Patronatul brokerilor: Transportatorii au impus o lege RCA în Parlament. Noi am cerut președintelui țării să o întoarcă. Sunt și asociații de consumatori care au făcut același demers

Patronatul brokerilor: Transportatorii au impus o lege RCA în Parlament. Noi am cerut președintelui țării să o întoarcă. Sunt și asociații de consumatori care au făcut același demers
Şerban Buşcu
Şerban Buşcu
scris 23 mai 2017
Președintele Patronatului Brokerilor de Asigurare (PRBAR), Viorel Vasile, amintește că asociația pe care o reprezintă a solicitat președintelui Klaus Iohanis să întoarcă în Parlament recent votata lege RCA. Vasile a precizat că, din câte cunoaște, același demers l-au făcut și mai multe asociații de consumatori. Din informațiile Profit.ro reiese că una dintre aceste asociații este ApCons, o asociație al cărei președinte susține că are 20.000 de membri cotizanți. 
 
Urmărește-ne și pe Google News
Potrivit documentului transmis de ApCons președintelui și consultat și de Profit.ro, plafonarea cheltuielilor administrative la 25%, precum și unele prevederi care limitează cheltuielile cu reparația automobilelor ar aduce prejudicii semnificative păgubiților și consumatorilor de asigurări. 
 
La rândul său, Viorel Vasile spune că ar trebui găsită o soluție de compromis, având în vedere că întoarcerea legii în Parlament nu ar face decât să întârzie rezolvarea problemelor de pe piața asigurărilor.
 
“Transportatorii au reușit să impună o lege RCA. Bună sau rea, o să vedem. Noi am contestat-o deja într-un mesaj transmis președintelui țării. Dar ce facem dacă se întoarce legea? Până la urmă, tot cu transportatorii trebuie să lucrăm, suntem împreună pe această piață. Cred că, între două rele, s-a ales răul cel mai mic, răul cel mare fiind continuarea plafonării tarifelor. Dacă cheltuielile rămân fixate la 25%, atunci cred că singura soluție este ca brokerilor să li se permită să vândă produsele societăților intrate în baza pașaportului european.”, a declarat Vasile, amintind că pe piața din România va intra curând firma Dallbogg, dar și că există deja mai multe inițiative de acest tip. 
 
Potrivit legii, societățile care nu au sucursale directe în România, cum va fi Dallbogg, nu vor putea practica activități constante de vânzare, prin brokeri, de exemplu, ci doar vânzări sporadice. 
 
Aceasta deoarece articolul 18, aliniatul 4 din proiectul de lege privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto (RCA) limitează la 25% cheltuielile administrative și de vânzare ale poliței de asigurare, incluse în tariful de primă RCA.
 
Într-o serie fără precedent, cele două organizații reprezentantive ale brokerilor, Patronatul Român al Brokerilor de Asigurare și Uniunea Națională a Societăților de Intermediere și Consultanță, ca și Asociația Asigurătorilor UNSAR și o asociație a service-urilor, ASSAI, au transmis că plafonarea prin lege a cheltuielilor administrative reprezintă o încălcare a normelor europene, fiind o continuarea mascată a plafonării tarifelor. 
 
O poziție asemănătoarea a avut-o și Consiliul Concurenței, care a amintit că forurile europene erau pregătite să declanșeze procedura de infringement dacă plafonarea tarifelor ar fi continuat și că stabilirea unui nivel maxim pentru cheltuieli poate fi asimilat unei intervenții în piață. La finele anului trecut, chletuielile administrative ale asigurătorilor au fost de 33%, după un an în care comisioanele primite de brokeri au scăzut la un nivel minim istoric, de aproximativ 10%. Anul trecut, sute de brokeri și-au închis porțile. 
 
Asociațiile intermediarilor apreciază că, dacă plafonarea comisioanelor va fi adoptată, există riscul ca mii de persoane să își piardă locurile de muncă. Cheltuielile administrative și de marketing ale asigurătorilor reprezintă un indicator inclus în formula de calcul al tarifelor, care reprezintă costurile cu taxele și comisioanele, cu fondurile din piață, dar și cu comisioanele intermediarilor.   

 

viewscnt
Afla mai multe despre
tarife rca
viorel vasile