RCS&RDS - amendată cu 5.000 lei pentru că ar fi depășit termenul de 180 zile de conectare la rețea a unui consumator. Operatorul contestă

RCS&RDS - amendată cu 5.000 lei pentru că ar fi depășit termenul de 180 zile de conectare la rețea a unui consumator. Operatorul contestă
Adrian Dumitrache
Adrian Dumitrache
scris 9 iul 2018

RCS&RDS, unul dintre cei mai mari operatori locali de telecomunicații, a fost sancționat cu amendă de 5.000 de lei pentru că ar fi depășit termenul de conectare la rețea a unui consumator, care, conform contractului încheiat, prevede un interval de timp de cel mult 180 de zile, potrivit datelor consultate de Profit.ro. Compania a contestat sancțiunea la Judecătoria Brașov, care a respins însă cererea în luna martie a acestui an. Decizia instanței a fost atacată acum cu apel de RCS&RDS.

Sancțiunea a fost aplicată de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului în urma unei reclamații a unui client RCS&RDS cu domiciliul în județul Brașov.

Urmărește-ne și pe Google News

Instituția a sancționat RC&RDS cu argumentul că ar fi încălcat prevederile Legii 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comercianților în relația cu consumatorii și armonizarea reglementărilor cu legislația europeană privind protecția consumatorilor.

RCS&RDS reduce suprataxele de roaming. Noile tarife CITEȘTE ȘI RCS&RDS reduce suprataxele de roaming. Noile tarife

S-a reținut că RCS&RDS a încheiat la data de 17.02.2017 (…) contractul nr. xxxxxxxxxx, compania obligându-se față de consumator să instaleze și să furnizeze acestuia serviciile menționate în contract. Întrucât după 3 luni de la încheierea acestui contract RCS&RDS nu și-a îndeplinit obligația de instalare a serviciilor contractate, consumatorul a făcut sesizări și solicitări către companie (adresele nr. xxxxxxxxxx/18.05.2017 și nr. xxxxxxxxxxx/13.06.2017) în vederea comunicării unei rezoluții în vederea soluționării solicitărilor sale și îndeplinirii obligațiilor asumate de companie prin contract, RCS&RDS refuzând a comunica consumatorului răspunsul său la aceste solicitări și fără a instala serviciile menționate în contract, consumatorul adresându-se ANPC cu o reclamație în acest sens. Urmare a verificărilor efectuate, ANPC a constatat că aspectele invocate de consumator corespund adevărului, considerându-se că fapta RCS&RDS, în calitatea sa de operator economic, de a încheia un contract fără a se putea pune la dispoziție serviciile ce fac obiectul contractului, într-un termen rezonabil, denotă rea-credință și comportament incorect față de consumator, perioada maximă de 180 de zile pentru instalarea serviciilor contractate, prevăzută în articolul 4 din Condițiile generale, transformându-l pe acesta într-un consumator captiv contractual, timp în care acesta ar fi putut contracta aceleași servicii de la un alt operator economic care deține infrastructura pentru furnizarea lor, RCS&RDS având un comportament incorect față de consumator, refuzând cu bună știință a răspunde celor două solicitări făcute, informația privind imposibilitatea instalării serviciului contractat fiind furnizată de petentă ca urmare a reclamației făcute de consumator și a solicitărilor organului de control, la data de 21.06.2017”, se arată în documentul consultat de Profit.ro.

RCS&RDS a testat viteza 5G de până la 10 Gbps, prin intermediul unei platforme prototip CITEȘTE ȘI RCS&RDS a testat viteza 5G de până la 10 Gbps, prin intermediul unei platforme prototip

Instanța a apreciat că RCS&RDS ar fi avut posibilitatea reală și obiectivă de a cunoaște sau de a cunoaște într-un timp optim și rezonabil împrejurarea că la adresa unde urma să fie furnizat serviciul nu există montați stâlpi pe care să poată fi poziționată fibra optică, în condițiile în care ar fi deținut informații că nu există montați stâlpi până în localitatea de domiciliu a consumatorului.

“Este evident că afirmațiile RCS&RDS sunt considerate de instanță ca neîntemeiate, semnarea contractului și refuzul de a informa consumatorul într-un mod obiectiv printr-un răspuns la solicitările scrise ale acestuia constituind implicit o practică comercială agresivă față de consumator, ANPC făcând o corectă încadrare juridică a faptelor comise de RCS&RDS, sancțiunea aplicată fiind proporțională cu pericolul social concret, procesul verbal contestat fiind considerat de instanța ca fiind temeinic”, se mai arată în document.

La solicitarea Profit.ro, departamentul Comunicare și CSR al RCS&RDS a transmis că "În cazul pe care l-ați indicat, nu comentăm public situația, deoarece este vorba despre un proces pe rol, înregistrat la data de 03.07.2018, la Tribunalul Brașov".

La finele anului trecut, RCS&RDS avea 10,56 milioane de clienți, comparativ cu 10,17 milioane în 2016.

Profitul net al Digi a urcat de peste 5 ori CITEȘTE ȘI Profitul net al Digi a urcat de peste 5 ori

Defalcat, pe segmentul Internet fix și date portofoliul număra 2,284 milioane de clienți, de la 2,115 milioane în 2016.

Compania are o rețea backbone interurbană de aproximativ 25.000 de kilometri, cu 3.000 de kilometri mai mult față de 2016.

Anul trecut, RCS&RDS a raportat la Ministerul Finanțelor o cifră de afaceri de 4,227 miliarde de lei, în creștere cu 28,3% și un profit net de 294,5 milioane de lei, față de o pierdere de 59 milioane de lei în 2016.

viewscnt
Afla mai multe despre
rcs&rds
anpc
amenda
instanta
contestatie