robotic Process Automation / RPA).

Roboții software UiPath sunt programați să preia munca de tipul copy-paste a angajaților, eliberându-i de sarcinile tranzacțional repetitive care îi solicită inutil.

viewscnt
Afla mai multe despre
uipath
dineș
automatizari
software