Românii se plimbă mai mult în afara UE: Imprimeria Națională a produs anul trecut 1,1 milioane de documente de călătorie, majoritatea pașapoarte

Românii se plimbă mai mult în afara UE: Imprimeria Națională a produs anul trecut 1,1 milioane de documente de călătorie, majoritatea pașapoarte
scris 5 iun 2016

Imprimeria Națională a produs anul trecut 1,1 milioane de documente de călătorie, în special pașapoarte, în creștere cu 15% față de 2014, semn că românii au călătorit mai mult în afara Uniunii Europene, în special în interes diplomatic și de serviciu, segment pe care vânzările au crescut de peste patru ori, la 3,76 milioane lei, potrivit datelor raportului anual al companiei, citate de News.ro.

În 2014, imprimeria a avut în producție 940.000 de documente de călătorie, incluzând pașapoarte electronice, pașapoarte temporare și permise.

Urmărește-ne și pe Google News

Anul trecut, cererea de pașapoarte diplomatice și de serviciu a crescut de peste patru ori, pentru care compania a încasat 3,76 milioane lei, față de 830.500 lei în 2014.

\ CITEȘTE ȘI "Fabrica de supraveghere" a SRI și-a majorat cu 6,5% profitul în 2015; salariul mediu crește cu 27% anul acesta

Vânzările de pașapoarte electronice simple au sporit cu 29,4%, la 141,08 milioane lei, iar restul documentelor de călătorie cu 30%, categorie în care sunt cuprinse, printre altele, permisele de mic trafic și titlurile de călătorie.

Totodată, producția de tutun și alcool a crescut în România anul trecut, având în vedere că Imprimeria Națională a tipărit 1,39 miliarde de timbre pentru tutun și banderole pentru alcool, produse pentru care se aplică accize, cu 9% mai multe decât în 2014.

Astfel, compania a încasat 139,78 milioane lei pentru timbrele de tutun produse, în creștere cu 6,7%.

Cu toate acestea, vânzările totale s-au redus cu 11,4%, influențate de scăderea producției de carduri de sănătate cu 85%, în condițiile în care anul trecut au fost tipărite 1,04 milioane de carduri, față de 7,25 milioane în anul precedent.

Producția și livrarea cardurilor de sănătate pentru întreaga populație s-a încheiat în 2014, astfel că anul trecut au fost tipărite carduri doar pentru persoanele nou intrate în sistemul de sănătate și carduri duplicat, în cazul în care au fost pierdute sau nu erau funcționale.

Cele aproximativ 1 milion de carduri emise anul trecut au costat 9,22 milioane lei, vânzările fiind mai mici cu 92% față de 2014, când valoarea cardurilor produse s-a ridicat la 111,8 milioane lei.

Tot în 2014, Imprimeria Națională a asigurat, într-o perioadă de două luni, formularele de proveniență și circulație a meterialului lemnos pentru întreaga țară, impuse printr-o hotărâre de Guvern, colaborând cu Departamentul pentru Ape, Păduri și Piscicultură.

Președintele Iohannis trimite Parlamentului pentru reexaminare Legea cashback CITEȘTE ȘI Președintele Iohannis trimite Parlamentului pentru reexaminare Legea cashback

Costul perceput de companie pentru tipărirea formularelor s-a ridicat la 6,87 milioane lei, însă în 2015 numărul de formulare s-a încadrat în media anilor anteriori, astfel că vânzările pe acest segment s-au redus cu 34%, la 3,98 milioane lei.

Per ansamblu, imprimeria a primit anul trecut 5.940 de comenzi, în scădere cu circa 7%.

Imprimeria Națională, înființată în 1839, produce cărțile de identitate (tipărite și electronice), cărțile de rezidență, cele de alegător, formularele pentru aplicarea vizei flotante, colantele pentru vize biometrice sau titlurile de călătorie pentru cetățenii români și cele provizorii pentru cetățenii din statele UE.

De asemenea, mai are în portofoliu, printre altele, pașapoartele temporare și pașapoartele electronice, permisele de mic trafic de frontieră, timbrele, banderolele și etichetele utilizate la marcarea produselor accizabile, certificatele de trezorerie, bonurile de tezaur, timbrele fiscale și imprimarea de formulare tipizate sau cu regim special.

Compania Imprimeria Națională, controlată integral de statul român prin Ministerul Finanțelor, a realizat anul trecut afaceri de 370,53 milioane lei (83,35 mil. euro), cu 11% mai mici decât cele din 2014, dar cu 22% peste bugetul aprobat la începutul anului, în timp ce profitul net a urcat cu 60%, la 138,07 milioane lei (31,06 mil. euro), pe fondul tăierii de costuri.

Veniturile totale s-au redus cu 4%, la 375,05 milioane lei, în timp ce cheltuielile s-au diminuat cu 25%, la 209,47 milioane lei.

viewscnt
Afla mai multe despre
imprimeria
pasapoarte
romani
calatorii