Aproape 72.000 de numere au fost mutate de către clienți în altă rețea în a doua lună a acestui an, în scădere cu 14,5% față de februarie 2017, arată datele Autorității de reglementare în comunicații (ANCOM) analizate de Profit.ro.
Pe segmentul de telefonie mobilă, 68.201 de numere au fost mutate în altă rețea prin portare (operațiunea prin care un client trece de la un operator la altul păstrându-și numărul de telefon). Față de februarie 2017, acest indicator a scăzut cu 14,9%.
Potrivit datelor ANCOM, RCS&RDS a reușit să-și adjudece o cotă de 29,8%, respectiv 20.313 de numere, în scădere puternică față de februarie 2017, cu 57,8%. În prima lună a anului, scăderea a fost de 52,3%.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În a doua lună a anului 2017, operatorul telecom patronat de omul de afaceri Zoltan Teszari a atras de la concurență 48.185 de clienți și avea o cotă de 60,1% în totalul numerelor de telefonie mobilă portate.
Pe locul doi s-a plasat Orange România, liderul pieței, cu 13.105 de utilizatori, de la 17.277 de clienți în prima lună a acestui an. Față de februarie 2017, regresul a fost de 3,6%.
Locul trei a revenit Telekom Romania Communications (fost Romtelecom), cu 11.659 clienți, de la 12.617 utilizatori atrași în ianuarie 2018, dar de 10 ori mai mult față de prima lună a anului 2017.
Și Telekom Romania Mobile Communications (fost Cosmote) a atras în februarie un număr de 11.589 clienți, în scădere cu 2,7% față de ianuarie 2018, dar dublu față de februarie 2017.
Rezultatele grupului de firme Telekom sunt rezultatul campaniei Netliberare (inițiată aprilie 2017) și al ofertei cu acces nelimitat la internet 4G fără limită de trafic (lansată în toamna anului trecut).
CITEȘTE ȘI ANCOM: Viteza medie de transfer a datelor a crescut pe fix și a scăzut pe mobil. Companiile care furnizează cele mai mari vitezePoziția a cincea revine Vodafone România, al doilea jucător din piață, operator ale cărui intrări din portabilitate au însumat 11.534 clienți, față de 17.277 în ianuarie 2018.
Pe segmentul de telefonie fixă, numărul portărilor a coborât cu 4,6% în a doua lună a acestui an, la 3.458, de la 3.623 în urmă cu 12 luni.
Și pe acest segment lider este RCS&RDS, cu 1.754 de clienți atrași, în scădere cu 4,3% față de februarie 2017, dar în creștere față de ianuarie 2018.
Următorul clasat este Orange Romania – 662 (de la 775 în urmă cu 12 luni), Telekom Romania Communications – 405 (de la 125 în februarie 2017), UPC Romania – 394 (de la 497 în februarie 2017) și Vodafone Romania – 156 (de la 221 în urmă cu 12 luni).
ANCOM publică doar intrările de clienți atrași de operatori din alte rețele, fără să precizeze și pe cel al utilizatorilor pierduți, care și-au mutat numărul în altă rețea, fiind astfel imposibilă calcularea unei situații nete a portărilor.
Un client al unui operator de telecomunicații își poate muta numărul de telefon ori de câte ori dorește să schimbe rețeaua.
Portabilitatea a fost lansată în octombrie 2008 și, pânî la finele anului 2017, aproape 4,5 milioane de utilizatori au beneficiat de acest serviciu, din care 3,7 milioane dintre acestea fiind numere de telefonie mobilă și aproximativ 700 de mii numere de telefonie fixă.