Christian Edouard Heinzmann este directorul general executiv al Tarom începând din 19 noiembrie 2012, având o remunerație lunară de 10.000 euro. Heinzamnn are o experiență de peste 25 de ani în industria aviatică și o bogată experiență managerială în domenii precum operațional, comercial, tehnic și financiar, potrivit CV-ului.
Costescu a arătat că, până la jumătatea anului, strategia de restructurare a Tarom ar trebui aprobată de către acționar, în sperță Ministerul Transporturilor, iar planul ar trebui aplicat în a doua parte a anului. El a argumentat că măsura este necesară deoarece în ultimii 7 ani Tarom a înregistrat constant pierderi. Potrivit ministrului, pierderile ar fi cauzate de flota învechită și eterogenă, furnizată de trei producători și cu diferite tipuri de aeronave, fapt care generează costuri mari de operare.
Ministrul a mai afirmat că situația flotei a condus și la întârzierile mari înregistrate la unele dintre zborurile companiei, iar din acest motiv a cerut Corpului de Control să investigheze situația, solicitând conducerii Tarom și un plan de acțiune pe termen scurt pentru remedierea acestor probleme.
Costescu a conchis că, după implementarea stategiei de restructurare, va trebui regândit și modelul de business al companiei, inclusiv cu reconfigurarea unei noi flote, având în vedere că zborurile actuale ale Tarom nu sunt adecvate resurselor, zonei geografice și clienților.
Prezentarea ministrului Transporturilor a generat remarci foarte critice din partea fostului premier și actual președinte al Senatului, Călin Popescu-Tăriceanu, cu privire la conducerea companiei Tarom.
Acesta a arătat că de nenumărate ori piloții i s-au plâns de faptul că "Tarom se duce de râpă" și s-a arătat surprins că ministerul trebuie să cumpere servicii de consultanță pentru restructurarea companiei, întrebându-se de ce managerul companiei, selectat conform principiilor de guvernanță corporatistă, nu a efectuat deja această restructurare.
Tăriceanu a afirmat că, de fapt, managerul Tarom s-a dovedit "incapabil" și l-a acuzat de faptul că "a bătut palma cu sindicatele" pentru propria liniște.
"Ce-i trebuie chelului tichie de mărgăritar?!", a adăugat fostul premier cu privire la posibilitatea achiziționării unei noi flote. Tăriceanu a opinat că, în loc să devină un hub regional pentru călătorii din țările vecine, care nu mai au companii naționale, Tarom nu s-a restructurat și a permis doar concurenței private să prospere.
În replică, ministrul Transporturilor s-a declarat de acord cu mai mult de 90% dintre cele afirmate de președintele Senatului.
"Managementul privat la Tarom nu este ceea ce am așteptat noi ca stat de la o carte de vizită cum ar trebui să fie cea a domnilor de acolo", a spus Doru Costescu.
CITEȘTE ȘI Aproximativ 35-40% din totalul angajaților TAROM sunt înrudiți între eiEl a precizat că a solicitat conducerii măsuri cu privire la indisciplina de la divizia de mentenanță, precum și rezvolarea problemelor de personal, având în vedere că fiecare compartiment al companiei are cu circa 20-30% mai mulți angajați decât media necesară, în condițiile în care serviciul comercial al Tarom a fost ultimul din Europa care a dezvoltat o platformă online de vânzare a biletelor.