Lansată în octombrie 2008, portabilitatea numerelor de telefon a adus RCS&RDS un număr de 870.768 de utilizatori pe segmentul de telecomunicații mobile, adică 32,5% din totalul numerelor de acest tip mutate dintr-o rețea în alta, respectiv 2,68 milioane.
Și pe segmentul telecomunicațiilor fixe RCS&RDS deține supremația, cu 171.036 de numere portate dintr-un total de 635.622, adică 26,9%.
Potrivit datelor statistice ale ANCOM, pe segmentul telefoniei mobile, RCS&RDS este urmat de Vodafone - 685.989 numere, Orange - 637.444 numere, Telekom Romania Mobile Communications (fost Cosmote) - 445.103 numere și Telekom Romania Communications (fost Romtelecom) - 38.993 de numere.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Pe telefonia fixă, RCS&RDS este secondat de Vodafone - 149.649 de numere și UPC - 132.715 de numere, alături de Orange - 123.971 de numere și Telekom Romania Communications - 24.961 de numere de telefonie fixă primite din alte rețele prin portare.
Cele mai multe cereri de portare a numărului fix s-au înregistrat în București și județul Ilfov (191.827 de numere), urmate de județul Cluj - 36.382 de numere portate, Timiș - 31.288, Prahova - 28.842 și Galați - 24.527.
“În cei opt ani de la lansare, peste 3,3 milioane de numere de telefon și-au schimbat rețeaua, dar nu și posesorul. Utilizatorii au putut beneficia astfel de cele mai bune oferte pentru necesitățile lor, având totodată la dispoziție un instrument de negociere în relația cu operatorii, aceștia promovând, la rândul lor, oferte din ce în ce mai competitive”, a declarat președintele ANCOM, Cătălin Marinescu, într-un comunicat al instituției remis Profit.ro.
CITEȘTE ȘI Doroș, ANAF: Ne ducem în control prea târziu, constatăm sume prea mari. Rezultă insolvențeDin data de 21 octombrie 2008 când a fost lansat acest serviciu și până la jumătatea lunii octombrie a acestui an au fost portate 3.314.726 de numere, dintre care 2.679.104 sunt numere de telefonie mobilă și 635.622 sunt numere de telefonie fixă.
Românii care au ales un alt operator, dar și-au păstrat numărul de telefon, au fost tot mai numeroși an de an. Astfel, daca în 2008 au fost realizate 15.681 de portări, în 2009 a urcat la 180.239, în 2010 la 221.219, în anul 2011 a ajuns la 260.256, în anul 2012 s-au înregistrat 255.893, iar în 2013 a fost atins un număr de 274.137 de portări.
În anii 2014 și 2015 creșterea a fost semnificativă, de la 564.648 la 844.477.
De la începutul acestui an și până în prezent au fost portate 698.176 de numere de telefon, dintre care 651.570 au fost numere de telefonie mobilă și 46.606 numere de telefonie fixă, potrivit datelor ANCOM.
Media portărilor lunare ale anului în curs a fost de 73.282 numere portate, iar cele mai multe portări de anul acesta au avut loc în ianuarie (79.024 de numere).
Din numărul total de 651.570 de portări realizate până la jumătatea lunii octombrie, aproape 51% sunt numere de telefon pe bază de abonament.
Furnizorii care au primit clienți prin portare în 2016
Pe segmentul telefoniei mobile, în 2016 RCS&RDS este operatorul cu cele mai multe numere primite în rețea prin portare – 308.777, urmat de Vodafone - 134.069, Orange - 140.253, Telekom Romania Mobile Communications - 50.194 și Telekom Romania Communications - 18.250.
În ceea ce privește numerele de telefonie fixă, situația este asemănătoare. RCS&RDS a primit 16.731 numere de telefon, fiind urmat de Orange - 12.000, UPC - 8.549, Vodafone - 4.504 și Telekom Romania Communications - 2.172.
Din punct de vedere geografic, cele mai multe portări de numere de telefonie fixă au avut loc în București - 13.880 numere, secondat de județele Timiș - 3.148, Dolj - 2.475, Argeș - 2.367 și Cluj - 2.171.
CITEȘTE ȘI VIDEO Atacuri dure în ultima dezbatere televizată dintre Clinton și Trump. Candidatul republican spune că alegerile sunt măsluite și nu promite că va recunoaște victoria contracandidateiReclamații și sesizări
ANCOM a primit în anul 2016 un număr de 163 de sesizări de la utilizatori cu privire la desfășurarea procesului de portare, principalele probleme sesizate vizând anumite disfuncționalități apărute în cadrul procesului de portare, cum ar fi prelungirea termenelor de portare sau nesincronizarea informațiilor privind identificarea utilizatorilor.
O mare parte dintre utilizatorii care s-au adresat ANCOM au solicitat informații suplimentare privind stadiul procesului de portare.
ANCOM pune la dispoziție pentru informare site-ul www.portabilitate.ro, unde utilizatorii pot afla în ce rețea funcționează orice număr de telefon folosit în România, chiar dacă a fost portat.
Site-ul oferă detalii cu privire la pașii care trebuie urmați pentru a porta un număr de telefon, răspunsuri la întrebări care apar frecvent în situația portării numerelor, dar și sfaturi pentru a evita posibilele probleme care pot interveni pe parcursul procesului de portare.
Pentru a fi convinși că fac cea mai bună și informată alegere atunci când își schimbă furnizorul de servicii, utilizatorii pot accesa www.veritel.ro, comparatorul de oferte de telefonie și internet administrat de autoritate.
Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) este instituția care protejează interesele utilizatorilor de comunicații din România.