Vânzările de televizoare pe piața din România vor depăși 1,5 milioane de unități în acest an, în creștere cu 6-7% față de 2016, a declarat pentru Profit.ro Victor Armășelu, șeful diviziei Consumer Electronics a Samsung România.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost publicată pe Profit Insider
“După un an 2016 cu creșteri spectaculoase, de peste 20%, pe fondul unei încrederi sporite a populației în dezvoltarea economică viitoare, generată atât de factori macroeconomici (reducerea TVA, modificări de alte taxe și impozite, creșteri salariale), cât și de evenimentele sportive (campionatul european de fotbal, Olimpiada de vară), era de așteptat o încetinire a ritmului de creștere în acest an. Până în prezent, estimăm un avans al pieței de până la 6%-7% în termeni cantitativi și de până la 10% în termeni valorici, deci cel mai probabil piața va depăși 1,5 milioane de unități vândute în 2017”, a afirmat Armășelu.
El a adăugat că ritmul superior al avansului valoric, o premieră pentru piața locală, arată că tehnologia devine mai accesibilă și că, pe fondul creșterii puterii de cumpărare, românii aleg produse mai complexe, mai avansate din punct de vedere tehnologic.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
“Valoric, Samsung are o cotă de piață de peste 45% în România”, a spus reprezentantul companiei sud-coreene.
Potrivit acestuia, mărcile consacrate domină autoritar piața de profil, puterea brandului și atașamentul emoțional față de acesta, fenomen specific țărilor latine, manifestându-se puternic și în România.
“Există desigur și mărci de prim preț sau mărci promovate de retaileri, cu compromisurile tehnologice și de calitate de așteptat, dar 8 din 10 români aleg una dintre primele patru mărci consacrate”, a explicat șeful diviziei Consumer Electronics a Samsung România.
Specificul pieței locale și puterea de cumpărare a românilor, în creștere, dar încă redusă comparativ cu piețele mai avansate, au impact în preferințele consumatorilor și decizia de cumpărare.
Astfel, cele mai căutate modele sunt în continuare televizoarele cu diagonala cuprinsă între 32” (80 cm) și 43” (110 cm), cu o pondere de aproape 60% din vânzări, comparativ cu 65% în 2016.
CITEȘTE ȘI VIG, după 16 ani în România: Românii își asigură mai mult mașinile și mai puțin viața și proprietățile. Asigurările sunt percepute ca un cost, nu ca o investițieLa nivelul pieței, valoarea medie a unui televizor a crescut ușor în acest an, la circa 1.200 – 1.300 lei, spune Armășelu.
“Statistic vorbind, în medie românii își înlocuiesc televizorul o dată la 8-9 ani, dar aceasta variabilă scade an de an, cu precădere în mediul urban, unde se constată acum înlocuirea televizorului o dată la 6-7 ani. Motivele schimbării sunt cele firești, începând desigur cu defectarea televizorului existent, dar din ce în ce mai mult țin de faptul că tehnologia devine din ce în ce mai accesibilă și de dorința de a beneficia de cele mai noi facilități (conectare la internet, accesul la conținutul cu rezoluție mai mare, ecran mai mare)”, a explicat reprezentantul Samsung România.
El spune că piața televizoarelor din România este una dinamică, plină de oportunități, care parcurge accelerat etape care au necesitat perioade mai lungi de timp în țările mai avansate.
CITEȘTE ȘI Samsung Romania: În acest vor fi vândute în România peste 4,5 milioane de telefoane inteligente. Noul model S8 va depăși vânzările modelului precedent“În Romania asistăm la o succesiune simultană de tranziții, de la CRT (ecrane cu tub catodic), prezente încă în circa 30% din gospodăriile din România, la televizoare cu ecran plat, de la ecrane de 32” (80 cm) și sub, la ecrane de 43” (110 cm) și peste, precum și de la televizoare cu rezoluții HD/FHD la UHD (4K), care au ajuns acum, la doar 4 ani la lansare, la peste o treime din piață din punct de vedere valoric”, a spus Armășelu.
Deși în continuare canalele de distribuție tradiționale - offline (magazine specializate și magazine tip hypermarket) domină piața locală, achiziția online este în dezvoltare accelerată, determinată de creșterea ratei de penetrare a internetului, a acceptanței utilizării plății cu cardul și de schimbarea de generatii, astfel încât deja mai mult de 2 din 10 români cumpără produse electronice online.
CITEȘTE ȘI Orange rămâne furnizorul BNR de servicii telecom și va încasa peste 1,4 milioane de leiPractic, susține Armășelu, se constată o convergență a canalelor de distribuție, prin investițiile realizate în retail de către companiile specializate în comerțul online și invers, în online de către companiile specializate în comerțul în magazine, astfel încât fiecare încearcă să acopere toate punctele de comunicare și contact cu potențialul cumpărător.
Reprezentantul Samsung România anticipează că piața televizoarelor are premizele de creștere sustenabilă și în următorii ani, dacă creșterea economică se va reflecta într-o masură mai mare și în puterea de cumpărare.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Telekom a vândut noi proprietăți - acum 3 clădiri, inclusiv Poșta Puișor, pentru peste 5 milioane de euro“Nevoia de achiziție există, potențialul determinat de interesul românilor pentru tehnologie și pentru mărci consacrate puternice, care răspund așteptărilor de calitate și tehnologie, este consistent”, a spus Armășelu.
Grupul sud-coreean Samsung este lider mondial în industria de smartphones după vânzări.
Samsung Electronics România este subsidiara locală a businessului de electronice din cadrul Samsung Group.
În 2016, potrivit datelor termene.ro, Samsung Electronics România a înregistrat o cifră de afaceri de 3,64 miliarde de lei, de la 3,31 miliarde de lei în 2015, și un profit net de 54,59 milioane de lei, în scădere de la 60,08 milioane de lei cu un an în urmă.