Societatea Națională de Radiocomunicații (SNR), cel mai mare jucător local în domeniul broadcasting-ului (difuzare și transport programe radio și TV), a înregistrat în primele șase luni ale acestui an o cifră de afaceri de 134,6 milioane de lei, în scădere cu 4,2% față de iunie 2017. Profitul net al operatorului a coborât cu 40,2%, la 8,3 milioane de lei, se arată într-un document al operatorului analizat de Profit.ro.
Și veniturile totale au scăzut cu 6,8%, la 138,9 milioane de lei, peste dinamica cheltuielilor, care au coborât 5,8%, la 127,4 milioane de lei.
Numărul mediu al salariaților a scăzut cu 21, la 1.320.
Anul trecut, SNR a revenit pe profit în 2017, după ce în intervalul 2008 - 2016 a raportat pierdere în fiecare an, care, însumate, se apropie de 155 de milioane de lei.
CITEȘTE ȘI Jocurile video, o afacere de 156 milioane de dolari pentru dezvoltatorii din RomâniaProfitul net al companiei a atins 25,64 milioane de lei, de la pierdere de 14,46 milioane de lei în 2016, conform datelor operatorului consultate de Profit.ro.
"Din profitul impozabil al anului 2017 în valoare de 54.504.217 lei au fost recuperate pierderile fiscale din anii 2010-2011, stabilite prin declarațiile de impozit pe profit, în valoare de 23.362.409 lei, rezultând un profit impozabil de în valoare de 31.141.808 lei. Impozitul pe profit datorat la 31.12.2017 este de 4.982.689 lei", se arată într-un document al SNR consultat de Profit.ro.
Rezultatul pozitiv al operatorului a fost atins pe fondul unei execuții a cheltuielilor sub parametrii prevăzuți în bugetul companiei, stabiliți prin hotărâre de Guvern.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV SNR pregătește reluarea licitației pentru televiziunea digitală, procedură eșuată de două ori. Operatorul negociază cu TVR proiectul viitoarei rețeleAstfel, cheltuielile cu personalul au fost estimate la 89,77 milioane de lei și au fost realizate în proporție de 95,02%, respectiv 85,29 milioane de lei. De asemenea, cheltuielile cu energia și apa au fost prognozate la 31,2 milioane de lei și au atins 27,84 milioane de lei, respectiv un grad de realizare de 89,15%.
Afacerile SNR, controlată integral de stat prin Ministerul Comunicațiilor, au crescut cu 9,4% în 2017, la 282,94 milioane de lei.
"Cifra de afaceri a societății, privită în dinamică, a înregistrat o majorare față de anul precedent, fapt determinat în principal de creșterea veniturilor din servicii de televiziune, ca urmare a implementării proiectului «in house» privind soluția de tranziție la televiziunea digitală terestră", se precizează în document.
CITEȘTE ȘI Tranzacție: Proprietarul companiei fondate de români eRepublik cumpără dezvoltatorul bulgar al jocului Imperia Online, înțelegere de aproape 28 milioane euroPentru a respecta condițiile aferente unei licențe cumpărată în 2014, respectiv acoperire de minim 90% din populația țării până la data de 31 decembrie 2016 cu televiziune digitala terestră, SNR a pus în practică o soluție tehnică profesională proprie, care a permis tranziția de la televiziunea analogică terestră la cea digital terestră, pentru licența MUX 1. Proiectul a fost precedat de două licitații pentru realizarea unei rețele naționale de televiziune digitală, dar ambele proceduri au eșuat.
Potrivit SNR, alături de Societatea Română de Radiodifuziune și Societatea Română de Televiziune, principalii clienți ai companiei în 2017, au fost Vodafone Romania - 11,1 milioane de lei, RCS&RDS - 8,53 milioane de lei, Telekom Romania Mobile Communicatiosn (fost Cosmote) - 7,59 milioane de lei, Orange Romania - 6,59 milioane de lei și UM 02415 București (Direcția Topografică Militară) - 1,86 milioane de lei.
CITEȘTE ȘI Roboți subacvatici explorează marea dintre Norvegia și Groelanda în căutare de minerale valoroase pentru smartphone-uriDatoriile totale ale companiei însumează 197,1 milioane de lei, iar creanțele se ridică la 65 milioane de lei, din care 40,8 milioane de lei revin Societății Române de Televiziune pentru prestații din perioada august - decembrie 2017.
SNR este cel mai mare jucător local în domeniul broadcasting-ului (difuzare și transport programe radio și TV). De asemenea, sub brandul Radiocom, SNR este furnizor de rețele și servicii de comunicații, transfer de date și Internet.