Piața globală de aerostructuri este estimată la peste 36 miliarde dolari anual, iar producătorii de aeronave vor continua să externalizeze mai mult de 50% din producție subcontractorilor independenți, arată datele broker-ului Swiss Capital, în prospectul de ofertă aferent majorării capitalului social al Romaero. Specialiștii estimează că va crește atât traficul de pasageri, cât și cel de cargo, implicit și cererea de aeronave și de servicii de întreținere.
”În prezent, fabricanții de aeronave externalizează aproximativ 50% din producția de aerostructuri subcontractorilor independenți. Rata de externalizare va crește pe măsură ce producătorii de aeronave se concentrează pe operațiunile de asamblare finală și suport de după vânzare”, arată datele broker-ului Swiss Capital, în prospectul de ofertă aferent majorării capitalului social al Romaero, scrie News.ro.
În piața de aerostructuri, sectorul comercial reprezintă 66%, cel militar 26%, iar cel de modificări și piese de schimb 8%.
De asemenea, cererea globală pentru aeronavele de tipul business este în creștere și se situează la peste 1.000 de aeronave pe an.
CITEȘTE ȘI Presa internațională despre protestele din Piața Victoriei: Protestatarii români opresc construirea unui târg de Crăciun în locul manifestațiilor anticorupție”Cererea pentru aeronave de tipul business jet este determinată de profitabilitatea corporațiilor, condițiile economice globale și de măsura în care aceste aeronave sunt văzute ca o alternativă viabilă la zborul cu aeronave comerciale”, se precizează în prospect.
Documentul arată că va continua să crească atât traficul de pasageri, cât și cel de cargo, iar odată cu acestea, va crește și cererea de servicii fabricație aeronave dar și de servicii întreținere și reparații.
”Industria aeronautică a înregistrat o creștere ușoară a veniturilor în anul trecut. La nivel global este previzionată o creștere în medie cu 5% pe an până în 2035, în condițiile în care traficul aerian este previzionat să depășească această cifră - astfel cel de pasageri este estimat la o creștere de aproape 5% pe an, iar cel de cargo la 4,2% pe an”, arată raportul.
Specialiștii vorbesc totodată de o creștere în continuare a capacităților de transport aerian civil, ”ceea ce va determina, în mod corespunzător, creșterea atât a cererii de servicii fabricație aeronave și aerostructuri cât și de servicii întreținere și reparații”, care sunt și activitățile de bază ale Romaero.
”Luând în considerare tendința pozitivă a cererii în perioada analizată, prognozele de dezvoltare a industriei aeronautice pe plan mondial, precum și faptul că în acest domeniu, gradul de înnoire a produselor este ciclic, media de viață a unui avion fiind de circa 20 de ani, Romaero are un potențial de viitor, pe o piață deschisă și în continuă dezvoltare”, se mai menționează în document.
Compania estimează că în acest an fabricația de aerostructuri va reprezenta 69% din cifra de afaceri totală, în timp ce întreținerea și reparațiile vor însemna 30% din afaceri, iar restul de 1% din alte lucrări.
De asemenea, ponderea exporturilor în vânzări se situează între 50% și 65%.
”Politica de export vizează creșterea ponderii exportului în cifra de afaceri a societății”, arată documentul.
Romaero are peste 50 de clienți, între care Boeing, Novae Aerospace, Spirit Aerosystems, Sabca, Ministerul Apărării și Viking Air.
Romaero București (simbol bursier RORX), companie de stat specializată în întreținerea și repararea avioanelor de transport de pasageri sau cargo, vrea să-și majoreze capitalul social cu 1,44 milioane lei, printr-o ofertă publică de acțiuni, lansată săptămâna aceasta. Capitalul urmează să se majoreze de la nivelul actual de 15,61 milioane lei până la 17,05 milioane lei.
Subscrierea se va face într-o singură etapă. Majorarea capitalului social se va realiza prin emisiunea unui număr de 577.264 acțiuni noi, nominative, ordinare, în formă dematerializată, fiecare acțiune având o valoare nominală de 2,5 lei, cu acordarea dreptului de preferință pentru acționarii înscriși la Depozitarul Central, proporțional cu cotele de participare deținute de aceștia la data de înregistrare.
Oferta publică va fi intermediată de Swiss Capital.
Pentru primele nouă luni ale anului, Romaero a raportat pierderi de 16,95 milioane lei, mai mici cu 37% față de perioada similară a anului trecut, când s-au ridicat la 26,93 milioane lei.
De asemenea, actionarii vor alege noi membri în Consiliul de Administrație, subiectul aflându-se pe ordinea de zi a ședinței din 14 decembrie.
Romaero are circa 760 de salariați și are o valoare de piață de 146,78 milioane lei.
Compania a înregistrat anul trecut pierderi de 60,3 milioane lei. Prin bugetul de venituri și cheltuieli, Romaero a estimat că va încheia acest an cu pierderi de 44,18 milioane lei și venituri totale de 62,7 milioane lei.
Acționarul majoritar al Romaero este Ministerul Economiei, cu 51,9% din acțiuni, în timp ce Fondul Proprietatea controlează 21% din capital, iar SIF Muntenia 25,8% din acțiuni.