Primarul municipiului Timișoara, Dominic Fritz, anunță că a solicitat demiterea Consiliului de Administrație al Societății de Transport Public Timișoara (STPT) din cauza datoriilor pe care această companie le acumulează de la an la an, dar care, cu toate acestea, a angajat, în ultimii patru ani, peste 200 de oameni în birouri și nu ca șoferi sau vatmani.
Dominic Fritz anunță că a înaintat propunerea de demitere a CA al STPT către Consiliul Local Timișoara.
”Am solicitat azi Consiliului Local să demită Consiliul de Administrație al Societății de Transport Public Timișoara. În decizia pe care o vor lua mâine, îi invit pe consilierii locali să se gândească dacă sunt mulțumiți de cum arată serviciile de transport public oferite timișorenilor”, scrie Fritz pe Facebook.
Edilul arată că jumătate din bugetul de investiții din acest an merge la capitolul transporturi și mobilitate.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
”Jumătate din bugetul pe anul acesta de investiții al Timișoarei - 540 de milioane de lei - merge spre transporturi și mobilitate, la care se adaugă suma generoasă de 80 milioane pentru subvenții. În primul semestru din 2021, subvenția acordată pentru transportul public a acoperit 85% din costul serviciului. Anul trecut am încheiat cu BERD un acord de finanțare în termeni foarte avantajoși, prin care asigurăm fondurile necesare pentru înnoirea flotei de tramvaie și reabilitarea Căii Bogdăneștilor. Înnoim flota de transport - din toamnă au început să vină noile tramvaie și printr-un parteneriat cu Ministerul Dezvoltării, în câteva luni începe livrarea etapizată a celor 44 de autobuze electrice performante, care vor schimba transportul în comun din oraș. Pentru banii pe care îi plătim e normal să avem așteptări de la managementul companiei de transport public”, mai scrie Fritz.
Dominic Fritz mai arată că deși are datorii, STPT a făcut sute de angajări în ultimii ani.
”Compania se adâncește în datorii de la an la an. Asta nu i-a împiedicat, însă, ca din 2018 să angajeze peste 200 de oameni, în birouri și nu ca șoferi sau vatmani. Adică, încă 13 milioane de lei pe an, în plus la cheltuieli. Doar 1% din cheltuielile companiei sunt pentru întreținere și 65% salarii. Nu trebuie să ne mai mirăm în clipa în care ușile autobuzului nu se deschid complet sau se mai strică ceva. STPT este condusă de un Consiliu de Administrație numit în mai multe ședințe din 2018, 2019 și 2020. Pe mulți dintre cei care fac parte din CA îi cunoașteți mai degrabă din scandalurile din presă și nu pentru că munca lor ar fi fost legată de planuri de reformă a sistemului de transport public sau de măsuri care să ducă la îmbunătățirea condițiilor de călătorie”, mai scrie Fritz.