Scandalul Kobe Steel privind certificările falsificate se extinde și la produsele din oțel

Scandalul Kobe Steel privind certificările falsificate se extinde și la produsele din oțel
Florentina Dragu
Florentina Dragu
scris 13 oct 2017

Kobe Steel, al treilea mare producător de oțel din Japonia, a admis, vineri, că și divizia de oțel a livrat produse ale căror certificate de calitate au fost falsificate. Scandalul izbucnit la finele săptămânii trecute afectează aproximativ 200 de clienți, din care peste 30 din afara Japoniei, inclusiv Boeing, Daimler și Airbus, scrie Reuters.

Acțiunile companiei, ale cărei produse sunt comercializate sub brandul Kobelco, și-au reluat declinul pe bursa de la Tokyo, scăzând cu aproape 9%.

Urmărește-ne și pe Google News

Kobe Steel a pierdut circa 1,8 miliarde de dolari din valoarea de piață în această săptămână, după ce compania a anunțat că aproximativ 4% din produsele din aluminiu și cupru livrate în perioada septembrie 2016 – august 2017 nu îndeplinesc cerințele agreate cu clienții companiei.

EXCLUSIV Under Armour, al doilea brand sportiv american după Nike, deținut de tânărul miliardar Kevin Plank, intră în România CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Under Armour, al doilea brand sportiv american după Nike, deținut de tânărul miliardar Kevin Plank, intră în România

Astăzi, compania a anunțat că și o serie de produse din oțel au fost livrate fără să fi fost verificate calitativ anterior.

Produsele au fost fals etichetate ca fiind conforme de angajați, neregulile privind rezistența și durabilitatea produselor fiind descoperite în urma unor controale interne. Oficialii Kobe Steel estimează că falsificarea certificatelor ar putea dura de aproximativ 10 ani.

Printre companiile japoneze care au achiziționat produsele Kobe Steel cu certificate de calitate falsificate se află Toyota, Honda, Nissan, Mazda, Subaru, Mitsubishi Heavy Industries, JR Central, operatorul liniei de trenuri de mare viteză Tokaido Shinkasen și Tokyo Electric Power, operatorul centralei nuclare de la Fukushima.

Potrivit cotidianului Nikkei, lista clienților străini include peste 30 de nume, printre care Boeing, Airbus, Daimler și Ford.

Până acum, niciuna dintre companiile afectate nu a raportat probleme legate de produsele Kobe Steel, însă este puțin probabil ca grupul nipon să iasă “neșifonat” din acest scandal, care erodează și mai mult încrederea investitorilor și consumatorilor în produsele companiilor japoneze. Nissan Motor, Mitsubishi Motor și Takata au fost implicate în ultimii ani în incidente similare, iar conglomeratul Toshiba este ținta unei investigații legată de raportarea unor profituri supraevalate.

Pe lângă deprecierea acțiunilor, producătorul de oțel se confruntă cu riscuri de ordin legal, inclusiv eventuale procese care ar putea fi intentate fie de clienții direcți, fie de terțe părți, precum și potențiale amenzi pentru încălcarea prevederilor privind falsa reprezentare.

Șeful Kobe Steel, Hiroya Kawasaki, a cerut scuze pentru situație și a admis că grupul are “credibilitate zero”, promițând că va demara o anchetă internă.

viewscnt
Afla mai multe despre
kobe steel
scandal
certificate falsificate
produse neconforme