Plecarea unui poștaș înseamnă o pierdere semnificativă pentru o companie de profil, pentru că înlocuirea presupune intervievarea și rularea unui număr cuprins între 10 și 15 candidați până la identificarea persoanei potrivite, spune șeful Pink Post Office, Cristi Petcu.
"Găsim greu poștași. După ce pleacă un poștaș, rulăm între 10 și 15 persoane până găsim persoana potrivită. Nu este ușor să găsim poștași și nici nu putem aduce străini, forță de muncă din afară, suntem captivi pieței de muncă din România. Poștașul român nu poate fi înlocuit cu un străin, pentru că poștașul trebuie să cunoască limba română, să cunoască orașul în care va distribui corespondența", a afirmat Petcu.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Grupul de firme Pink Post are peste 1.600 de salariați.
Povestea Pink Post a început în 2009, când Cristi Petcu a înființat compania de servicii poștale Total Post. Doi ani mai târziu, Total Post a achiziționat TCE Post, o firmă înființată în 2006.
În iunie 2017, Total Post a fuzionat cu Postmaster, controlată de Austrian Post Group, pentru a-și extinde operațiunile și cota de piață în România.
În urma acestui pas, noua companie de servicii poștale a trecut printr-un proces de rebranding la finalul căruia s-a transformat în Pink Post, parte a grupului Radu Holding, controlat de omul de afaceri Octavian Radu.
CITEȘTE ȘI Poșta Română vrea să recupereze de la doi foști directori generali, Petrescu și Stanciu, prime apreciate ca fiind acordate fără aprobări legaleÎn 2019, potrivit datelor companiei, Pink Post a efectuat peste 108 milioane de trimiteri poștale, reprezentând aproximativ 30% din numărul total de plicuri expediate la nivel național.
Pe segmentul de trimiteri publicitare neadresate, compania a livrat anul trecut peste 242 de milioane de materiale.
Grupul Pink Post a încheiat anul 2019 cu o cifră de afaceri de 17,5 milioane de euro, în creștere cu 5% față de anul precedent. Obiectivul pentru acest an este atingerea unui business de 18,5 milioane de euro.
Cu o flotă de 200 de mașini și circa 1.600 de angajați, Pink Post livrează pentru aproximativ 200 de clienți.
Din punct de vedere al numărului de trimiteri realizate în 2019, cele mai mari volume au fost în București și Ilfov, cu 28% din totalul la nivel național, cele mai active filiale Pink Post din țară fiind Constanța - cu 7,4 milioane de trimiteri adresate și 11,5 milioane neadresate, Cluj - cu 2,8 milioane de trimiteri adresate și 15 milioane neadresate, Prahova - cu 5,7 milioane de trimiteri adresate și 7,5 milioane neadresate, Brașov- cu 5 milioane de trimiteri adresate și 6,9 milioane neadresate și Timiș - cu 4,1 milioane de trimiteri adresate și 7,5 milioane neadresate.