Iohannis retrimite Parlamentului un proiect de lege pentru că aleșii au eliminat experiența în administrație publică sau navală la numirea șefilor administrațiilor portuare

Iohannis retrimite Parlamentului un proiect de lege pentru că aleșii au eliminat experiența în administrație publică sau navală la numirea șefilor administrațiilor portuare
scris 28 nov 2022

Președintelui Iohannis a retrimis Parlamentului pentru reexaminare o lege prin care deputații au eliminat din procedura de selecție a conducerii administraților portuare condiția experienței profesionale de 5 ani în administrație publică centrală sau locală și a condiției de minimum 5 ani experiență cu atribuții de conducere, reglementare sau control să fie în domeniul naval.

Șeful statului are obiecții cu privire la legea privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 160/2020 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 22/1999 privind administrarea porturilor și a căilor navigabile, utilizarea infrastructurilor de transport naval aparținând domeniului public, precum și desfășurarea activităților de transport naval în porturi și pe căile navigabile interioare, precum și pentru completarea art. 25 alin. (1) din Legea concurenței nr. 21/1996.

Urmărește-ne și pe Google News
Fostul senator PSD Niculae Bădălău, audiat la DNA. UPDATE Bădălău, astăzi vicepreședinte la Autoritatea de Audit a Curții de Conturi, reținut pentru trafic de influență și dare de mită CITEȘTE ȘI Fostul senator PSD Niculae Bădălău, audiat la DNA. UPDATE Bădălău, astăzi vicepreședinte la Autoritatea de Audit a Curții de Conturi, reținut pentru trafic de influență și dare de mită

Președintele arată că la art. I pct. 1 din legea supusă reexaminării se prevede că: „1. La art. I, după punctul 2 se introduc două noi puncte, pct. 21 și pct. 22, cu următorul cuprins: „(21 ) La articolul 42 alineatul (4), literele a) și b) se modifică și vor avea următorul cuprins: «a) membrii selectați să aibă studii economice, tehnice sau juridice și experiență în domeniul economic, tehnic, juridic, de cel puțin 5 ani; b) membrii selectați să aibă competențe profesionale dovedite prin minimum 5 ani de experiență în administrarea sau managementul unor entități, persoane juridice care desfășoară activități specifice sectorului transport, logistic, administrarea infrastructurii de transport sau competențe profesionale dovedite prin minimum 5 ani de experiență îndeplinind atribuții de conducere, reglementare sau control.» (22) La articolul 42, după alineatul (4) se introduce un nou alineat, alin. (5), cu următorul cuprins: «(5) Procedura de selecție prevăzută la alin. (3) pentru Directorul General va cuprinde următoarele criterii obligatorii: a) să aibă studii economice tehnice sau juridice; b) experiență în domeniul economic, tehnic, juridic de cel puțin 5 ani; c) competențe profesionale dovedite prin minimum 5 ani de experiență îndeplinind atribuții de conducere, reglementare sau control.»”

Altfel spus, membrii organelor de conducere ale administrațiilor portuare în porturile în care infrastructura portuară aparține domeniului public sau privat al statului ori în porturile în care infrastructura portuară aparține domeniului public sau privat al unităților administrativ-teritoriale, precum și Directorul General, vor fi selectați cu respectarea unei proceduri de selecție ce va cuprinde noi criterii obligatorii.

Șeful statului subliniază că prin modificările aduse au fost stabilite domeniile de studiu necesare, a fost eliminată condiția ca experiența profesională de 5 ani să fie în cadrul autorităților administrației publice centrale sau locale ori instituțiilor publice și a condiției ca respectivele competențe profesionale dovedite prin minimum 5 ani de experiență îndeplinind atribuții de conducere, reglementare sau control să fie în domeniul naval, condiții prevăzute în prezent de art. 42 alin. (4) lit. b) din O.G. nr. 22/1999 și, totodată, au fost stabilite criteriile de selecție pentru directorii generali ai administrațiilor portuare.

ULTIMA ORĂ Răsturnare de situație în Austria: Vicecancelarul Werner Kogler susține aderarea României la Schengen și respinge veto-ul anunțat de ministrul de Interne CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Răsturnare de situație în Austria: Vicecancelarul Werner Kogler susține aderarea României la Schengen și respinge veto-ul anunțat de ministrul de Interne

Președintele apreciază și că în cuprinsul dispozițiilor menționate se folosește o terminologie neclară în circumstanțierea domeniului de studii. Totodată, absența unor norme tranzitorii, de natură a asigura modul de conformare la noile cerințe legale și de a menține coerența cadrului normativ aplicabil pentru selecția membrilor organelor de conducere ale administrațiilor portuare, poate genera dificultăți în aplicare.

Dintr-o altă perspectivă, având în vedere că dispozițiile supuse reexaminării au fost introduse la Camera Deputaților, în calitate de Cameră decizională,președintele mai arată că este necesar ca evaluarea sub aspectul oportunității reglementării să se realizeze de ambele Camere ale Parlamentului, ținând cont și de impactul pe care soluția legislativă îl va avea în privința componenței și selecției membrilor organelor de conducere ale administrațiilor portuare.

viewscnt
Afla mai multe despre
iohannis
parlament
reexaminare
port
administrație
șefi
numire
selecție
experinta
condiție
eliminare