De ce grăbește Guvernul restituirea taxei auto: Infringement și executare silită a Fiscului și Fondului de Mediu de către șoferi. Statul a restituit 1,3 miliarde lei, dar a cheltuit 300 milioane lei în tribunale și pe dobânzi

De ce grăbește Guvernul restituirea taxei auto: Infringement și executare silită a Fiscului și Fondului de Mediu de către șoferi. Statul a restituit 1,3 miliarde lei, dar a cheltuit 300 milioane lei în tribunale și pe dobânzi

Sursa foto:Dreamstime.com/Amnachphoto

scris 11 aug 2017

Date analizate de Profit.ro arată că statul a restituit 1,3 miliarde lei proprietarilor de mașini cărora le-a perceput diverse taxe de poluare auto, dar a cheltuit peste 300 milioane lei drept cheltuieli de judecată și dobânzi, după ce aceștia au acționat în instanță Fiscul și Fondul de Mediu, blocându-le conturile. Guvernul mai are de restituit 6,5 miliarde lei și, dacă nu ar fi decis acum restituirea taxelor, Comisia Europeană ar fi declanșat o nouă procedură de infringement împotriva României.

Guvernul a stabilit, săptămâna trecută, prin ordonanță de urgență, un calendar de rambursare pe cale administrativă a taxelor plătite de șoferi, care vor trebui restituite cel târziu până în martie 2019.

Urmărește-ne și pe Google News

În decembrie, Profit.ro a anunțat, citând surse oficiale, că oficialii Comisiei Europene au deschis un dosar EU Pilot, care poate precede declanșarea unei proceduri de infringement, și în cazul timbrului de mediu, încasat în continuare de stat. Surse oficiale au declarat pentru Profit.ro că România riscă infringement dacă nu returnează timbrul de mediu celor care l-au plătit.

Guvernul confirmă, în actul motivarea actului normativ, informațiile transmise de Profit.ro.

”Pentru motivele mai sus arătate, având în vedere necesitatea armonizării legislației naționale cu hotărârile Curții de Justiție ai Uniunii Europene in cauzele C- 586/14 Budișan, C-288/14 Ciup și C-200/14 Câmpean, precum și pentru a evita o posibilă declanșarea unei acțiuni în constatarea neîndeplinirii obligațiilor de stat membru al Uniunii Europene, se impune reglementarea restituirii pe cale administrativă, la cerere, a sumelor reprezentând taxa specială pentru autoturisme și autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule și timbrul de mediu pentru autovehicule”, afirmă Executivul.

EXCLUSIV Cea mai importantă decizie din istoria ASF, cu efect pentru milioane de șoferi. Ce conține documentul care va fi, astăzi, pe masa Consiliului CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Cea mai importantă decizie din istoria ASF, cu efect pentru milioane de șoferi. Ce conține documentul care va fi, astăzi, pe masa Consiliului

Date oficiale arată însă că atât Agenția Națională de Administrare Fiscală, cât și Administrația Fondului pentru Mediu se confruntă cu o situație fără precedent:

- popriri și validări de popriri pe conturile organelor fiscale ale Agenției Naționale de Administrare Fiscală, având drept consecință îngreunarea desfășurării în condiții normale a activității acestora;

- aplicarea sechestrelor pe bunurile administrațiilor fiscale și Administrației Fondului pentru Mediu;

- identificarea și parcurgerea de către contribuabilii-creditori și a altor căi prevăzute de lege pentru forțarea executării titlurilor executorii, precum plângeri penale sau acțiuni în contencios administrativ pentru amendarea conducătorilor organelor fiscale;

- sufocarea serviciilor juridice cu întocmirea și susținerea în instanță a unui număr foarte mare de contestații la executările silite pornite de executorii judecătorești impotriva Agenției Naționale de Administrare Fiscală.

EXCLUSIV O nouă idee a Guvernului Tudose: ”Casa de Comenzi a României” care să colecteze produse locale pentru piața internă și export. Denumirea amintește de un sistem al PCR CITEȘTE ȘI EXCLUSIV O nouă idee a Guvernului Tudose: ”Casa de Comenzi a României” care să colecteze produse locale pentru piața internă și export. Denumirea amintește de un sistem al PCR

Astfel, numărul cererilor de restituit și numărul hotărârilor judecătorești neachitate sau achitate doar parțial de către Fisc, la nivel național, se ridică la 180.834, iar valoarea totală a acestora depășește 411 milioane lei. Totodată, numărul hotărârilor judecătorești neachitate sau achitate doar parțial la nivelul Administrației Fondului pentru Mediu este de 3.908, iar valoarea totală a acestora este de 36,5 milioane lei.

În aceste situații, sumele suplimentare față de taxa propriu-zisă încasată, plătite de Fisc sub formă de cheltuieli de judecată, cheltuieli de executare, dobânzi, sunt semnificative (între 13 și 36%, în funcție de tipul de taxă și modul de restituire), respectiv 303,86 milioane lei, față de 1,33 miliarde lei taxă restituită.

Sumele suplimentare plătite de către Administrația Fondului pentru Mediu s-au ridicat la  6,7 milioane lei, față de 14,9 milioane lei taxă restituită, în perioada 2010-2017 fiind virate de la buget în plus 4,3 milioane lei către Fond, ca urmare a popririi conturilor instituției.

EXCLUSIV Tramvaiul 21 va fi noul 41. RATB va construi un nou \ CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Tramvaiul 21 va fi noul 41. RATB va construi un nou "metrou ușor"

În prezent, Guvernul mai are de restituit circa 6,5 miliarde de lei celor care au plătit taxă specială pentru autoturisme și autovehicule, taxă pe poluare pentru autovehicule, taxă pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule sau timbru de mediu pentru autovehicule.

Banii sunt restituiți doar la cerere.

Situația defalcată pentru toate aceste taxe este următoarea:

- Taxă specială pentru autoturisme și autovehicule: valoare estimată încasată 1,38 miliarde lei, din care s-au restituit 88 milioane lei;

- Taxa pe poluare pentru autovehicule: valoare estimată încasată 2,9 miliarde lei, din care s-au restituit plăți de 1 miliard lei;

- Taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule: valoare estimată încasată 720 milioane lei, din care s-au restituit 199 milioane lei;

- Timbrul de mediu pentru autovehicule: valoare estimată încasată 2,7 miliarde lei, din care s-au restituit 20 milioane lei.

FOTO Un automobil Daimler din 1947, deținut de Principesa Mărioara a României, Regină a Iugoslaviei, a fost vândut în Anglia cu 9.000 de lire sterline CITEȘTE ȘI FOTO Un automobil Daimler din 1947, deținut de Principesa Mărioara a României, Regină a Iugoslaviei, a fost vândut în Anglia cu 9.000 de lire sterline

Profit.ro a relatat că piața autoturismelor rulate își menține un volum ridicat după eliminarea timbrului de mediu, la începutul acestui an, iar analiza tipurilor de mașini aduse de români din străinătate arată o deblocare agresivă a pieței, ținută sub control 10 ani.

Fostul ministru al Mediului pregătise în locul timbrului de mediu, după cum a anunțat în premieră Profit.ro, introducerea unei taxe de poluare sub formă de vignetă, diferențiată ca valoare în funcție de gradul de poluare al autoturismului, șoferii urmând să aibă acces în diferite zone ale marilor orașe doar pe baza unui sticker colorat lipit pe parbriz, dar noul cabinet nu a mai anunțat nimic în această privință.

viewscnt
Afla mai multe despre
taxa
timbru
mediu
poluare
restituire
guvern
infrinfement
fisc
anaf
fond
judecata
chletuieli
dobanzi